K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-05-2011, 13:03   #1
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Du kunne jo arbejde inden du bliv syg !!

Snakkede med min kærestes SB, vedr.hendes sygdom ( har bøvlet med skulder,ryg mm. i ca 8 år og var senest sygemeldt med ryggen i 2008 - og i 2009 bliv hun sygemeldt med stress ) - men SB mener at da hun jo er sygemeldt med stress, så kunne hun jo godt holde til at arbejde inden hun bliv sygemeldt !!

Mere om hendes sygdom mm. under andet indlæg !

Ja - hun arbejdede, det kunne hun ved hjælp af piller og intet liv efter arbejde - hendes gigt og slidte discos har altid givet hende smerter, men hun var stædig og kæmpede sig igennem hverdagen - men da hun gik ned med stress var det også p.g.a. smerterne i ryggen mm. - et arbejde hun følte sig tvunget til af SB efter 6mdr. sygdom i 2008, hvor hun efter 2mdr. virksomhedspraktik bliv sat op i timer og raskmeldt af SB uden videre !

SB har altid sagt at når hun får det godt psykisk, får hun det også bedre fysisk - JA, men hendes ryg og skulder vil altid være slidte og ødelagte (det mener SB ikke, da der altid vil være mulighed for at blive helbredt) !

Utroligt hvor mange dumme bemærkninger og udtalelser en SB kan komme med

Så Lige et par hurtige spørgsmål : Vedr. RP - hvor langt tilbage i tiden må/skal man gå vedr. ens sygdom og kan man tillade sig at beskrive den behandlig/tvang hun var udsat for af SB i 2008 - og skal man evt. vedlægge kopi af smerteskema/dagbog under de 9 uger på REVA ????

Er meget bekymret over at få lavet en god RP, og har ledt her på K10 - men mangler virkelig en forklaring om hvad der skal stå/beskrives under de forskellige emner ( på et sprog alle kan forstå, da vi synes det virker forvirrende ) - kunne være kanon hvis nogen kunne henvise til et Link hvor man kunne se et eksempel på en udfyldt RP ??

Nu går vi efter FTP da SB har sagt hun er for syg til fleks !!
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 13:26   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Det første der falder mig ind når jeg læser din tråd : DET ER IKKE SB DER SKAL KOMME MED LÆGEFAGLIGE KONKLUSIONER !!!!

Ang. RP så har jeg lige fået opdateret min - den går helt tilbage til da jeg blev syg i november 2006. Jeg har selv været med til at skrive den - og det var mig der endegyldigt godkendte den. Jeg fik min dagbog tilføjet RP - og lægekonsulenten har kommenteret min dagbog i forhold til en funktionsbeskrivelse.

I min RP fremgår det tydeligt den tvang jeg oplevede i mit forløb - samt at jeg har kommenteret på ALLE 37 speciallægerklæringer ! I skal lige være opmærksom på at hvis der foreligger RP fra flere forskellige afdelinger ( i mit tilfælde både fra sygedagpenge og kontanthjælp ) så kan RP komme til at se rimelig rodet ud fordi visse afdelinger ikke kører samme system - og at tidligere godkendte tilføjelser ikke kan rettes !!!!

Jeg har haft en bisidder på min sag de sidste 2 år - og min RP er blevet en helt roman men den indeholder alt fra "mit tidligere liv" - processen de sidste 5- 6 år - og en funktionsbeskrivelse af min hverdag som den er nu - alt med dokumentation og kommentarer fra lægekonsulent og tandlægekonsulent. Oveni har lægekonsulenten lavet en meget omfattende helhedsvurdering ( som dog først blev lavet efter stærk opfordring fra min bisider !). Det at min RP er så fyldestgørende som overhovedet muligt og at alt er gennemset og BESKREVET af lægekonsulenten gør at jeg har en rigtig god fornemmelse når den nu ligger i pensionsudvalget.

Håber i kan bruge det til noget
Pøj pøj
KH Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 13:40   #3
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Jo, det hjælper lidt !

Du skriver du har fået din dagbog med i din RP - over hvor lang en periode dækker din dagbog? min kæreste har skrivet dagbog om sine smerter og problemer i ca. 6mdr. - altså det vil fylde rigtig meget hvis alt skulle med , men det er måske nødvendigt ?

Og du har bemærkninger til speciallægeerklæringer, bemærkninger ???? er det hvis du ikke er enig i hvad lægen har skrivet eller hva ??
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 14:27   #4
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Min dagbog er "kogt ned" til 4-5 sider - jeg har dels lavet et tidsskema hvor jeg fortæller om min hverdag i punktform / gøremål / medicin / smertetilstand etc etc - dels har jeg lavet en opsummering af hvad jeg fortsat kan selv og hvad jeg må have hjælp til udefra ( rengøring / vinduespudsning / madlavning etc). Min smertedagbog strækker sig over hele perioden og er yderligere vedlagt min sag. Men det der vægtes i en afgørelse om førtidspension er lægekonsulentens vurdering af alt dette materiale. Da lægekonsulenten i mit tilfælde aldrig har set mig - syntes jeg det var vigtigt at alle aspekter kom med - også fordi det nu er den 4. lægekonsulent der er inde omkring min sag !!!

Bemærkninger til speciallægeerklæringerne skyldes at en del af disse er lavet mens jeg var voldsom fejlmedicineret - og netop en konklusion fra Smerteklinikken beskriver at jeg på et tidspunkt ikke kunne få en diagnose fordi det efterhånden var svært at skelne bivirkninger fra selve min sygdom. Så for at få "det rette perspektiv" med har jeg valgt at beskrive ret detaljeret om visse forhold. Specielt de erklæringer der kom fra psykiatrien ( ja jeg er måske den første der har været psykiatrisk patient på grund af tænder !) eftersom jeg aldrig har haft en psykiatrisk diagnose men henvisninger til speciallægeerklæringerne herfra er med i min RP !!!!
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2011, 20:53   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Vibbe har givet dig/jer nogle gode svar og m.h.t. sb's udtalelser vedr. din kærestes sygdomme, så kan du godt, på en pæn måde, gøre hende det klart, at hun skal afholde sig fra, at udtale sig om lægefaglige ting.

Jeg havde selv en lang diskussion med min kommune p.g.a. en værkstedsleders lægefaglige udtalelser (som iøvrigt var helt hen i vejret) og det endte med, at jobcenterchefen gav mig ret i, at det kun er lægefagligt personale der udtaler sig om det lægelige.

Hvis sb fortsætter den linie, så klag til jobcenterchefen, det hører ingen steder hjemme.

M.h.t. din kærestes rygproblemer, hvis hun er udredt lægeligt m.h.t. ryggen, så citér relevante lægepapirer, f.eks. speciallægeerklæringer og røntgenbeskrivelser, så man kan se "historien", altså om der f.eks. er sket en forværring med tiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer skal man kunne arbejde?? Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 24 24-01-2012 09:58
bliv hørt!!!!..... måske - håb Nessa12 Alt det andet 0 10-10-2010 13:14
Bliv vurderet i badet!!!! Maybe Hjælpemidler til handicappede 5 18-07-2009 16:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension