K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 08:41   #1
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
angst og i jobprøvning, hvad gør jeg?

Jeg lider af panikangst, og får det meget skidt så snart der stilles krav til mig som feks møder osv osv. Sygedagpengene stoppede her d 1 April, da de ikke ville forlænge mig. Nu er jeg så på kontanthjælp, men får ingen kontanthjælp, da jeg har formue på over det tilladte for at få kontanthjælp. Nu vil kommunen så sende mig ud i 8 ugers praktik på et jobkompagni hvor der er forskellige værksteder. Skulle idag til et orienteringsmøde dernede, men måtte aflyse, da jeg bare har det så skidt med min angst idag.jeg ved allerede nu at jeg ikke kan klare de 8 ugers praktik, og ved slet ikke hvad jeg skal gøre. kommunen forventer at jeg skal ku klare den praktik, for at finde afklaring på mig med henblik på fleks eller førtids. men når jeg bare ikke kan komme afsted, hvad gør man så? jeg får det kun mere dårligt, hvis jeg skal noget hver dag osv osv. Kan man overhovedet sige fra? Jeg har jo fortalt min sagsbehandler at det går galt for mig med min angst, så snart jeg skal noget udenfor mit hjem. Håber nogen kan hjællpe.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 08:50   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg hare været gennem REVA/afklaring, og blev positivt overrasket over hvor forstående de var og hvor mange hensyn de tog...

Du kan evt. forklare det for din sagsbehandler og bede hende komme forbi og hente dig, og følges med dig ud til mødet pga din angst.

Til mødet bliver du netop spurgt hvilke hensyn du har brug for, så de kan planlægge det bedst muligt uden at det vælter dig psykisk.

Hvis du har brug for at arbejde et sted hvor du ikke bliver konfronteret med andre mennesker, men kan nøjes med kontakt til en enkelt, så tager de hensyn til det..

Du skal bare sørge for at der også står på papirerne at det er udredning/afklaring og ikke bare praktik uden egentligt formål.

Lige nu står du uden forsørgelse, og det er vejen frem for at komme videre for dig...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 08:55   #3
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Ja jeg tror også det er et fint sted at komme hen, og man føler nok ikke pres osv. Men alligevel tror jeg kun det går mere galt for mig. Det at der er faste dage man skal afsted osv er nok til min angst bryder ud. bare at jeg ikke ku komme afsted til mødet dernede idag. Hvordan skal det så ikke gå når jeg skal afsted flere gange om ugen. hvad gør kommunen hvis jeg ikke kan klare det?
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 08:57   #4
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Hvad mener du med at jeg står uden forsørgelse og det er vejen frem? Puha det er hårdt at selv at forsørge sig pga man er syg.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:03   #5
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Den hjælp jeg kan give dig er ved at fortælle min historie, der minder om din.

Jeg har lidt forskellige diagnoser - så bliver der fljernet nogle og så kommer der nogen til. Men sagen er, at da jeg skulle i arbejdsprøvning kunne jeg ikke af angst og skræk.
Jeg havde klaret et møde med sagsbehandler og jobkonsulenten fra et revacenter. Senere et møde med jobkonsulenten alene. Hun fandt så ud af, at jeg skulle i arbejdsprøvning på et børnebibliotek på en folkeskole.
Tre gange aflyste jeg et møde, fordi jeg ikke kunne komme ud af døren.

Jeg blev indlagt i tre uge på Fjorden af stress og ked-af-det-hed. Læge og psykiater skrev så, at det ville forværre min tilstand at komme i arbejdsprøvning.

Nu går jeg så og venter på svar om jeg kan få pension på den konto. Og jeg er fuldstændig flad, bleg og brugt op af hele den process.
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:06   #6
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Uden forsørgelse mener jeg bare at du lige nu ingen indtægt har, da du skal leve af din formue...

Hvis du kan klare en afprøvning, kan du måske stile mod en førtidspension...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:11   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af maggie Se meddelelser
Hvad mener du med at jeg står uden forsørgelse og det er vejen frem? Puha det er hårdt at selv at forsørge sig pga man er syg.
Tror det der menes er at du nu er selvforsøgende pga formue og hvis du skal videre skal du enten visiteres til fleks eller pension sådan at du kan få indkomst

Det eneste jeg kan se du kan gøre er at du kan kontakte lægen og få din læge/psykiater til at skrive at der er fare for dit helbred ved at tvinge dig i sådan en afklaring , og så skal der søges en pension...

Det er bare en meget vanskelig vej du har foran dig så , i forvejen er det meget svært at få en pension uden at være arbejdsprøvet (afklaringen du skal på ) og under alle omstændigheder er det ikke nok at du siger det til kommunen , der skal lægelig opbakning til for at slippe for det ...

derudover er det vigtigt at du når du melder afbud skriver til din sagsbehandler hvordan du har det og hvorfor du har måtte melde afbud ..

jeg ved ikke hvad du har af ressourceprofil og lægepapir ?
Men også her er det meget vigtigt at din angst er velbeskrevet lige som det er vigtigt at der forligger lægepapir på at det ikke er noget der er muligt at behandle eller andet ...

Så desværre tror jeg ikke du har mange muligheder for at slippe ud af en arbejdsprøvning men da du er uden forsørgelse af nogen art er der jo ikke noget at tabe ved at prøve at søge en pension på forliggende grundlag (§17) men det kræver at din angst er veldokumenteret og at alle behandlingsmuligheder er udtømte ...
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:16   #8
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Ja det er ikke nemt. Er godt klar over der tages hensyn til mig osv på stedet hvor jeg skal være, men det kan ikke hjælpe mig pga min angst. Jeg blir svimmel og utilpas, og vil så helst være hjemme og så kan jeg bare ikke komme afsted. Og min sagbehandler ved at det er når jeg skal ud at angsten kommer. Så det undrer mig nu lidt at jeg SKAL i en arbejdsprøvning mere, når de så det gik galt sidst for mig i en arbejdsprøvning. Der var jeg der i 2 dage, og så måtte det stoppe pga min angst gik helt amok igen.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:22   #9
maggie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2011
Indlæg: 30
Styrke: 14
maggie er ny på vejen
Så vidt jeg ved er det vidst fleksjob min sagsbehandler går efter til mig. Skal man selv søge om førtidspension? troede egentlig at det var noget kommunen selv besluttede. Der er ikke flere behandlingsmuligheder for mig, og min angstklinik hvor jeg har gået, siger angsten altid vil være en del af mig, og aldrig forsvinde. Synes bare det er lidt frygteligt at sende mig ud, når det netop er det der gør min angst kommer. Har lige haft så god en uge uden angst, og fordi jeg så skulle afsted idag, kom angsten bare med det samme. Og sådan er det altid. Også derfor jeg synes 8 uger er meget meget længe.
maggie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 09:24   #10
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Du skal bede din læge/psykiater om at sige at det vil forværre din tilstand. Det gjorde min psykiater for mig og min nuværende SB bakker op om dette.

Jeg forstår dig så godt
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
Jobprøvning og hvad så? :-) Jette91 Alt det andet 5 07-09-2011 09:14
afklaring/jobprøvning dasq Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-02-2011 20:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Venter på jobprøvning lea Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2008 15:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension