K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2011, 23:44   #1
Søvnløs
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Søvnløs er ny på vejen
Starte Aps. selskab som sygemeldt

Jeg er sygemeldt på 10mdr og har samtidig en arbejdsskade sag under udredning. Det ender måske med en førtidspensionering.
En af mine venner er ved at starte noget nyt op, og jeg kan få en del af det nye firma og en del af overskuddet ved at investere nogle penge med sikkerhed i min boligs friværdi. Jeg kan ikke rigtig finde nogle eksempler på andre der gør det samme, mon der er nogen herude der kan se nogle fælder i arrangementet, eller som har gode råd til mig.
Søvnløs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 00:20   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du feks mister sygedagpengene, og skal have kontanthjælp, vil kommunen måske forlange at du frigører og bruger de penge du har invisteret i firma!

Herudover får du vel større terminsudgifter, som du vil få svært ved at klare, hvis din sag ikke går let igennem.

En sag om førtidspension, kan tage mange år.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 01:01   #3
speciale.stud.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-04 2011
Lokation: Århus
Alder: 53
Indlæg: 33
Styrke: 14
speciale.stud. er ny på vejen
Hej Søvnløs

Jeg kender ikke så meget til opstart af Aps selskab og det juridiske, der hører dertil og nu ved jeg heller ikke lige hvori din arbejdsskade består og hvilken mengrad du har eller om du har en modpart i erstatningssagen osv. Tænkte bare lige umiddelbart, at hvis din erstatningssag ikke er afgjort og din arbejdsevne/mengrad ikke er endeligt fastlagt, kan det være en anelse risikabelt at virke "rask". Forstå mig ret, jeg mener blot at nogle gange bliver de bedste intentioner brugt negativt imod en selv, og hvis du udviser en vis arbejdsduelighed kan du ende med at skulle argumentere for mengrad og resterende arbejdsevne i forhold til arbejdsskadestyrelsen og forsikringsselskab.
Jeg taler ud fra min kærestes oplevelser med hans 8 år lange arbejdsskades erstatningssag. Det er selvfølgelig ikke sikkert, at det går sådan for dig. Men måske værd at sikre dig, først før du starter noget nyt. Spørg evt. en advokat om, hvad der vil være bedst at gøre.
Mange hilsner
Charlotte
speciale.stud. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 04:58   #4
faro
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2010
Lokation: kbh
Alder: 50
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
faro er ny på vejen
hej du kan rolig start aps uden problem du må bare ikke stå på som lønmodtage lige nu hvor du er syg elle arbejde der jeg er selv pensionist men har et aps og da ikke noget problem så start du bare
__________________
Førtidspensionist pr 01.05.2005
faro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunernes afslag på at starte sag. Ricky M. At søge førtidspension 12 09-04-2013 21:11
hvordan starte man en tråd op? nuller Hjælp til Forum Brug 1 18-01-2012 20:34
starte rp Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 26-09-2011 04:28
hvor skal man starte... martine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-10-2010 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension