K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2007, 11:02   #1
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hvad mon der nu skal ske...??

Hej igen alle

Så kommer lige en lille opdatering her fra.

Min mand har nu været i arb. prøvning i tre måneder. Socialrådgiveren har besluttet at indstille den pr. 24 / 8 for så at tage stilling til det videre forløb.
Min mand har klaret at arbejde ca. 2 timer om dagen nogle dage helt ned til en halv time, for så at være liggende mere eller mindre resten af dagen.

Socialrådgiveren sagde i telefonen til mig iger, at nu var den eneste mulighed førtidspension, idet at de få timer ikke var nok til fleks.
Hun sagde at nu skulle hun bare lige have overbevist lægekonsulenten om det samme......
Altså.... hvorfor skal lægekonsulenten overbevises....?? Hun sagde at mange rygpatienter fik det bedre med tiden, så måske ville lægekonsulenten have at vi skulle vente Men det bliver uden mig..... Jeg sætter alle sejl ind for at vi skal have en afslutning, vi nægter simpelthen at lade os blive en del af den kedelige statistik med smøl og langtrækning af sagerne.....

Vi er dog igen blevet noget nervøse for hvad tiden bringer.
Socialrådgiveren sagde at hun ville samle alt i sagen og videregive det til pensionsafdelingen ( eller hvad det nu hedder ). De ville så starte sagsbehandling af sagen igen..... Gad vide om de vil til at sende min mand i arbejdsprøvning igen...??

Har I andre nogle erfaringer at dele ud af...??

Mange hilsener
Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 11:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Amazing...

Jeg kan godt forstå, du spørger om, hvad der nu skal ske.

Det undrer mig, at sagsbehandleren udtaler sig, som om vedkommende er læge.

Citat:
Hun sagde at mange rygpatienter fik det bedre med tiden
Men der er vel nogle papirer i sagen fra speciallæger, der modsiger dette.

En mulighed er også, at kommunerne er afventende i øjeblikket, fordi de venter på, at der snart kommer ny lovgivning på området.

Regeringen kommer med deres store plan i næste uge - måske indeholder den nyt om fleksjob og førtidspension.

Jeg krydser fingre for, at I snart får ro i jeres liv.

zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 11:45   #3
ninabj
På vej til at lære K10
 
ninabjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2007
Lokation: roskilde
Alder: 46
Indlæg: 8
Styrke: 0
ninabj er ny på vejen
Ja, det kan være noget af en ventetid man har sig når man venter på at finde ud af hvad kommunen og alle deres forskellige folk siger.

Jeg er selv rygpatient (flere prolapser, arvæv, degenerering, ødelagte nerver, delvist lammet ben), og fik førtidpension i 2005. Jeg var igennem forskellige forløb af arbejdsprøvninger, og det var godt nok hårdt.
Jeg fik udtalelser fra de forskellige steder om hvordan og hvor meget jeg havde arbejdet. Fik udtalelse fra egen læge, hospitalet og en lægekonsulent fra et kursus. Og selve pensionsagen fra den blev sat igang til jeg fik den tilkendt gik der ca ½ år. Det var lan og hård ventetid med en masse opringninger til kommunen.

Jeg vil klart anbefale at få kopier af alt hvad der bliver skrevet om din mand, så I kan følge med i sagen. Og sådan som du beskriver din mand, var også sådan jeg havde det til sidst. Og det er ikke nok til fleksjob. På alle mine læge udtalelser stod der "ingen behandlingsmuligheder, kronisk smertepatient", og hvis der står noget lign i din mands papirer burde der være en god mulighed for at han får sin pension.

Rigtig godt at du ikke vil acceptere mere smiden rundt i systemet og vil have en afslutning nu. Det kan da heller ikke være rigtigt at han skal pines mere. Men der er desværre mange lægekonsulenter som har deres egen mening på trods af hvad der står i de forskellige udtalelser. Derfor: får kopier af ALT hvad der skrives i sagen, fra jeres læge osv osv.

Håber han får sin pension :krydser_fingre:
ninabj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2007, 11:58   #4
amazing
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2007
Indlæg: 15
Styrke: 18
amazing er ny på vejen
Hej igen....

Tak for Jeres svar.

Til Zuza; det var ikke sagsbehandleren der sagde at mange rygpatienter fik det bedre, det var kommunens lægekonsulent....

I min mands papirer står der ( udtalelse fra speciallæge ) at min mands tilstand må erklæres for varig med perioder med forværringer og at mulighederne for behandling må betragtes som forholdsvis og forbundet med betragtelig ricisi.....

Såå der burde jo egentlig ikke være noget at være i tvivl om eller.....??!

Det kan være at vi nu skal prøve det som mange andre også har været udsat for..... nemlig at lægekonsulenten laver sine egne "regler" om man så må sige.... Pyha, det er næsten ikke til at holde ud at tænke på.

Bare tanken om endnu en arb. prøvning.... ja, det er lige til at blive helt dårlig over

Men nå ja.... vi gemmer heldigvis ALT hvad vi får af papirer og får alt tilsendt fra kommunen, så vi kan følge med.
Har iøvrigt lige modtaget mail fra kommunen; min mands sag kommer med på teammøde, men først om 14 dage...... Tja tåmodighed er en dyd....

Mange hilsener
Amazing
amazing er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
hvad mon der nu skal ske. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 10-09-2012 22:35
Hvad skal der til...... MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 30-06-2011 12:06
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension