K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2011, 20:31   #1
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Jeg er et oplagt tilfælde

Mine omgivelser har gentagende gange sagt til mig, at jeg er et af de få oplagte tilfælde til at modtage førtidspension som regeringen snakker om (dem der aldrig vil blive istand til at få et liv med arbejde, oplagte tilfælde osv.)

Jeg har bare aldrig før været istand til at indse det selv. Nu er det - på både godt og ondt - ved at blive sådan at jeg er ved at indse at de har ret. Godt, fordi jeg beholder min førtidspension. Ondt, fordi jeg er ved at indse hvor store mine psykiske udfordringer egentlig er, og hvordan de hæmmer min hverdag, og at jeg før har gået i en vildfarelse om at jeg kunne både det ene og det andet, mens jeg i virkeligheden er blevet dårligere og dårligere.

Det som jeg anser som det rene luksus og en travl fridag for almindelige mennesker, anser andre, almindelige mennesker for at være noget så oplagt at gøre på en fridag.

F.eks. er det vild luksus for mig at læse, forstå og koncentrere mig om et helt kapitel i en bog for derefter at gå ind og hvile mig i min seng. Det er ikke noget jeg kan hver dag, kun sidstnævnte (at gå i seng), fordi jeg ofte må opgive den ene dag efter den anden. Dette er bare ét ud af mange eksempler.

Jeg vil sådan ønske, at jeg kunne få en behandling, så jeg ikke behøver at gå i seng i tide og utide. Man kan ikke få medicin imod opgivelse (jeg kender ikke den latinske betegnelse), jeg ved, at det kræver træning og øvelse og at jeg skal holde det ved lige hele tiden. Bare det at gå i bad er en udfordring for mig, og et projekt i sig selv
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 20:41   #2
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Du er nu ikke alene om det.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 21:04   #3
FrkSilverfox
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 211
Styrke: 14
FrkSilverfox er ny på vejen
Kender det kun alt for godt ! Dog har jeg selv mest svært ved, når der er tidspunkt på. Altså skal til læge kl **, til møde kl **, eller bare det at skulle mødes med en kl **, at skulle til fødselsdag d. ** kl **.
Jeg klare mig bedst når det er helt spontant. For ellers går jeg bare i ventetiden og overvejer undskyldninger for at aflyse div. ting.
Det er så træls for jeg får skubbet en masse venner fra mig på den måde. Og det er egentlig svært at få lavet om på

Men "dejligt" at jeg ikke er alene om at have svært ved daglige ting(føle trang til at opgive)
FrkSilverfox er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2011, 22:12   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
F.eks. er det vild luksus for mig at læse, forstå og koncentrere mig om et helt kapitel i en bog for derefter at gå ind og hvile mig i min seng. Det er ikke noget jeg kan hver dag, kun sidstnævnte (at gå i seng), fordi jeg ofte må opgive den ene dag efter den anden. Dette er bare ét ud af mange eksempler.
Logikeren jeg er glad for at du har den luksus at læse og forstå et kap. i en bog.. også selvom det ikke sker hver dag...

Ved du hvad... jeg vil gerne dele et lille ordsprog med dig "Er man glad for lidt, så har man meget at kunne glæde sig over"

Og ja, du er en af dem der beholder din førtidspension.... ♥
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er "glad" for jeg bor i København i dette tilfælde.. Yanmik Politik og Samfund 8 27-01-2012 12:17
En oplagt kandidat som brænder for psykiatrien Solnedgang Politik og Samfund 7 29-08-2011 20:28
erstatnings ansvar i tilfælde af forværring empowerment Alt det andet 3 22-06-2010 21:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension