K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2011, 14:24   #1
mama63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 11
Styrke: 14
mama63 er ny på vejen
Hvor lang tid skal jeg vente på svar?

Hej jeg starter meget kort her.
Jeg ville spørge om hvor lang tid jeg skal vente på svar ,når jeg har sendt den første rettede resourseprofil op til kommunen ? Har skrevet på den at den skulle sendes tilbage inden 10 dage osv..
Jeg venter så på at den kommer tilbage rettet?
Men kommunen skrev jo i et brev at : Din sygedagpengesag påtænkes stoppet den 11.04.2011.
Betyder det at de stopper den eller at nu når jeg har sendt dette her op og de skal kikke på det og så vender tilbage men nyt eller?
Og jeg kan jo ikke sende en klage før jeg den profil tilbage kan jeg?
Og jeg ved jo ikke om de stopper min sga eller hvad ,forstår ikke helt det på skrift.?
Venligst Mama
mama63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 15:04   #2
Hånden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Alder: 64
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hånden er ny på vejen
Hej

Ikke for at tage modet helt fra dig, men jeg ventede seks uger på min første rettede resourseprofil. Nu venter jeg meget spændt på, hvor længe jeg skal vente på min anden omgang.
Hånden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 21:36   #3
Nønse
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2011
Lokation: storkbh.
Alder: 29
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nønse er ny på vejen
Question Resourseprofil

Hvad mener i med at I har rettet jeres ressourseprofil? Jeg har i dag fået af vide at den der ligger fra før jeg blev mere syg er ok. :-/?? Fik ikke mulighed en at rette noget - heller ikke det jeg ikke længere er enig i
Nønse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2011, 21:53   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mama63 Se meddelelser
Hej jeg starter meget kort her.
Jeg ville spørge om hvor lang tid jeg skal vente på svar ,når jeg har sendt den første rettede resourseprofil op til kommunen ? Har skrevet på den at den skulle sendes tilbage inden 10 dage osv..
Jeg venter så på at den kommer tilbage rettet?
Men kommunen skrev jo i et brev at : Din sygedagpengesag påtænkes stoppet den 11.04.2011.
Betyder det at de stopper den eller at nu når jeg har sendt dette her op og de skal kikke på det og så vender tilbage men nyt eller?
Og jeg kan jo ikke sende en klage før jeg den profil tilbage kan jeg?
Og jeg ved jo ikke om de stopper min sga eller hvad ,forstår ikke helt det på skrift.?
Venligst Mama
Hej Mama63,

Ryk for det du venter på og bliv ved med det til du har svaret.

Specielt omkring sygedagpenge er der kort process, så derfor har du ret til også her at få det svar du venter på. Derfor ryk din sagsbehandler og når der er gået et par dage sender du samme mail igen og skriver RYKKER. Senere RYKKER 1, RYKKER 2 osv. Det bør give dig svar og hvis ikke, så send cc til jobcenter chefen.

Desværre er der ikke nogle regler for kommunerne for hvornår de skal svare, så derfor må vi bruge vore egne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 11:16   #5
mama63
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2011
Lokation: gladsaxe
Indlæg: 11
Styrke: 14
mama63 er ny på vejen
hej men når der står påtænker at stoppe betyder det så at de stopper udbetalingen eller at de vil se yderligere eller hvad??
mama63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 15:14   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Mama63,

Det lyder klart som en partshøring af din sag, de varsler et stop af dine sygedagpenge d. 11/4. Kommunen har i denne partshøring (brevet) skrevet hvorfor du ikke kan forlænges og gentager derved alle 7 punkter under §27 er det ikke korrekt ?

Det er meget vigtigt at du får gjort indsigelser til denne partshøring. Jeg formoder, at du kender til §27 omkring forlængelsen af sdp. udover de normale 52 uger ? Loven er citeret på forsiden af K10:http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Du skal nu argumentere for hvilket pkt. du skal forlænges iht. og hvorfor dine sygedagpenge således skal fortsætte udover de obligatoriske 52 uger. Vi kender din sag for lidt til at guide dig her og nu. !! Men klag over det varslede stop, måske mener du at der bør indhentes yderligere lægelige dokumenter, at du bør arbejdsprøves eller andet. Det er muligt at kommunen hører dig men det er desværre endnu mere sandsynligt at de stopper dine sygedagpenge, det er dog stadig vigtigt at du gør indsigelser allerede nu under denne 1 partshøring. Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 20:08   #7
søster1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
søster1 er ny på vejen
Der behøver ik' være beskrevet hvorfor man ikke forventer at man med undtagelse til hovedregel kan forlænge sygedagpengene i en partshøring. Der skal angives at man forventer et stop - det er vigtigt at du har forholdt dig til det hele for at stille dig selv stærkere og sendt svar tilbage på dette. Dine dagpenge kan ikke stoppes uden en afgørelse eller en udsættelse heraf. Men jeg synes det er meget svært at vejlede grundet manglende information om sagen
søster1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Klager du. Så skal du vente 15 måneder på svar Webmaster Politik og Samfund 2 21-03-2013 09:45
Hvor længe skal jeg vente på svar? Bertha65 Alt det andet 13 17-05-2011 17:30
Hvor lang tid skal jeg vente på min ressource-profil ? ? andi1975 Dit og Dat 7 29-10-2010 20:04
Hvor længe skal jeg vente på svar fra lægekonsulent? Sivtop Lægekonsulenternes Rolle 8 20-09-2010 19:01
Hvor lang tid skal man vente på svar? Indiansummer Dit og Dat 1 06-01-2010 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension