K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 10:53   #1
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Ingen afklaring trods ankenævnsafgørelse

Mine sygedagpenge blev stoppet i oktober 09. Baggrund Jeg har dobbelt whiplash, kronisk smertepatient. Sygepengene blev stoppet da kommunen sagde jeg ikke kunne få flexjob da min arbejdsprøvning (har kun haft 1) viste 3 dage med 2 timer hver gang var maks. De kunne ikke finde en mere skånsom arbejdsprøvning. Så de sagde jeg var for syg til fleksjob men kunne vende tilbage til dem, når jeg fik det bedre (imod hvad speciallæger har udtalt) og få en ny arbejdsprøvning. Denne afgørelse klagede jeg over til ankestyelsen. De udtalte i okt. 10 at min erhvervsevne er varig nedsat og kommunen skulle forlænge mine sygedagpenge i 26 uger og herefter enten give mig fleksjob eller pension. Fra okt. 09 har jeg ikke fået penge fra kommunen, da jeg ikke er berettiget til kontanthjælp. Sygedagpengene udbetalte kommunen med tilbagevirkende kraft fra okt. 09 til april 10. Var til møde ved kommunen nov. 10. Kommunen lovede at jeg ikke skulle til flere undersøgelser, men ville gerne have mig i ny arbejdsprøvning med start på de 6 timer om ugen. Det sagde jeg ja til, selvom jeg ved hvor hårdt de 6 timer var for mig sidste gang, og hvor længe jeg var om at komme over dem. Fik brev fra kommunen 16. dec. 10 om jeg var sendt videre til kontanthjælpsområdet og havde fået sagsbehandler der. Der stod ikke hvem. Hørte ikke mere fra kommunen. Sendte mail til kommunen i februar, efter jeg havde ringet for at få navnet på min nye sagsbehandler. Bad om besked om hvad der skete i min sag. Fik mail tilbage om jeg nu var tildelt en jobkonsulent og har igen intet hørt fra kommunen. Og fra vi fik kendelsen i oktober 10 og til nu er der jo gået ret tæt på de 26 uger. Hvad gør jeg ? Har stadig ingen indtægt fra kommunen, og de har jo åbenbart ikke tænkt sig at overholde deres frist. Kan ikke overskue at læse hele lovgivningen igennem, men der må da være noget om tidsfrister eller andet. Kan da ikke passe jeg skal begynde at ringe/maile til dem hver dag for at komme ud i en arbejdsprøvning, som jeg på forhånd ved vil forringe min hverdag markant og sætte mit behov for smertestillende midler markant i vejret. HJÆLP
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 11:11   #2
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Hej Bibbi,

Du ringer til Beskæftigelsesankenævnet og spørger dem, telefonisk, hvordan du skal forholde dig til kommunen. Så spørger du hvordan reglerne er på området. En god ide er at tale med den person/sagsbehandler, der i sin tid behandlede din sag, for så ved pågældende lidt mere om dig og din situation.
Kommunen vil jo, til hver tid sige/skrive at du har pligt til at deltage aktiv til din egen sag, hvorfor du skulle have henvendt dig noget før, og det skal du have et svar klar til.
Din kommune har ikke overholdt det de skulle, ingen tvivl om det, de har ikke fået dig arbejdsprøvet, sådan som du skriver det, og det er vigtigt at du skriver op hvem du taler med, hvornår og om hvad, det kan være svært at huske tingene udenad. Og fortæl så kommunen hvordan du har oplevet det det hele siden 2009, skriv det eventuelt ned, eller få en/nogen til at skrive det ned for dig.

Mvh Nol
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 11:51   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
JA stik i mod hvad vores beskæftigelsesminister inger støjberg siger
nemlig at fordi der er en varighedsgrænse på 52 uger, så hjælper kommunen med en hurtigere afklaring af folk
NEJ kommunerne gøre nemlig alt for at få folk ud af dagpengesystemet og sætte folk
på kontanthjælp og en eksta bonus som os der ikke kan modtage kontanthjælp
så koster vi ikke noget

Men nej der er ingen tidsfrister i loven, så kommunerne kan gøre hvad de vil
for at trække sager i langdrag
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 16:31   #4
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 15
Bibbi er ny på vejen
Dvs loven med fuld alvor er sådan at de siger at kommunen skal afklare os i løbet af et antal uger, men ikke at de rent faktisk også skal kontakte os og gøre noget i sagen ?????
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Svendborg: på 5. år endnu ingen afklaring, trods Nævns afgørelse buster Politik og Samfund 0 09-04-2011 19:31
Ingen arbejdsindsats - ingen kontanthjælp! Ninja Politik og Samfund 158 25-04-2010 20:12
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension