K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2011, 14:30   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Sygedagpengelovens §27 stk 1 nr 3

Ovennævnte § siger:

"den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden"

Nu har jeg ledt og ledt og ledt og jeg kan ikke finde nogen steder, hvor der i loven eller bemærkningern til loven eller andet konkret i samme stil står, at der er tale om, at erhvervsmæssig beskæftigelse = ordinær beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked.

Er der nogen der kan hjælpe med det? Det er muligt det er praksis i kommunerne, men det er der så meget humburg der er uden at det af den grund er lovligt, så jeg vil gerne have noget helt håndgribeligt..

Håber der er nogen der kan hjælpe
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:18   #2
FightForIt
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
FightForIt er ny på vejen
Hvis jeg forstår dig ret, leder jeg efter det samme.
jeg har netop klaget over afgørelse om dette, da der ingen steder står at erhversmæssig beskæftigelse er ens betydende med, at man kommer tilbage på arbejdsmarkedet på fuldtid.

Håber der kommer nogle gode svar!
FightForIt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:33   #3
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Du har forstået det helt rigtigt
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 15:51   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg aner det faktisk heller ikke, men enten ville jeg spørge jeres udvalg herfor i jeres kommuner eller maile til hende her, hun burde vide det :

Beskæftigelsesminister: Inger Støjbergs mail er [email protected]

Der kommer måske andre på der ved noget eller har prøvet forlængelse i henhold dertil.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2011, 23:28   #5
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jeg har fornylig sendt en mail til vores kære minister Inger Støjsender - og fik det svar at jeg ville få svar fra ministeren om 4- 5 uger.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 21:04   #6
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Slet ingen der ved, hvor jeg kan finde ud af, hvad der reelt er ment med erhvervsmæssig beskæftigelse?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 22:10   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Håber,

Hvis man sammen ligner det med erhvervsevne kontra arbejdsevne som også er to "forskellige" ting, så kunne der været noget der.

Erhvervsevne skulle betyde den evne man udviser generelt i alle erhverv og arbejdsevne er den evne man i arbejdet ligger for dagen. Noget ala det

Jeg tror at erhvervsmæssig er en mere generel beskrivelse af ethvert erhverv uden konkret at begive sig ind på noget. Har du prøvet at google det for øvrigt ?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 12:19   #8
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
Klippet fra schultz, og udtryk for praksis på alle instansniveauer:

"Forlængelsesreglen omfatter de tilfælde, hvor den sygemeldte forventes at kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse. Udgangspunktet er her, at det kun er ved udsigten til en tilbagevenden til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked, at der kan ske forlængelse. En person, der ved sin sygemelding var ansat på det ordinære arbejdsmarked, kan således ikke få forlænget sygedagpengene, hvis han alene forventes at kunne komme i støttet beskæftigelse inden for fristen på de 2 gange 52 uger. Hvis den sygemeldte derimod ved sygemeldingen var i beskæftigelse i fleksjob, kan der ske forlængelse af sygedagpengene, hvis han forventes at kunne vende tilbage til fleksjob inden for perioden."
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
DUKH:Sygedagpengelovens varighedsbegrænsning buster Et godt link! 2 02-09-2011 11:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension