K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2011, 11:03   #1
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Question Arbejdernes LO

Hej. er ny bruger herinde, men har snart nærlæst alle indlæg om sygedagpenge stop, det er så også sket for mig !

Jeg vil så spørge om, der er nogen her inde der har erfaring med Arbejdernes LO ?. De har nemlig taget min sag, og venter nu spændt på deres anke til Hjørring Kommune, de har fundet nogen procedure fejl fra job-centers side.

Undskyld men magter P.T ikke at beskrive min sag, men kort fortalt Menisk og korsbåndsoperation, der ikke er blevet som forventet pga jeg danner meget arvæv, det er så fjernet ved 3. operation i Oktober, og er nu vendt frygteligt tilbage, så er på krykker igen pga smerter i knæ

Sidst redigeret af birgitbrohus; 16-03-2011 kl. 11:09.
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 00:17   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kender ikke nævnte fagforening, men man står oftest bedre med en fagforening i ryggen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:43   #3
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Det skal siges at det er min fagforening (malerens fagforening) der har henvist til Arbejderenes LO, der har en sagsbehandler ansat, der har mange kampe med kommunerne om især sygedagpenge.

Har lige været på sygehuset til kontrol, og kom så ud med en melding om de ikke kan gører mere... Nyt knæ kan ikke komme på tale nu, da der ikke flere muskler tilbage i benet !!

Men fakta er, benet er ikke stationært og så er kassen lukket, og jeg kan ikke bliver arbejdsprøvet, Hmmm, jeg har så ikke ondt i hverken hovede eller r.. der må da værer noget jeg kan bruges til
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 11:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad med revalidering til et stille siddende job har de ikke kigget på den mulighed inden de lukkede kassen ...

hvis det "kun" er benet havde jeg nær sagt så burde der da være muligheder en af mine naboer har fået stivgjort sit knæ og han er flekser med et job hvor han ikke skal bruge sit knæ (han har så andre sygdomme også) men ved da at da det kun var hans knæ ville de revalidere ham til kontor eller andet stillesiddende job
  Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:06   #5
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Det er "kun" mit knæ, der driller !! Og de vil ikke revalidere når knæet ikke er stationært, har spurgt om REVA men NEJ de kan intet gører når knæ ikke er stationært. Og jobkonsulenten vil heller ikke prøve ar finde noget jeg kunne prøve.

Har så bestemt, jeg starter på HF efter ferien så kan jeg da i det mindste få SU
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 13:51   #6
5dia
Elsker at være her på K10
 
5dias avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2010
Indlæg: 86
Styrke: 14
5dia er ny på vejen
Hej Birgit.

Du skal trække vejret. Din fagforening har kørt det store skyts i stilling. Lo er en paraplyorganisation af alle de anerkendte fagforbund. De er dygtige og skaffer mange gode resultater til Deres medlemmer.

Jeg er ening med Hejdien, selvom benet ikke er stationært, så lyder det for mig som om det er så godt som det kan være nu, og så må det være revalidering det skal handle om.

Du skal snakke med din sagbehandler i fagforeningen, både det økonomiske, men også revalidering. Kommunen vil selvfølgelig syntes det er godt at du selv vil bære udgiften (SU) til en udddannnelse, men det er jeg ikke sikker på din fagforening mener. Fag foreningen har sommetider mulighed for at låne dig indtægt, hvis din sag er meget sikker, det lyder den til at være da den er gået til LO.

Go' vind fremover
5dia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 14:16   #7
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
takker for jeres svar.... prøver at slå koldt vand i blodet, men er bare så arrig på det l.... system, når jeg virkelig prøver at komme ud i verden igen, og så der hele tiden er nogen fjolser der spænder ben
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 16:24   #8
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Hej med dig.
Kan se at du kæmper med Hjørring Kommune - det gør vi også.
Min mand er opereret i ryggen 4 gange de sidste to år. Har fået en skade på rygmarvshinden under en af operationerne. Det er en indædt kamp mod Hjørring Kommunes Jobcenter - og nu kører klagesagen, som de selvfølgelig også trækker så langt som muligt.
Ikke en opmuntrende hilsen - men du er ikke alene, og vi føler med dig.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 17:46   #9
birgitbrohus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 8
Styrke: 0
birgitbrohus er ny på vejen
Hej

Ja, der er vist mange der kæmper med Hjørring Kommune, har jeg hørt. Også held og lykke til jer fremover...
birgitbrohus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension