K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 16:53   #1
flekesubir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
flekesubir er ny på vejen
akut brug for råd om sygedagpenge

har hårdt brug for vejledning omkring sygedagpenge,der var ikke gevinst ved mit første indlæg desværre, prøver igen,

har været på sygedagpenge i omkring 50 uger,pga alvorlig stress og depresion ,var nødt til at tage 4 mdr ferie/rekretion da jeg var k
ørt så langt ud,efter flere dødsfald i familien, og alle de samtaler med chef læge psokolog, psykriater,jobcenter osv. jeg var brugt helt op,og da der osse var 4 mdr til at jeg kunne komme i kognitiv behandling,troede jeg at det var en god ide at melde mig ud af det hele,og samle kræfter til den forestående behandling,,,,, men nu er jeg færdig med mine 4 mdr rekreation,og jeg er stadigvæk syg,,,og nu har jeg brugt dage på at ringe rundt,fordi jeg kan ikke få sygedagpenge mere,,,, det troede jeg ( naivt måske )at jeg ville få genoptaget,da jeg jo stadigvæk ikke er behandlet,,,,,,men nu siger de på komunen, at jeg kun kan få kontant hjælp,,,, men det er et problem da, jeg ejer en kolonihave.HJÆLP,,,,
derudover har jeg nu osse fået en dårlig arm,som jeg skal have opereret,så nu er jeg er i tvivl om jeg har ret til sygedagpenge,da det er en anden sygdom,og hvad med den behandling,som jeg har ventet længe på, og som er hårt tiltrængt, findes der nogen mulighed for sygedagpenge????
ps. var under protest nødt til at raskmelde mig,da jeg tog reakretion
HJÆLP PLEASE

Sidst redigeret af flekesubir; 10-03-2011 kl. 17:40.
flekesubir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 17:29   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Er du ikke sød at lave lidt afsnit i dit indlæg? Det er meget svært at læse, når skriften er så komprimeret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 17:44   #3
flekesubir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
flekesubir er ny på vejen
øv det var ikke hensikten ,at det skulle være svært at læse,men er bare ikke skrap til computer,tør ikke redigere,da det måske bliver værre,men prøver at bruge dit råd næste gang,tak for vejledning
flekesubir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 18:06   #4
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af flekesubir Se meddelelser
har hårdt brug for vejledning omkring sygedagpenge,der var ikke gevinst ved mit første indlæg desværre, prøver igen,

har været på sygedagpenge i omkring 50 uger,pga alvorlig stress og depresion.

Var nødt til at tage 4 mdr ferie/rekretion da jeg var k
ørt så langt ud,efter flere dødsfald i familien, og alle de samtaler med chef læge psokolog, psykriater,jobcenter osv.

Jeg var brugt helt op, og da der osse var 4 mdr til at jeg kunne komme i kognitiv behandling,troede jeg at det var en god ide at melde mig ud af det hele,og samle kræfter til den forestående behandling,,,,,

Men nu er jeg færdig med mine 4 mdr rekreation,og jeg er stadigvæk syg,,,og nu har jeg brugt dage på at ringe rundt,fordi jeg kan ikke få sygedagpenge mere,,,, det troede jeg ( naivt måske )at jeg ville få genoptaget,da jeg jo stadigvæk ikke er behandlet,,,,,,men nu siger de på komunen, at jeg kun kan få kontant hjælp,,,, men det er et problem da, jeg ejer en kolonihave.HJÆLP,,,,


Derudover har jeg nu osse fået en dårlig arm,som jeg skal have opereret,så nu er jeg er i tvivl om jeg har ret til sygedagpenge,da det er en anden sygdom,og hvad med den behandling,som jeg har ventet længe på, og som er hårt tiltrængt, findes der nogen mulighed for sygedagpenge????


ps. var under protest nødt til at raskmelde mig,da jeg tog reakretion
HJÆLP PLEASE
Så har jeg rettet lidt i det og håber du får nogle svar du kan bruge
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 21:22   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå.....

Kære Flekesubir

Sygedagpengestop.: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Så dukker der flere spørgsmål op.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 08:00   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flekesubir Se meddelelser
har hårdt brug for vejledning omkring sygedagpenge,der var ikke gevinst ved mit første indlæg desværre, prøver igen,

har været på sygedagpenge i omkring 50 uger,pga alvorlig stress og depresion ,var nødt til at tage 4 mdr ferie/rekretion da jeg var k
ørt så langt ud,efter flere dødsfald i familien, og alle de samtaler med chef læge psokolog, psykriater,jobcenter osv. jeg var brugt helt op,og da der osse var 4 mdr til at jeg kunne komme i kognitiv behandling,troede jeg at det var en god ide at melde mig ud af det hele,og samle kræfter til den forestående behandling,,,,, men nu er jeg færdig med mine 4 mdr rekreation,og jeg er stadigvæk syg,,,og nu har jeg brugt dage på at ringe rundt,fordi jeg kan ikke få sygedagpenge mere,,,, det troede jeg ( naivt måske )at jeg ville få genoptaget,da jeg jo stadigvæk ikke er behandlet,,,,,,men nu siger de på komunen, at jeg kun kan få kontant hjælp,,,, men det er et problem da, jeg ejer en kolonihave.HJÆLP,,,,
derudover har jeg nu osse fået en dårlig arm,som jeg skal have opereret,så nu er jeg er i tvivl om jeg har ret til sygedagpenge,da det er en anden sygdom,og hvad med den behandling,som jeg har ventet længe på, og som er hårt tiltrængt, findes der nogen mulighed for sygedagpenge????
ps. var under protest nødt til at raskmelde mig,da jeg tog reakretion
HJÆLP PLEASE
Jeg er bange for, der ikke er noget at gøre. Men måske jeg overser noget?

Men du har raskmeldt dig, og så er du vel 'bare' arbejdsløs i systemets øjne?
Kan man overgå fra arbejdsløs til syg, og dermed få sygedagpenge?
Har du kontaktet din a-kasse og spurgt om du er berettiget til dagpenge? Det er vel dér, den står og falder, tænker jeg
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 14:45   #7
kamma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
kamma er ny på vejen
Hej

Jeg har på et tidspunkt gået fra understøttelse til sygedagpenge. Det foregik via egen læge, som sygemeldte mig, og så henvendte jeg mig herefter til A-kasse og jobcenter. Det var der ikke nogen problemer i. Så er man sygemeldt på samme betingelser, som hvis man er i arbejde. (Hvis man ellers ikke får fuld løn under sygdom).

Problemet her, er måske også, at det er varigheden, der spiller ind. Og på hvilken måde, der er taget orlov. Men egen læge må i hvert fald kunne inddrages, skulle jeg mene.

Mvh. Kamma
kamma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 22:02   #8
flekesubir
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
flekesubir er ny på vejen
Smile

foreløbig mange tak for råd, skal snart både til læge, og psykriater snart


de kan forhåbenligt hjælpe,

og så prøver jeg igen at tale med ydelscenteret,med et stykke papir med
paragraferne sort på hvidt,

som jeg læser dem, burde der være en muglighed,

jeg krydser fingre,,,og tæer
flekesubir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 01:39   #9
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af flekesubir Se meddelelser
foreløbig mange tak for råd, skal snart både til læge, og psykriater snart


de kan forhåbenligt hjælpe,

og så prøver jeg igen at tale med ydelscenteret,med et stykke papir med
paragraferne sort på hvidt,

som jeg læser dem, burde der være en muglighed,

jeg krydser fingre,,,og tæer
Har du snakket med a-kassen, eller er du ikke medlem af en?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 02:04   #10
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Vil lige indskyde, at det at eje en kolonihave normalt ikke er en hindring for at kunne modtage kontanthjælp. Jeg antager at du lejer jorden. Men det kunne naturligvis være problematisk hvis der er et meget værdifuldt hus på, som repræsenterede en meget stor værdi. hvilket de færreste jo gør.

Held og lykke
__________________
Empowerment

vækst i erkendelse, indsigt og selvforståelse går hånd i hånd med en kraftfuld handlen
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
akut hjælp ang sygedagpenge efter barselsorlov c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 02-07-2013 08:14
Akut brug for hjælp inden møde i morgen maybeline2you Alt det andet 12 24-01-2011 01:10
Akut hjælp til min datter og svigersøn - Sygedagpenge ved fleksjob femalen Spørgsmål ang fleksjob 3 25-06-2010 16:47
Akut brug for hjælp!! Elemskov Spørgsmål ang fleksjob 113 15-04-2010 00:15
Akut brug for hjælp!!! Mik Alt det andet 8 10-03-2010 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension