K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2011, 15:36   #1
trunte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2006
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 11
Styrke: 19
trunte er ny på vejen
sygedagpenge/ledighedsydelse

hjælp
ved ikke hvad jeg skal
er sygemeldt nu, pga mobning og ubehagelig chef, hvor han b.la har aendt ubehagelige mail hjem
har valgt at blive sygemeldt og vil ikke tilbage i mit flexjob, så nu er det hvad der er rigtigt.
har forsøgt møde med sagsbehandleren hun vil ikke have mødet det er sygedagpenge afdelingen jeg er tilknyttet nu siger hun
min tillidsmand siger jeg har 2 muligheder komme på arbejde, eller sige op.
hvis jeg er sygemeldt hvor lang tid kan jeg være det?
hvornår siger min chef mig op pga sygemelding
og kan han det i flexjob? og kan han så tvinge mig på arbejde i mine 6 måneders opsigelse
min tillidsmand siger også at chefen vil række mig hånden og istedet for at skrive samarbejdsproblemer vil skrive det er pga det sphykiske og give mig 2 måneders løn, men jeg har jo 6 måneders opsigelse og hvordan ser det ud der står sådan i forhold til et evt nyt flexjob

hvad skal jeg
sygemelde mig se tiden an
sige tak til han fyrer mig nu og så 2 måneders løn(og er jeg så stadig sygemeldt og er det en anden løn end ledighedsydelse
puha
trunte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 17:38   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Man kan sagtens blive opsagt i et fleksjob.

Med mindre du er offentlig ansat, er der en 120 dages regel, dvs. efter 120 dage kan du blive fyret.

Inden for de første 8 uger af en sygemelding skal du indkaldes til et lovpligtig møde på jobcentret, der bliver du orienteret om div. regler, og derefter er der en individuel samtale, hvor du fortæller lidt om din situation, derefter går der alt fra et par dage til uger, så bliver du indkaldt til en ordentlig samtale med den sagsbehandler der får din sag, og så prøver man at finde en løsning....

Flere svar kan jeg desværre ikke give dig, men stol på dig selv og lad dem ikke "tvinge" dig tilbage med dårlige trusler....

Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 21:06   #3
trunte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2006
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 11
Styrke: 19
trunte er ny på vejen
tak det forstår jeg godt.
ved godt jeg kan fyres efter 120 dage, men hvad så når man har 6 måneders opsigelse, kommer de så oveni efter de 120 dag, eller overgår man så til ledighedsydelse efter de 120 dage?
trunte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 21:32   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af trunte Se meddelelser
hjælp
ved ikke hvad jeg skal
er sygemeldt nu, pga mobning og ubehagelig chef, hvor han b.la har aendt ubehagelige mail hjem
Jeg synes det lyder som en sag for fagforeningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 21:34   #5
trunte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2006
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 11
Styrke: 19
trunte er ny på vejen
jeg er ikke i en fagforening
trunte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 21:38   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Trunte... det der med de 120 sygedage og så fyring .. det eksisterer ikke mere.. Du kan være sygemeldt i et år eller kun være sygemeldt i meget kort tid...

Er du ikke i fagfore. for så ville jeg ihvertfald ha dem med på banen..
Mobning på arbejdspladsen er simpelthen noget fanden har skabt .. og jeg ved at fagfore. går ind i det... for det kan køre en helt ned..

Psykisk dårligt arbejdsmiljø skal/kan meldes til arbejdsskadestyrelsen..

Nå der kom jeg lidt for sent med mit indlæg ...

Sender dig en masse
♥ Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 00:05   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Sorry.. jeg fyrede vist kanonen af for tidligt med den der 120 sygedages regel..
Jeg har lige googlet det.. og læst at det stadig findes....

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 08:35   #8
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
120 dages reglen findes alle steder på nær i den offentlige sektor, det er den forklaring jeg selv fik for 3 uger siden da jeg var i tvivl....

Men ja først bliver du fyret OG så kommer opsigelsesperioden, og hvis du stadig er sygemeldt forbliver du sygemeldt under hele opsigelsen, men du skulle jo gerne blive kontaktet af jobcentret indenfor de første 8 uger af din sygemelding.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2011, 17:38   #9
Sofia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Indlæg: 20
Styrke: 15
Sofia er ny på vejen
Hejsa. Meningen med 120-dages reglen er - udover at man bliver fyret pga. sygdom - at opsigelsesperioden forkortes til 1 mrd. Så ja, du mister dine 6 måneder desværre.
Men, det skal stå MEGET tydeligt i ansættelsesbeviset, hvis den regel skal gælde. Ellers er det ikke lovligt. Knus Sofia
Sofia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2011, 11:02   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af trunte Se meddelelser
hjælp
ved ikke hvad jeg skal
er sygemeldt nu, pga mobning og ubehagelig chef, hvor han b.la har aendt ubehagelige mail hjem
har valgt at blive sygemeldt og vil ikke tilbage i mit flexjob, så nu er det hvad der er rigtigt.
har forsøgt møde med sagsbehandleren hun vil ikke have mødet det er sygedagpenge afdelingen jeg er tilknyttet nu siger hun
Det er også rigtigt at det er sygedagpenge afdeligen du er tilknyttet nu, tit ses det dog at de ikke kalder flekser ind eller at de ikke laver opfølgning, så det du skal gøre er at du skal SKRIVE til sygedagpenge afdelingen (ring og find ud af hvem din sagsbehandler er) du skal skrive at du er sygemeldt og hvorfor og hvad der bliver sagt på dit arbejde osv...

Sygedagpenge afdelingen skal så sørge for det mht til sygedagpenge når du skriver til dem så send samtidig en kopi til din alm sagsbehandler

Citat:
min tillidsmand siger jeg har 2 muligheder komme på arbejde, eller sige op.
Det var da lidt af en vild tillidsmand :0
det er ikke de to muligheder du har , du har så længe du har din læge med dig en sygemelding vælger virksomheden at fyre dig er det op til dem

Citat:
hvis jeg er sygemeldt hvor lang tid kan jeg være det?
I første omgang 52 uger med mulighed for forlængelse dette er uafhængigt af dit arbejde om du bliver fyret eller ej , det som tæller er hvorvidt du er syg eller ej

Citat:
hvornår siger min chef mig op pga sygemelding
Det er der ingen der kan svare dig på

Citat:
og kan han det i flexjob?
ja der gælder de samme vilkår som på ordinært marked

Citat:
og kan han så tvinge mig på arbejde i mine 6 måneders opsigelse
Ikke hvis du er sygemeldt du bliver ikke rask af at blive fyret , men igen det er vigtigt at dine papir er i orden og du har din chef med dig


Citat:
min tillidsmand siger også at chefen vil række mig hånden og istedet for at skrive samarbejdsproblemer vil skrive det er pga det sphykiske og give mig 2 måneders løn,
Nu er jeg selv fyret pga samarbejdsproblemer, jeg nægtede at tage mod en fyreseddel på det grundlag (kommunen kan stoppe din ledighedsydelse for så er du selvforskyldt ledig ) i mit tilfælde var det også chefen der havde problemet og det ville jeg ikke have siddende på mig som mit problem , så den skal du ikke godtage heller ikke det psykiske for det er jo ikke det der er problemet ...

skriv en mail til din JOBKONSULENT og forklar problematikken på dit job, det er hans/hendes arbejde at få det til at fungere sammen med dig chefen og tillidsmanden , og kan de ikke det så skal jobbet ophøre efter aftale ellers er det dig der står med håret i postkassen

Citat:
men jeg har jo 6 måneders opsigelse og hvordan ser det ud der står sådan i forhold til et evt nyt flexjob
Det er din overenskomst der giver dig 6 måneder det vil sige at fyre de dig bare så skal du 1 gå på arbejdet i de 6 måneder 2 forblive sygemeldt og så indgår de 6 måneder i din sygeperiode


Citat:
hvad skal jeg
sygemelde mig se tiden an
Jeg ville mandag drøne ned til den lokale fagforening og melde mig ind de kan ikke gå ind og hjælpe dig nu og her (det vil sige de kan godt råde dig og tage med dig til et evt møde med virksomheden ) men juridisk hjælpe ved ulovlig fyring feks der er der mange fagforeninger der ikke tager før efter tre måneder men der er du så heller ikke endnu ...

Citat:
sige tak til han fyrer mig nu og så 2 måneders løn(og er jeg så stadig sygemeldt og er det en anden løn end ledighedsydelse
puha
Jeg ville sende den mail til jobkonsulenten hvor jeg forklare meget tydeligt at jeg er sygemeldt og hvorfor (formoder du har din læge med dig) jeg ville melde mig i fagforening og så ville jeg kontakte sygedagepenge afdelingen for opfølgning , jeg ville sende kopi af det til jobkonsulenten til sagsbehandler på jobenhed og jeg ville sende kopi af mail til sygedagpenge afdelingen til jobenhed sagsbehandler

Samtidig ville jeg skrive til sagsbehander i jobcenterenhed at jeg har haft kontaktet ham/hende og fået det svar at det var sygedagepenge afdelingen jeg skulle kontakte og at dette nu er gjort og at jeg stadig gerne vil have jobbet til at fungere...

Jeg ved godt at du skriver at du ikke vil tilbage , men meningen er jo at man ved jobcenter, virksomhed og lønmodtager skal have det til at fungere ... ikke altid det kan lade sig gøre , men hvis du følger lov og den rette gang så burde du være sikkert din ledighedsydelse...

Så for guds skyld lad være med at hoppe med på noget fiks fakserier fra chefens side husk også at der meget nemt kan komme en flekser efter dig som så vil få den samme behandling ... det ville man ikke have det godt med...

I min virksomhed endte det med at der i min opsiges kom til at stå opsigelse efter gensidig aftale grundet uenigheder, jeg var sygemeldt de tre måneder opsigelsen var på (havde lægepapir på at presset ville være for stressende pga jobbets karakter) nu ved jeg ikke hvad du laver selv sad jeg med kundedatabaser og min chef mente selv at hun var så vigtigt at jeg nok ville score dem fra hende og sælge dem, så jeg skulle lave andet arbejde altså oplæres i nyt de sidste tre måneder, så jeg havde ikke noget problem med at få en lægeerklæring, det burde du heller ikke have hvis du allerede har en ...

efter opsigelse perioden blev jeg raskmeldt overgik til ledighedsydelse og var så alm flekser igen ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra sygedagpenge til ledighedsydelse??? bumb Spørgsmål ang fleksjob 1 02-02-2013 20:00
Fra sygedagpenge til ledighedsydelse amaranth Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 24-09-2012 17:29
Fra sygedagpenge til ledighedsydelse ? Cillenolle Spørgsmål ang fleksjob 1 23-10-2010 09:29
Fra sygedagpenge til første ledighedsydelse Susanne 53 Spørgsmål ang fleksjob 3 24-09-2010 22:53
sygedagpenge-ledighedsydelse baldur Spørgsmål ang fleksjob 8 18-12-2008 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension