K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 17:42   #1
Zara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
Zara er ny på vejen
Er der andre som er faldet i det sorte hul???

Jeg laver et andet tråd her fordi jeg har været på kommunen idag og aflevere en ansøgning på kontant hjælp.

Sagsbehandleren kunne allerede med det samme fortælle mig at min mand tjente for meget og jeg ikke kunne få kontanthjælp, derfor kunne jeg heller ikke være i systemet.

Hvad f.... gør man så?????

Når man nu ikke er i systemet, hvordan skal man så selv vurdere ens arbejdsevne og komme i arbejdprøvning osv. jeg er helt vildrede.

Er der andre som er havnet i det skide sorte hul og ikke kan få kontanthjælp?
Hvordan gjorde i med de diverse arbj. prøvning osv.
HHJÆÆÆÆÆLPPPPP.
Zara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:15   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg er i det sorte hul og været det siden juli 2010
i min kommune sidder der en sagsbehandler med dem uden ydelese
så det er ikke rigtig man ikke kan være i systemt
jeg har aldrig afleveret en ansøgning
men fik en mail fra min tidligere sagsbehandler om at jeg skulle huske og lade mig
registrere på jobcentet ellers vil jeg ikke stå i deres system

i mit tilfælde mener kommunen det er omsonst og sende mig i arbejdsprøvning før min
psykiske tilstand er stabil. hvor lang tid det tager ved jeg ikke
det er op til min psykiater og vurdere
Men skal have samtale omkring bosted, men det er socialforvaltningen og har intet med mit jobcenter at gøre.

vil ikke anbefale dig at komme i arbejdsprøvning før du er 100 procent lægeligt udredt
ellers kan du risikere at den ikke gælder pågrund af din tilstand ikke er varig
og du så kan blive sendt ud flere gange og uden penge


så det kommer helt an på hvor lagt du er lægefagligt og om din tilstand er dømt varig
eller der stadig er behandlingsmuligheder
men du skal huske og sige til den sagsbehandler du har krav på, hvis du får ydeligere lægelig dokumenter

du kommer heller ikke i aktivering, fordi kommunen ikke får refusion når du er uden indtægt. Det vil så bare være en udgift for kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 18:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
andre må gerne skrive lidt om deres sag, hvis de er uden ydelse
der må være andre på dette forum
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 20:28   #4
Zara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
Zara er ny på vejen
Hej MTVRV1.

Tak for dit svar, jeg er heller ikke helt afklaret psykisk, derfor bliver jeg sendt videre til psykiatisk hospital.
Men neurologen har færdigbehandlet mig og det er varigt.

Men jeg skal lige forstå det rigtigt, jeg skal ikke søge om kontanthjælp, da jeg ikke kan få den. ( er gift )
Men blot tilmelde mig jobcenteret? er det sådan det er?
Jeg bor i Roskilde kommune, men hende sagsbehandleren sagde at jeg ikke kunne være i systemet, kan det passe det er sådan i kun Roskilde kommun?

Jeg skal over og snakke med hende igen imorgen, det bliver jeg nød til .
Er der noget du kan råde mig med ??? jeg kunne sige til hende eller gøre noget ?

Undskyld hvis det var mange spørgsmål, jeg er virkelig nede idag,lidt konfust og meget frustereret, føler virkelig hele mit fundament er blevet taget fra mig.

Længere kan de da ikke smide en ned
Zara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 20:50   #5
Zara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
Zara er ny på vejen
Der må da være andre på dette forum som står uden ydelser !!!!!!

Er vi kun to
Zara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 20:53   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Spørg hende, om du så ikke kan blive udredt med henblik på fleks eller pension.

Hvis hun siger nej til dette, så skal du bede om, at få det på skrift.

Hvis du selv er helt sikker på, at det burde ende ud i en førtidspension kan du evt. søge om førtidspension i henhold til §17.

Altså ikke "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".

Hvis du gør det skal de udrede dig nøjagtig, som hvis det var kommunen selv, der lagde op til en §18, altså noget med at indhente lægeoplysninger, afprøve behandlingsmuligheder, arbejdsprøvning o.s.v.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:00   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det kan jeg ikke anbefale når zara er under behandling
det vil helt sikkert give et afslag på en §17

problemet med os uden ydelse er netop at man mangler det sidste om ens tilstand er varig. selvom vi er dømt varig og nedsat arbejdsevne på det fysiske så kigger kommunen bare på det psykiske og giver det skylden for de ikke kan tage stilling

hele grunden til man heller ikke kunne få forlænget ens sygedagpenge
et smart hul i loven
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:29   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja i huldet.

Intet. såre simpelt, af den simple grund at vi ikke har råd til det mindste ud over at spise (som vi så heller ikke har råd til) at skulle betale transport til en arbejdsprøvning, som jeg alligevel ikke vil kunne deltage i pga min angst, er bare ikke muligt, lige som medicin er en by i rusland, for ud af 3000 til 5 næser har vi altså bare ikke så meget som 2 kr til medicin, eller noget som helst andet unødigt.

MEN noget godt har jeg da ud af det, nok ryger skuden iden for en overskulig fremtid, men det er ÅR siden jeg har haft det så godt psykisk som jeg har det nu, en KÆMPE byrde er lættet fra mins skuldre, i og for sig med at jeg er ude af systemet, så længe det varer, for før eller siden bliver vi 5 mennesker der er en byrde for kommunen i stedet for den ene vi var i husstenaden før, men jeg kan ikke gøre noget ved det, så jeg har valgt at læne mig tilbage og nyde det så længe jeg kan.

Lige nu venter jeg på BAN, ifb en §17 forandliggende FP, men der er lige på den forkerte af 7 måneder med venden der endnu, og så længe holder økonomien altså ikke. Men så har jeg da lov at håbe, at de trods alt for rydet op i det rod, der er i min sag, og håbe at det så ender bare en lille smugle positivt, ikke fordi jeg har mistet håbet, men igen en dag af gangen og nyde den i den tid jeg i det mindste kan få lov til det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 21:30   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
MTVR1 Godt være kommunen ikke vil tage stilling, men de kan altså godt tildele en fleks UDEN man er færdigbehandlet, det skal bare være godtgjort at man ikke kommer tilbage på det mormale arbejdsmarkede igen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 22:13   #10
Zara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
Zara er ny på vejen
LUM. hvordan får man selv godtgjort at man ikke kommer tilbage på det mormale arbejdsmarkede igen. ???
Zara er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De(t) sorte får Andepigen Politik og Samfund 3 29-04-2012 07:46
det sorte hul Zara Alt det andet 20 22-09-2011 16:03
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
antallet af førtidspensionister er faldet med 33000 ! FlemmingLeer Politik og Samfund 27 12-08-2008 11:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension