K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2011, 01:18   #1
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp

jeg er helt knekket efter jeg mistede min mand pludseligt.har ykonomisk problemer.jeg er stressede har depression har phsykisk lidelser er tret hele tiden ka ik overskue noget.har hukommelsestab.vaagner op af chok.sover ikke godt.ondt i kroppen.er kommet skade og har faaet rigtigt mange smerter ved ryg skulder og nak.kan ikke koncentrer mig.at skifte toj virker overskuligt.har haft det i sidste 4 aar.men min laege pressede mig til at gaa paa arbejde og mit sygdagpenge stoppede.men jeg gik ik paa arbejde saa min okonomi blev mere ustabil skyldte flere og flere penge til banken.fik en dejligt barn kom paa barsel for men det var ikke pga barsel pga pshykisk daarligt.barsel sluttede til sep og er paa sygdagpenge.mit sporgsmol er hvornor skal jeg begynde og soge ftp.hvor stor chance har jeg til at for ftp.da jeg kan slet ikke arbejde so mener jeg det.jeg kan daarligt nok klare min egn hygiene.er der nogen der kan hjelpe mig
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 01:35   #2
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Kære zwinky.

Sikke noget. Jeg kan ikke mindes at have set dit navn herinde på k10 før, så jeg vil sige hej og velkommen.

Det lyder som om du trænger til et stort kram og til en der kan hjælpe dig lidt på rette vej.

Jeg har desværre ikke styr på § og lovgivning, men de skrappe dygtige mennesker der findes her på K10, er jeg sikker på kommer dig til undsætning. Måske ikke lige i nat, men løbet af i morgen søndag.

Mit umiddelbare første tanke er at din læge ikke lyder til at forstå dine problemer. Prøv at kontakte denne og få en god snak og fortæl ham/hende det du har skrevet her. Hvis ikke din læge er til at tale med, så vil mit råd være at du skifter læge.

Sender store varme
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 01:51   #3
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

hvem kan hjelpe mig med at soge ftp.jeg har provet og kempe so jeg ku for det bedre da jeg er selvstendig og har min egn butikker.men desverre jag kan ikke klare noget som helst.det gor mig osse ondt.hober der nogen der kan hjelpe mig
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 02:21   #4
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Kære Zwinky

Aller først gør det mig meget ondt at høre at du har det så svært
Du har nok virkelig brug for ikke at føle dig alene i at have det svært, og jeg tror du vil finde stor trøst ved at være herinde

Dernæst - hvad kan vi gøre for at hjælpe dig...

Den er selvfølgelig svær. Jeg har selv prøvet at stå helt nedbrudt uden nogen hjælp nogen steder fra. I det mindste var jeg inde i systemet, og blev forsørget

Tag en dyb indånding... du skal forberede dig på at det kommer til at tage tid. Da den absolut knækkede for mig for 1 1/2 år siden - da jeg var kommet til det punkt at nu kan jeg overhovedet ikke mere, og mente at det måtte råbe til himlen at jeg bare skulle have førtidspension, og det kunne kun gå for langsomt - havde jeg et håb og en tro på at nu ville jeg blive hørt

Sådan fungerede det så bare ikke for mig. Jeg håber det vil gå bedre for dig, hvis du kan undgå mine fejl

Du kommer ingen vegne i systemet ved blot at sige du har det dårligt. Du skal have dokumentation, dokumentation og mere dokumentation. Så det er dét, du skal begynde at skaffe nu. Og det kan kun gå for langsomt
Lad være med at være 'flink' eller autoritetstro. Du må lære selv at presse på, indtil du bliver hørt

Henvend dig igen til din læge, og pres ham. Bliv ved at insistere at du skal have hjælp
Bed om en henvisning til en psykiater
Når du ringer til psykiater og bestiller tid, lader du dem vide, hvor dårligt du har det, så du kan komme til hurtigt

Når man fejler noget psykisk, er det meget svært at komme uden om medicinsk behandling i systemets øjne. Ellers kan de bare sige at de ikke vil hjælpe dig, når du ikke vil hjælpe dig selv (ja, jeg ved det, men den diskussion kan tages en anden gang - sådan er virkeligheden desværre)
Så forbered dig på antidepressiv behandling (måske det i virkeligheden også er det, du har brug for)

Du skal dog ikke lade dig spise af med udelukkende medicinsk behandling (som psykiatere har det med at gøre) Du skal insistere på at blive udredt, så man er sikker på årsagen til dine problemer

Disse ting skal du gøre, og gøre nu. Du kommer ingen vegne overhovedet før du har gjort disse ting

Måske jeg kan finde på flere råd senere, men dette er da en start

Kram til dig

Edit: Ser lige du har en anden tråd også. Det er bedst, hvis du holder dig til den samme tråd
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 27-02-2011 kl. 03:06.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 01:47   #5
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

tak for dine gode forslag.i er allesammen saa flinke vil jeg sige.jeg gaa til phsykiater og har faaet medicin men det hjalp ikke.har provet chok behandlig
.hjalp hellere ikke har faaet masser smerter istedet.jeg ved ik hvem jeg skal tale om ftp/ hvordan skal jeg sige har det osse daarligt med at fra at vare selvstandig til at soge ftp gore mig osse flov.men jeg har indset at jeg hverken kan arbejde eller forsorge mig selv og mine born.jeg skal til mode med min sagsbehandler po torsdag.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 13:40   #6
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Zwinky.

Det er godt at du har et møde med din sagsbehandler.
Det er sagsbehandleren som kan hjælpe dig med at søge førtidspension. Desværre er det sådan, at man sjældent får førtidspension uden at have været i et afklarings- og/eller arbejdsprøvningsforløb.
Prøv at lade være med at stresse over det; og fokuser på, at du nu skal til møde med sagsbehandleren. Det er det første skridt på vejen til at finde ud af hvilke muligheder du har.
Det er meget, meget vigtigt, at du fortæller sagsbehandleren det du skriver her. Det er vigtigt at du kommer til mødet. Kan du ikke overskue at skulle i bad og sådan noget inden du tager derhen, så lad være med det!
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 14:41   #7
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

er der nogen der kan fortelle om man mo rejse for at komme vek fra alt det stress og daarligt vejr der got mig mere deprimeret.jeg mistede min mand i marts mdr.hvergang denne mdr er der for jeg det ekstra daarligt.jeg synker mere sammen.det som om min man skal snart do igen og jeg skal opleve hele turen forfra igen.jeg har lyst til at stikke af herfra iser i denne mdr.den gor mig rigtigt bange.for dorligt tanker.mo man godt ta ud og rejse .el vil det betyde noget for min sygdagpenge eller ftp.
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 17:40   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når man er på sygedagpenge så må man ikke rejse ud af landet,men alt det kan du forhåbenligt tale med sagsbehandleren om.

Det er hårdt at midste en man holde af ,og det kan blive være svært at holde sammen på sig selv,og med smerter og en lille barn,er det jo ikke nemmer-Har du mon en vuggestueplads til dit barn,så du kan blive aflastet lidt,ellers skulle du måske have sådanne en nu,det skulle være muligt at få en plads i din situation,men det er også sagsbehandleren du evt. skal snakke med om det.

Har du svært ved at huske så skriv evt.en lille liste med stikord til hvad du vil snakke om til mødet.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 18:57   #9
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
hej.. kan se at du kommer fra et andet land? men hvis du rejser kan du stå med nul kroner og enden med at stå på bistand.. på det må du heler ikke forlade landet da du så står til rådighed...

men jeg tænker om du ikke ville kunne få det bedre ved at få noget andet at bo i så du ikke lever i de minder du har omkring dig..
tror det vil være godt både for dig og dit barn.. og det kan du også få snakken med din socialrådgiver om ..

ellers vil jeg forslå dig at søge kontakt med mødrehjælpen i din kommune. de vil også kunne hjælpe dig langt hen af vejen..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 01:30   #10
zwinky
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 34
Styrke: 14
zwinky er ny på vejen
den ulykkelig

jeg har heller ik rod til at bo i mit hus den skal saelges min butikker skal saelges/alt det for mig til at vare mere psykisk daarligt.jeg har tabt alt min mand min borns far min ven succes penge mine psykisk og fysisk krefter.min arbejdsevne.jeg har mistede alt.jeg er tom/har ikke noget at gi.jeg er meget bekymret for min fremtid da jeg ikke tror jeg kan komme til arbejdsprovning.tanken om at mode ny mennesker gor mig saa bange.jeg blir daarlig.jeg ved ikke hvad jeg skal gore.jeg skal til ambulant behandling er der nogen der ved hvad det er.min sygdagpenge vil stoppe efter 6 mdr.er der nogen der kan fortelle hvor lang tid vil der gaa for jeg kan faa ftp da jeg ved jeg ikke har faet det bedre i de sidste 4 aar vil de neste 6 mdr ikke gor det bedre.hjelp mig
zwinky er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stor ros til min kommune og SB paf Dit og Dat 23 13-05-2013 12:52
Stor beslutning kalona Spørgsmål ang fleksjob 11 02-12-2010 01:21
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
stor tak til FOA superkok Politik og Samfund 3 05-04-2010 13:06
hvor stor mulighed for fp mc07 Alt det andet 51 11-09-2009 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension