K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-02-2011, 17:38   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nu må ventetiden være slut!!

http://www.k10.dk/showthread.php?t=13356
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9296


Kære Alle.

Nu gider jeg f.. ikke vente mere på afklaring.

jeg har indsat mine lange tråde øverst.
Sagen kort er at jeg har gået sygemeldt siden januar 06, arbejdsskade.

jeg har kæmpet med dårlig sagsbehandling, ja nærmest ingen behandling.
i efteråret 09 bad jeg om at få gang i noget afklaring.. ventede og ventede. rykkede og klagede..

så endelig i sommeren 2010 kom der hul igennem og jeg blev overført til anden aktør.. fik ved møde lovning på arbejdsprøvning start i eftersommeren.. brugte tid på selv at finde 3x3 steder jeg kunne tænke mig at komme i afprøvning i 3 grupper, som meget gerne ville, gerne ville, og som kunne være ok. fik mail tilbage om at der blev sat noget i værk i samarbejde med jobcenter.. hørte intet..

kom til samtale igen sidst november.. med besvær, da de havde flyttet kontor uden at give mig besked, så mødte for sent op..i anden by. tonen fra sagsbehandler var meget anderledes.. følte mere at blive taget alvorligt i forhold til mine sygdomme. sagsbehandleren gik fra de to første møder til at mene jeg bare skulle glemme det gjorde ondt, og bare skulle igang, til at mene jeg nok ikke kunne holde til ret meget.. men at der skulle arbejdsprøvning til..

så det blev aftalt at sagsbehandler skulle finde et sted til afprøvning og start skulle være januar.. gæt hvad... jeg hørte intet.. rykkede for handling og fik svar tilbage samme dag, at de ville vende tilbage samme dag... det er nu så 1 måned siden, og jeg har rykket da der var gået en uge..

sidenløbende har jeg jo så sagen i ASK også.. de har også brugt meget papir på at rykke for oplysninger om min sag.. sidst bad de om papir senest 9 februar. kommunen har sendt lidt papir.. og skrev at sagsbehandler havde flere papir i sagen som ville blive tilsendt når de forelå..

jeg kan se at de ikke er kommet endnu i ASK, og hvor svært er det lige at sende papir på en mail??

Så nu er jeg tæt på at tro jeg selv sender en ansøgning om førtidspension § 17. bare for at råbe dem lidt op.
Har I en mening om jeg skal gøre det på foreliggende eller uden..
faktisk har jeg ikke nogen lægeudtalelser på min arbejdsevne eller funktionsniveu. men på diagnoser samt beskrivelser af mange smerter, træthed og koncentrationsbesvær for at nævne nogle.

min egen læge er langtidssyg.. aner ikke om hun har sat mine emails i min journal eller bare gemt i skabet sammen med div kopier af lægepapir og sådan.

skal jeg istedet for bare prøve at aktivere dem ved at bede om aktindsigt?
skal jeg prøve med en vred klage til borgmesteren?

Vi er også en gruppe borgere heroppe som håber på en artikel i vores lokalavis.. men den lader også vente på sig åbenbart.

Hvad syntes I? Har I nogen gode ideer.. så hører jeg dem gerne.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 19:14   #2
Kimse
Hvor skulle jeg ellers være
 
Kimses avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2007
Lokation: Mors
Indlæg: 154
Blog Indlæg: 5
Styrke: 17
Kimse er rigtig godt på vej
Start en sagsbehandling

Send en ansøgning om førtidspension, kun på den måde kan du tvinge kommunen til at foretage en sagsbehandling af din sag.
Kimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 19:29   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det skal så være på det på foreliggende
ellers kan den tage et år eller mere og det får du ikke noget ud af
du får helt sikkert et afslag pågrund af denne
jeg har ikke nogen lægeudtalelser på min arbejdsevne eller funktionsniveu
men de skal komme med en begrundelse og så kan du arbejde ud fra den
det har jeg selv gjort på min §17 og brugte næsten et år forgæves
så jeg vil råde dig til en §17 på det på det på foreliggende, som tager 3 måneder
har brugt det sidste halve år på og få ydeligere erklæringer som der stod i mit afslag
plus der er kommet mere til
desværre kan min sag ikke blive afsluttet før min psykiater er færdig med sin vurdering
så ingen afklaring eller indtægt før den kommer
er allerede stillet i udsigt jeg skal i arbejdsprøvning når der ligger en vurdering
regner med du er på kontanthjælp, så kan du ikke miste noget ved det
utrolig langsom sagsbehandling må man sige

Sidst redigeret af MTVRV1; 26-02-2011 kl. 19:34.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 20:51   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Huldra,

Sikke en behandling du har fået

Hvis jeg var dig ville jeg i en kort mail opsummere din klage over sagsbehandlingen/tidshorisonten på din sag. Hvordan kan det gå så langsomt ??

Du har gået "brak" i 3 år og forlanger nu at din sag bliver handlet på og afgjort. Intet menneske kan jo leve i uvished.

Send kopi af din klage til borgmesteren, så han kan få ryddet op i det nederste rækker.

At I står sammen i medierne, kan måske hjælpe din sag på sigt, men prøv i første omgang at tale din egen sag. Spørg til hvad du kan forvente i forhold til det næste skridt i din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:16   #5
ladybird
Hjemmevant på K10
 
ladybirds avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2010
Lokation: fyn
Indlæg: 253
Styrke: 14
ladybird er ny på vejen
grotesk og langt forløb du har været igennem

første prioritet må egentlig være at få papir og plan for afklaring du kan holde kommunen fast på

er støt på i min surfen rundt efter viden og fakta i min egen sag at BAN rent faktisk også kan modtage en klage over sagsbehandlingen ift fejl og langvarigt forløb

Ihvertfald som jeg har forstået det, for ellers er det normalt afgørelser der kan påklages.

Men prøv at gå ind på deres hjemmeside og læs hvilke sager de tager.

Måske kunne denne vej få kommunen igang med en løftet pegefinger.
__________________

En noget forvirret mariehøne som stadig prøver at finde mening med kommunens forvaltning af lovgivningen.
ladybird er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-02-2011, 22:16   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Huldra, jeg husker ikke detaljerne i din sag, men har du prøvet at klage til jobcenterchefen over de ting du her remser op?

Hvis ikke, så synes jeg, at du skal se at få det gjort, og det du skrev i start-indlægget kan du sagtens bruge som kladde.
Og når du så alligevel skal op på kommunen for at aflevere klagen (hvorpå du tydeligt har skrevet, at det er en KLAGE), kvittering du ve', så afleverer du også lige en begæring om aktindsigt.

Jeg har selv klaget til jobcenterchefen flere gange, og det fik gerne sat lidt skub i tingene.

Jeg kunne nemt forestille mig, at en §17 bare vil få dem til at udsætte alting indtil afgørelsen foreligger.

Du kan evt. sende kopi af klagen til borgmesteren og samtlige byrødder, ikke kun borgmesteren, lov mig det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2011, 23:39   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Tak til jer alle for input..

selvom de er meget forskellige..hihi..

og kære vovse... vores jobcenterchef er en del af vatarmenisseriet..
da jeg var i avisen, udtalte han at det dog nok ikke var sandt at jeg aldrig havde mødt sagsbehandler i sygedagpengeafsnittet, og ikke været til møde i over 2 år... og at de som jobcenter jo ikke skulle stå i vejen for borgernes mulighed for at få arbejdsskadeerstatninger..hmm..

så hvis det ender med en klage endnu engang, så må jeg vist hellere finde den gamle avis og citere ham korrekt..

eller også vælger jeg den med § 17 og forsøger at indsamle lægeudtalelser om helbred, samt vedlægger et skema jeg læste om som er fra fibroforeningens side, hvor man kan beskrive ens funktionsniveu.. eller noget i den stil..

jeg er jo også så uheldig at min egen læge er langtidssygemeldt.. og ved ikke hvor langt hun er med min journal.. men jeg må bide mit "ikke forstyrre en travl læge" syndrom fra mig og få en tid hos den nye lægevikar..

suk, men hold op hvor havde jeg set frem til at være færdig afklaret og kunne få lov at holde ferie med mine unger og mand.. til sommer... suk... det nås så nok ikke denne sommer heller..

men tak for jeres hjælp, modtager gerne flere indput..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 00:31   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Kære Huldra

Du får lige nogle krammere

Hvis du ikke har aktindsigt, skal du have det, for du er åbenbart nødt til at blive sagsbehandler på din egen sag
Sørg for at finde ud at, hvad der mangler i din sag, og begynd så at presse, presse og presse, for at få det

Skriv en klage over sagsbehandlingsforløbet, og send til alle med ansvar, fra sagsbehandler og hele vejen op til borgmester. Udbed ved samme lejlighed en plan over videre forløb, så intet mere overlades til tilfældighederne

Jeg har selv gjort det samme. Det udvirkede ikke mirakler, men betød da at der begyndte at ske NOGET i min sag
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 07:59   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser

eller også vælger jeg den med § 17 og
Kommer lige i tanker om, var det ikke Hyanna (samme egn som du?), som helt uventet fik tilkendt fp på en §17, der var søgt i panik?

I så fald er det da et forsøg værd med en §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2011, 09:40   #10
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Ja Huldra.

F**** dem og den ventetid.
Nu skal den da være slut.

Ønsker dig/Jer alt det bedste herfra
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Angsten ved ventetiden falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 20-06-2011 07:06
Ventetiden og følelserne LUM Dit og Dat 4 18-01-2011 18:32
4 års kamp er ved at være slut. Henrikxxxx Din historie 4 30-06-2009 20:22
Ventetiden gør mig trist Løvetand Spørgsmål ang fleksjob 5 12-06-2008 08:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension