K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 20:57   #1
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Hjælp

Hej,jeg er ny her og har brug for hjælp og hvis nogen har tid til at hjælpe mig vil jeg være taknemmelig.

Jeg har lige fået følgende brev fra jobcenter, hvor der står i bl.a.;

Begrundelsen for afgørelsen er :

Det fremgår af brev 28.05.2010 at dine sygedagpenge ophører den 28.02.201 idet din din forlængelse jf. 27 stk.1nr.2 på 39 uger udløber.

Du har været sygemeldt fra dit job som lagermedarbejder siden11.03.2009.Du er sygmeldt på grund af diskusprolaps i nakken der er desuden smerter i lænden.

Det anses ikke for overvejende sandsynligt ud fra det foreliggende grundlag at der kan iværksættes revaldering,der kan føre til,at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.

Der vurderes at det er usikkert om der er behov for revalidering, da du, ud fra lægelige oplysninger, med de beskrevne skånehensyun , burde kunne varetage rt arbejde f.eks. på lager, hvor der indgår administrative opgaver.Der er i den fprbindelse lagt vægt på at du i sommeren 2010 var i praktik på lager, hvor du var oppe på 37 timer. Du er imidlertidigt henvist til fysioterapeutisk behandling. Samtidig har du i din praktik hos Fertin Pharma A/S kun kunne vise 20 timers arbejde om uge,på trods af at dine skånehensyn har været tilgodset. Du giver til samtalen d.10.02.2011 givet utryk for at du ønsker fleksjob.

Det anses ikke for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge din arbejdsevne,så sygdagpengeperioden kan forlænges i op til 39 uger.

Den har været brugt i perioden 01.06.2010 til 28.02.2011

Du er ikke under venter på lægebehandling,der efter en lægelig vurdering skønnes,at du vil kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse indenfor 2 x52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden.

Du er ikke henvist til yderligere behandling og undersøgelser. Du er henvist til fysioterapi,og afhængig af effekten af denne-måske rygcenter. Det fortsatte forløb er fortsat uafklaret. Der ligger således ikke en sikker lægelig vurdering af at du efter endt behandling, vil kunne vende tilbage til fuldtid på arbejdsmarkedet.

Du kan ikke opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkaår,men det er endnu ikke endeligt afklaret,om du vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidpension,så din sygedagpenge kan forlænges i op til 26 uger.

Vi kan ud fra de lægelige oplysninger ikke udelukket det ordinære arbejdsmarked, da der ikke foreligger nogen lægefaglig forklaring på at du kun har kunne klare 20 timers arbejde om ugen.Samtidig er du fortsat uafklaret helbredsmæssigt idet man ikke kender effekten af fysioterapibehandlingen.

Der er ikke påbegyndt sag om førtidspension.
Der er ikke anledning til at rejse sag om pension

Det betyder at dine sygdagpenge vil ophøre med sidste udbetaling for den.28.02.2011(jf.§27 stk.1 pkt.1-7 i Sygedagpengeloven)

§7a-vurdering

Jobcenter Vejle vurdere,at duud fra sagens oplysninger burde kunne stilledig til rådighed for arbejdsmarkedet,hvor der er taget højde for de beskrevne skånehensyn i form af nakkebelastende arbejde,armene overskulder højde samt moderate skånehensyn ift. Lænden der skal ikke være tunge løft og arbejde med foroverbøjede stillinger.Der kunne evt.værebehov for en personlig assustance til at hjælpe med de belastende og tunge opgaver.Endvidere vil en opkvalificering af dine administrative kompetencer kunne stille dig bredere i forhold til arbejdsmarkedet.Endvidere er der behov for en større fleksibilitet til at kunne søge job også udenfor Vejle,dette har du selv givet udtryk for at være begrænset til at kunne fordi du skal hjælpe din mor.
I forhold til det helbredsmæssige,må der afventes effekt fra fysioterapettisk behandling.Når helbreddet er afklaret,og hvis der er kommet nye oplysninger til sagen, kan det ikke udelukkes at der vil være behov for en ny arbejdsprøvning.

Denne vurdering er foretaget jf.7a i Retssikerhedsloven

Vi gør opmærksom på,at dette er en partshøring.
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 22:00   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ABL58 Se meddelelser

Vi kan ud fra de lægelige oplysninger ikke udelukket det ordinære arbejdsmarked, da der ikke foreligger nogen lægefaglig forklaring på at du kun har kunne klare 20 timers arbejde om ugen.Samtidig er du fortsat uafklaret helbredsmæssigt idet man ikke kender effekten af fysioterapibehandlingen.

.................................................. ..
...........................................
Vi gør opmærksom på,at dette er en partshøring.
Hej velkommen her...

En partshøring er, at du her nu skal tjekke op på, om de nu har alle de oplysninger, som de skal have med i en fremtidig endelig afgørelse på, om du ikke længere skal være på den hidtil ydelse.

Er der ved dette brev vedlagt ressourceprofil eller kopi af lægelige oplysninger? Tjek i ressourceprofilen, om alt er ok eller om der er fejl osv...

Hvis du mener, at der på det sidste er kommet nye oplysninger om f.eks. dit helbred, som kommunen ikke kender til, så skal du oplyse det til dem, evt. skaffe journaloplysningerne hos speciallæge/egen læge.

Det at de skriver ovenover, at de ud fra de lægelige oplysninger "ikke foreligger nogen lægefaglig forklaring på, at du kun har kunne klare 20 timers arbejde om ugen.", ville jeg gerne have reageret på.... De skal nemlig se på arbejdsevnen og ikke kun ud fra de lægelige oplysninger.

Du har allerede vist i en praktik, at du ikke kunne klare mere end 20 timer. Det burde fortælle lidt om, at du ikke kan holde til 37 timers job. Hvis det er i et fag, du hidtil har været i, at du ikke kan klare mere end 20 timer, kunne man fortælle dem, at en revalidering kunne ellers være relevant, da en revalidering kunne hjælpe dig til at finde et fag, hvor du bedre kan klare dig i, evt. på fuld tid.

Håber du kan forstå, hvad jeg skriver.... og at det kan hjælpe lidt på det.

Husk at give dine kommentarer eller oplysninger til dem inden fristen. (forhåbentligt har de give dig en frist, da det er normalt ved en partshøring).

Nu hvor der er oplyst, at du har kunnet klare 37 timer i sommers, er det lidt svært det her....
En personlig assistance som de nævner er noget, man kan få bevilget op til ca. 20 timer ugentligt - til de funktioner, man har svært ved at udføre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 22:11   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Det Curls siger

Er du enig i at der ikke foreligger nok dokumentation på at du kun kan klare 20 timers arbejde, og at en egentlig afklaring ikke kan findes, før du har afsluttet fysioterapibehandlingen?
- ellers er skal du reagere på det

Jeg er nødt til at tilføje at det er en yderst velbegrundet afgørelse, du har modtaget, og det er meget positivt at se en sagsbehandler, der tydeligvis har gjort sit arbejde med samvittighed
- at du så står i en træls situation ift lovgivningen er så en anden sag. Det var jo lige netop sådan nogle som dig, Kontant på DR1 handlede om i går
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2011, 23:18   #4
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Hej CURLS og TASSI !

Mange tak for deres indlæg, det er rart at man kan få lidt støtte herinde.

Jeg troede, at jeg selv havde styr på en del love og paragraffer via K10...men det var så svært for mig, at forstår alle dette love og paragraffer. Jeg er meget frustreret fordi t og har det ikke ret godt.

Ved godt det er ude af mine hænder nu, men kan jeg selv gøre noget?

Jeg var i 3 praktik med formålet at jeg skal optrænes til det ordinære arbejdsmarked og dermed raskmelding.

Virksomhedspraktik 1 - Pt. arbejder ABL58 20 timer, hvilket både ABL58 og arbejdsgiver anser som max-grænsen. arbejdsgiver vurderer, at det er svært at tilgodese skånehensynene fordi man som ufaglært netop skal løse de opgaver, der er”tilovers”, så som at løftemateriale væk mv.

Virksomhedspraktik 2- arbejdsgiver(min gammel arbejdsgiver) udtaler, at ABL58 arbejdstempo ikke var optimalt, men … endvidere det er realistisk(jeg var ikke overbelastet med tungt job) at ABL58 arbejder på fuld tid under hensyn til hans ryg.

Virksomhedspraktik 3 – Praktikvørterne (lagerchef og afdelingsleder)vurdere, at hvis ABL58 skulle udfylde en jobfunktion ville ham ikke komme i betragtning. Det skyldtes, at han ikke var fleksibel i forhold til de opgaver, der var på sted.

Jeg har varige skånebehov.Spørgsmål; kan jeg benytte følgende:

Efter §7 og §4 og §5 i retssikkerheds loven og jf.§28 i sygedagpengelov ;
skal sagsbehandler i forlængelse af sygedagpengesag støtte med hjælp til videre arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse-ved visitation til revalidering eller fleksjob-når borger jf. lægefaglig vurdering og jf. socialfaglig vurdering m.h.t. arbejdsprøvning har varige skånebehov og ikke kan klare et ordinært arbejde 34-37 timer pr.uge.

Kan jeg efter retssikkerheds loven § 7 a. søge at, virksomheder m.fl. inddrages

Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Lidt om mit helbred;

komunnens læggekonsultant forklarer:

Der er ikke ingen sikker forklaring på lændesmertene med udstråling til venstre ben,er formentlig muskulært betinget.
-min egen lægge skriver,der skal gøres opmærksom på,at pt.har flere bevægeapparatsrelaterede lidelser.således er han også geberet af lænde/rygsmerter med udstråling til ve.ben

Lægeskøn 26.01 2010-at-undersøgt af neurokirurg,der fandt,at symptomerne med nakkesmerter strålende ud i ve.arm,og paræstesier i venstre hånds fingere ,kan henføres til diskusprolaps i nakken med nerverodstryk.slidgigt og diskusprolaps i nakken(C6/7)

11/02/11-ABL58 har i 2009 fået konstateret diskusprolaps i nakken(C6/7)-skal først forsøges fysioterapi inden evt.operation.ABL58 har tidligere haft problemer med venstre skulder og haft depression tendens men de forhold skulle være overstået???

09.02./11-sagsbehandler talt ikke med min egne lægge men en anden ????som er ikke forklaret at jeg var i depression og fik medicin til dette.


CURLS-det var vedlagt ressourceprofil og kopi af lægelige oplysninger sam frist til partshøring

TASSI-jeg er ikke enig...hvorhen kan jeg skafe dokumentation om at jeg kan klare 20 timer,jeg var ikke i praktik hos min lægge men i virksomhed.


jeg er i færdigt,kommunen vinder,men i hvert fald, tak jer begge to til hjælp
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 09:51   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg kan ikke helt se, om du har haft 37timer, sommer 2010, eller der blot er tale om en vurdering af at du kan?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 12:25   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ABL58 Se meddelelser
TASSI-jeg er ikke enig...hvorhen kan jeg skafe dokumentation om at jeg kan klare 20 timer,jeg var ikke i praktik hos min lægge men i virksomhed.


jeg er i færdigt,kommunen vinder,men i hvert fald, tak jer begge to til hjælp
Du må ikke give op. Vi er mange herinde, der har sagt det samme til os selv mange gange. Nogle gange er det vitterligt kommunen, der vinder, man andre gange er det os
Takket været K10 er jeg ikke havnet i det sorte hul, fordi jeg fik hjælp til overblik og til at arbejde mig gennem paragrafferne
Du er nødt til at prøve at finde de kræfter, du ikke tror, du har, og kæmpe for en løsning

Det er ikke din læge, der skal udtale sig om din arbejdsevne. Det må han slet ikke. Han må kun udtale sig om funktionsevne

Dit helbred er sådan set kun en mindre del af kommunens vurdering af dig, da det er din arbejdsevne, der er afgørende. Derfor skal du også arbejdsprøves, så man kan fastslå, hvad din arbejdsevne er

Kommunen har registreret at du både har klaret 37 timer og 20 timer i arbejdsprøvning. Jeg gætter på at de 37 timer taler imod dig, i og med de har set at du kan klare fuldtids, og derfor ikke finder det ordentligt bevist at du kun skulle være i stand til at klare 20 timer

Jeg mener at du måske skulle lægge fokus her. Sikre dig at det er ordentligt dokumenteret i dine akter at du kun kan klare 20 timer. Er der nok lægeudtalelser, der kan bakke op om det?
Er der nok arbejdsprøvningsvurdering, der kan bakke op om det?
Er det beskrevet i dine akter, hvordan du kunne klare 37 timer det ene sted, og så kun 20 timer det andet?

Du skal prøve at tænke på det overordnet. Hvis det nu var dig, der skulle vurdere en persons arbejdsevne, og kun havde nogle akter at vurdere ud fra, så er det jo ikke ligegyldigt, hvad der stå i akterne, og hvordan dine begrænsninger er beskrevet. For er de ikke beskrevet godt nok, eksisterer de heller ikke

I min egen personlige sag har det råbt til himlen i over et år, at jeg burde have fået tildelt førtidspension omgående. Men min sag har været så grotesk mangelfuldt beskrevet, at man overhovedet ikke kunne se min virkelighed. Feks foreligger der stadig ikke nogen evaluering fra mit arbejdsprøvningsforløb (der sluttede for mere end et år siden), og det kan bare ikke lade sig gøre at få sagsbehandler til at forstå det relevante i at indhente opdateret status attest fra læge og psykiater. Og sådan kan de blive ved at trække mig rundt i manegen...

Hele din sag står og falder på din ressourceprofil og hvor velbeskrevet den er. Så det er der, du skal sætte ind, så du er sikker på at alting er korrekt beskrevet. Det er et hårdt arbejde at skulle sætte sig ind i det, men der er ingen vej udenom, desværre
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 18:09   #7
ABL58
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2010
Indlæg: 7
Styrke: 0
ABL58 er ny på vejen
Kære TASSI og POPIÆ, mange tak for deres svar!

TASSI - Er det beskrevet i dine akter, hvordan du kunne klare 37 timer det ene sted, og så kun 20 timer det andet?

ABL58-Nej!

-Hele din sag står og falder på din ressourceprofil og hvor velbeskrevet den er. Så det er der, du skal sætte ind, så du er sikker på at alting er korrekt beskrevet.

ABL58-Det er beskrevet med kladde i rækkefølge 11.02.11 ; 03.02.11 ; 28.10.11 ; 12.05.10 ; 22.04.10 ; 03.02.11 ; 11.02.11 osv.
Jeg kan ikke fine ud af det.
fx står der at jeg var i praktik(uden datoen-hvad for en praktik,jeg var i 3?)


p.s.

SB lægge kun mærke til 2-virksomhed praktik (sommer 2010)og ikke til den første og heller ikke til sidste virksomhed praktik hvor jeg arbejde 20 timer.


POPIÆ ;

Aftalt timertal for perioden;

Uge 21 16 timer
Uge 22 20 timer
Uge 23 25 timer
uge 24 30timer
uge 25 37 timer-
uge 26 37 timer

37 timer(i uge 25 og 26) var for mange timer for mig og jeg var ikke, som arbejdsgiver har udtalt sig, optimalt fordi jeg var generet af rygsmerter.
Timer tal og opgaverne i uge 25/26 var for belastende for mig og på grund af dette i begyndelse af uge 26 (mandag eller tirsdag, kan jeg ikke huske) sagt jeg op på grund af en forværring af min helbredsmæssige tilstand.

(Arbejdsgiver pointeret overfor mig, at jeg selv skulle sige fra ,hvis der var opgaver som var for belastende for min ryg)

Jeg har meldt afbud de pågældende dage til praktikværteren og ”gammel” SB. Fravær var begrundet med forværring af min helbredsmæssige tilstand(jeg var efter afbud igen henvist af min egne læge til fysioterapi) men det står IKKE i min ressourceprofil.

Endvidere;

Jeg var i 3 virksomhed praktik

1-virksomhed praktik arbejde jeg 2o timer(forår 2010)
2-virksomhed praktik arbejde jeg som jeg beskrev(sommer 2010)
3-virksomhed praktik arbejde jeg 2o timer(efterår 2010)

SB vurdere at jeg kan arbejde 37 timer uden at lægge mærke til, at jeg har sagt op virksomhed praktik -37 timer(sommer 2010)på grund af en forværring af min helbredsmæssige tilstand.(min egen lægge henvist mig til fysioterapi)

Der er ingenting om dette i min ressourceprofil???

Hilsen ABL58!
ABL58 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2011, 20:45   #8
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ABL58 Se meddelelser
Kære TASSI og POPIÆ, mange tak for deres svar!

TASSI - Er det beskrevet i dine akter, hvordan du kunne klare 37 timer det ene sted, og så kun 20 timer det andet?

ABL58-Nej!

-Hele din sag står og falder på din ressourceprofil og hvor velbeskrevet den er. Så det er der, du skal sætte ind, så du er sikker på at alting er korrekt beskrevet.

ABL58-Det er beskrevet med kladde i rækkefølge 11.02.11 ; 03.02.11 ; 28.10.11 ; 12.05.10 ; 22.04.10 ; 03.02.11 ; 11.02.11 osv.
Jeg kan ikke fine ud af det.
fx står der at jeg var i praktik(uden datoen-hvad for en praktik,jeg var i 3?)


p.s.

SB lægge kun mærke til 2-virksomhed praktik (sommer 2010)og ikke til den første og heller ikke til sidste virksomhed praktik hvor jeg arbejde 20 timer.


POPIÆ ;

Aftalt timertal for perioden;

Uge 21 16 timer
Uge 22 20 timer
Uge 23 25 timer
uge 24 30timer
uge 25 37 timer-
uge 26 37 timer

37 timer(i uge 25 og 26) var for mange timer for mig og jeg var ikke, som arbejdsgiver har udtalt sig, optimalt fordi jeg var generet af rygsmerter.
Timer tal og opgaverne i uge 25/26 var for belastende for mig og på grund af dette i begyndelse af uge 26 (mandag eller tirsdag, kan jeg ikke huske) sagt jeg op på grund af en forværring af min helbredsmæssige tilstand.

(Arbejdsgiver pointeret overfor mig, at jeg selv skulle sige fra ,hvis der var opgaver som var for belastende for min ryg)

Jeg har meldt afbud de pågældende dage til praktikværteren og ”gammel” SB. Fravær var begrundet med forværring af min helbredsmæssige tilstand(jeg var efter afbud igen henvist af min egne læge til fysioterapi) men det står IKKE i min ressourceprofil.

Endvidere;

Jeg var i 3 virksomhed praktik

1-virksomhed praktik arbejde jeg 2o timer(forår 2010)
2-virksomhed praktik arbejde jeg som jeg beskrev(sommer 2010)
3-virksomhed praktik arbejde jeg 2o timer(efterår 2010)

SB vurdere at jeg kan arbejde 37 timer uden at lægge mærke til, at jeg har sagt op virksomhed praktik -37 timer(sommer 2010)på grund af en forværring af min helbredsmæssige tilstand.(min egen lægge henvist mig til fysioterapi)

Der er ingenting om dette i min ressourceprofil???

Hilsen ABL58!
SUK, SUK OG ATTER SUK. Here we go again, har jeg mest lyst til at sige

Du skal holde tungen lige i munden nu, hovedet koldt, og fokusere din energi på at få overblik over din sag, for der er vist ingen tvivl om at det er en gang makværk

Jeg ved, der er andre herinde, der er langt bedre til at gribe en ressourceprofil an, så jeg håber de kommer på banen
Under alle omstændigheder skal du sørge for at notere alle de ting ned, som ikke er beskrevet. I særdeleshed det du netop har beskrevet omkring din praktik #2. At kommunen skriver det som om du har klaret en praktisk på 37 timer er jo noget af en omskrivning af sandheden - dokumentmanipulation, kunne jeg næsten få lyst til at sige. Du skal omgående bestride deres udtalelse, og sørge for at beskrive de faktiske omstændigheder
Kontaktede du din læge eller andet fagligt personel under denne praktik? Jeg tænker om der findes noget dokumentation på at du rent faktisk ikke var i stand til at klare de 37 timer. Du skriver at lægen henviste dig til fysioterapi - det var altså en direkte konsekvens af de 37 timer?

Jeg kan godt forstå, du ikke kan finde ud af din ressourceprofil, for den er godt nok noget af en udfordring at finde rundt i. Som sagt, håber jeg nogle andre kan hjælpe dig med at finde overblikket

Jeg kan desværre ikke give flere råd lige nu, da mit hoved er lidt brugt
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 00:34   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Som Tassi skriver;

meget vigtigt at få deres omgåelse af sandhenden beskrevet i Ressourceprofilen.
Kort og præcist, evt citater fra arbejdsskiver oa.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2011, 02:14   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
ABL58

Du skriver at mht til diskusprolabs i nakken, skal fysioterapi afprøves før en evt operation
Er der en læge, der har sagt til dig, at med din type prolaps i nakken, kan en operation komme på tale? For det er vist ikke alle prolapser i nakken, man kan operere, så vidt jeg ved
Jeg tænker bare at du skal sikre dig at enhver udtalelse omkring prolapsen handler om dit specifikke tilfælde, og ikke blot generaliseringer

Det handler vel om at få skr udtalelser om
1) hvor stor er chancen for at lige netop din type prolaps forbedres ved fysioterapi, og hvad prognosen er
2) hvor stor er chancen for at lige netop din type prolaps forbedres ved operation, og hvad prognosen er

Hvis det er velbegrundet at netop din type prolaps har vist sig at kunne forbedres væsentligt gennem fysioterapi/operation, er prognoserne så at du burde kunne komme tilbage på arbejdsmarkedet på helt ordinære vilkår? Eller vil du se frem til et liv med skånehensyn?

Fordi begrundelsen for ikke at forlænge dig står og falder på, at du ikke er færdigbehandlet, og man derfor ikke kan sige om du kan vende tilbage til ordinært arbejdsmarked

Så erfaringerne/prognoserne må være super vigtige for dig at få, hvis du skal have en chance for at have en 'sag'

Ligeledes skal dine øvrige lidelser i bevægeapparatet beskrives. Skyldes de prolapsen i nakken, eller stammer de af noget andet? Hvordan er prognoserne for dem? Hvis man ser bort fra diskusprolapsen, kan disse øvrige lidelser i sig selv være en hindring for at du kan vende tilbage til ordinært arbejde? For hvis det er tilfældet, er det jo i princippet ligegyldigt at din prolaps ikke er færdigbehandlet, hvis du har andre lidelser, det stadig vil forhindre fuld arbejdsdygtighed

Endelig er der så også depressionen. Hvad er historikken, og er der noget i den, der sandsynliggør at depressionen vil spille en rolle for din arbejdsevne i fremtiden

Ærligt talt, ser det ikke særligt lyst ud i forhold til at redde dig fra at ryge af forsørgelse
Det gode er selvfølgelig hvis det betyder at dine prognoser er så gode at du reelt har en chance for at komme dig så meget at du kan blive normalt fungerende igen

Men hvis prognoserne ikke er gode, er det dér, du skal kæmpe med næb og klør, for det er der, din mulighed for forlængelse ligger

Jeg hæfter mig ved deres udtalelse: "Det anses ikke for overvejende sandsynligt ud fra det foreliggende grundlag at der kan iværksættes revaldering,der kan føre til,at du kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked."
Med andre ord, siger de at de at de ikke finder det særligt sandsynligt at du kan vende tilbage på ordinært arbejdsmarked, selv efter behandling er afsluttet?
For hvis det er dét, de siger, burde de jo forlænge dig efter §27 stk 4

Du skriver at du har varige skånebehov. Det må betyde at du ved, at fysioterapi/operation ikke vil ændre væsentligt på situationen. Igen - få det dokumenteret!
Du spørger så om du kan henvise til

"§7 og §4 og §5 i retssikkerheds loven og jf.§28 i sygedagpengelov ;
skal sagsbehandler i forlængelse af sygedagpengesag støtte med hjælp til videre arbejdsmarkedsrettet selvforsørgelse-ved visitation til revalidering eller fleksjob-når borger jf. lægefaglig vurdering og jf. socialfaglig vurdering m.h.t. arbejdsprøvning har varige skånebehov og ikke kan klare et ordinært arbejde 34-37 timer pr.uge"

Det kan du ikke, hvis det endnu ikke er fastslået at du har varige skånebehov - hvilket kommunen ikke mener. Mener du?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 22-02-2011 kl. 02:23.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension