K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2011, 08:21   #1
k222222v
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2008
Lokation: rudersdal
Indlæg: 3
Styrke: 0
k222222v er ny på vejen
Arrow FTP.

Hej vil godt spørge om det er muligt at få ftp uden at man modtager kontanthjælp el nogen anden ydelse i sagsforløbet. har kommunen ret til at stoppe sagen hvis man ikke deltager i aktivering ?
k222222v er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 08:58   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej K2...

Det er muligt at komme i afklaring omkring hvorvidt man kan være berettiget til førtidspension. Alle kan komme ind fra gaden og anmode kommunen om at afklare ens arbejdsevne mhp. fleksjob eller førtidspension. Det har ikke noget at sige, at man ikke modtager kontanthjælp eller er uden for systemet arbejdsmæssigt såvel som økonomisk.

Når man ikke er under kontanthjælps systemet er man ikke forpligtiget til at deltage i aktiveringer, men i forbindelse med afklaringen af ens arbejdsevne, skal man såvidt ens helbred tillader det, deltage i en eller flere arbejdsprøvninger.

Held og lykke.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 10:02   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
EE har helt ret
er selv uden ydelse og derved ingen aktivering

aktivering er lig med refusion. Når man ikke modtager nogen ydelse vil det bare være en omkostning for kommunen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 11:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af k222222v Se meddelelser
Hej vil godt spørge om det er muligt at få ftp uden at man modtager kontanthjælp el nogen anden ydelse i sagsforløbet. har kommunen ret til at stoppe sagen hvis man ikke deltager i aktivering ?
Du kan søge en § 17 på forliggende grundlag på den måde skal de tage stilling og der skal laves en ressourceprofil på dig ...

Men vil de have dig i en arbejdsprøvning så kan det ikke anbefales at nægte det, og det er ikke nemt at få en pension på § 17 men det kan være måden at få kommunen i gang på hvis de ikke gør det frivilligt , desværre er det sådan at hvis man ikke koster dem noget så er det bedre og billigere for dem at glemme at du eksistere ...
  Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 12:43   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Du kan søge en § 17 på forliggende grundlag på den måde skal de tage stilling og der skal laves en ressourceprofil på dig ...

Men vil de have dig i en arbejdsprøvning så kan det ikke anbefales at nægte det, og det er ikke nemt at få en pension på § 17 men det kan være måden at få kommunen i gang på hvis de ikke gør det frivilligt , desværre er det sådan at hvis man ikke koster dem noget så er det bedre og billigere for dem at glemme at du eksistere ...
Hvis der mangler f.eks. en arb.prøvning eller lægeundersøgelser, så kunne en §17 (uden "på det foreliggende dokumentationsgrundlag") måske være en mulighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 14:23   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ved en §17 u.pdfd. skal kommunen da sørge for at indhente hvad der skal indhentes før man kan indstilles til ftp. eller hvordan fungerer det ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2011, 15:18   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ved en §17 u.pdfd. skal kommunen da sørge for at indhente hvad der skal indhentes før man kan indstilles til ftp. eller hvordan fungerer det ?

EE
Ja men ikke noget jeg kan anbefale
min tog et helt år og der blev truffet en afgørelse inden de sidste lægeerklæringer var lavet, som lægekonsulenten havde bedt om
derfor fik jeg afslag

så helt klart en § 17 på forliggende grundlag
hvis man mener der er nok læge dokumentation og helst en arbejdsprøvning
men hvis man ikke har det, kan den også bare bruges til kommunen tager stilling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension