K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2007, 23:12   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Thumbs down Hvad Nu Køge ?

Denne er tråd er forbeholdt spørgsmål, kommentar og svar til den låste tråd der hedder.

EN SAG FRA KØGE KOMMUNE. og som ligger her http://www.k10.dk/showthread.php?t=1623
  Besvar med citat
Gammel 26-07-2007, 23:46   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken sag. Stakkels Jytte.

De dage, Jytte var på arbejde, giver da i min regnemaskine 10 TIMER!!!!
(Og så har hun SELV betalt sin frokost, hvor hun IKKE skal arbejde.)

Det hører til enhver nyansættelse, at man bliver sat ind i tingene. Og DET er altså OGSÅ arbejdstid.

Det passer altså IKKE, hvad hendes "arbejdsgiver" skrev med 3 timer.

Efter at have læst sagsakterne kan de sager, Ankestyrelsen har lagt på hjemmesiden d.d. måske bruges.

Bl.a. denne her om inddragelse af fagforeningen, hvor Ankestyrelsen skriver, at kommunen SKAL inddrage fagforeningen, f.eks. ved at indkalde til møde en dag, hvor fagforeningen har mulighed for at deltage o.lign.

Læs her:

Citat:
Beskæftigelsesudvalget fandt ikke, at den faglige organisation kunne siges at have været inddraget i tilstrækkeligt omfang ved fastsættelsen af løn og øvrige arbejdsvilkår i forbindelse med pågældendes daværende fleksjob.

Kommunen kunne have fundet en anden dato, hvor den faglige organisation kunne være til stede ved mødet mellem kommunen, arbejdsgiver og pågældende eller på anden vis, eksempelvis telefonisk have sikret sig, at den faglige organisation var blevet inddraget ved fastsættelsen af lønnen og øvrige arbejdsvilkår.
Efter § 72, stk. 1, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats skal løn og øvrige arbejdsvilkår ske i samarbejde med de faglige organisationer.

Beskæftigelsesudvalget vurderede, at bestemmelsen skulle fortolkes på den måde, at den faglige organisation skulle have mulighed for at komme med tilkendegivelser om lønnen og øvrige arbejdsvilkår i fleksjobbet.

På baggrund af det anførte i den faglige organisations klage og sagens øvrige oplysninger kunne det lægges til grund, at den faglige organisation ikke havde været fyldestgørende inddraget
Nogle andre sager fra Ankestyrelsen d.d. handler om Rådighed.

Det er da uhyggeligt, at et menneske skal gennemgå så mange ydmygelser, fordi man ikke er sund og rask.

Men Jytte er desværre ikke den eneste, der udsættes for disse "sparehensyn" i dagens Danmark.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2007, 10:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza ja den afgørelse har vi fundet og kastet mellem fortrukkene hvis der skulle ske noget i den retning.

Jytte fik en telefon opringning af jobkonsulent om at hun skulle tage til jobsamtale, efter endt jobsamtale snakkede hun kort med jobkonsulent som derefter sørgede for at Jytte kunne starte på en given dag, praktik aftale blev der aldrig lavet (socialformidlerens ord til det var , når det har vi knapt kunne nå)

hvad der heller ikke står i brevene (glemte vi i farten) er at der fra arbejdsgivers side var et krav til at man gik på bistro og spiste om fredagen (for hyggens skyld) og at det var betalt af medarbejder selv, det vil sige at hun ud af ledighedsydelsen også skulle sørge for at finde penge til at gå ud og spise for hver fredag
  Besvar med citat
Gammel 29-07-2007, 11:28   #4
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det brev fra arbejdsgiveren kan jeg ikke forstå Køge kommune kan tage alvorligt
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2007, 13:13   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nej jeg må også indrømme at jeg ikke kunne lade være at trække på smilebåndet da jeg så det, manden har kendt hende i to dage og ud fra da kan han konstatere.

1 hun spilder hans og kommunens tid
2 hun har ingen intentioner om at arbejde
3 hun er ikke rigtig klog

He he hvis det er sådan man skal behandle en sag så kender jeg mange der ikke kan være i job og ikke er til råddighed for arbejdsmarkedet.

men som man kan læse i socialformidlerens brev , så skriver hun at hun nu skal undersøge tingene meget grundigt (på 14 dage , den socialformidler der formår det har jeg sq ikke mødt endnu) og det er ud fra brevet fra arbejdsgiver hun mente at der kunne være problemer med rådigheden.

Altså Jytte var i praktik , manden har mødt hende to gange og han kan sætte sig ned og skrive sådan en gang usammenhængende pladder, socialformidleren oplyser at det er hendes agt at behandle sagen inden slut august, hun skriver at der er en masse papir arbejde og at det var en partshøring Jytte var oppe til.

så er der gået noget galt med den partshøring for det jytte var oppe til ifølge det brev hun fik, så var det et møde om hendes beskæftigelsesituation og det kan vist ikke kaldes et partsmøde.

Heldigvis har vi jo optaget det hele så hvert et ord af vores påstande er til at dokumentere med lydfil (dette ved de ikke endnu på kommunen)
  Besvar med citat
Gammel 29-07-2007, 17:36   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejdien skrev:

Citat:
1 hun spilder hans og kommunens tid
2 hun har ingen intentioner om at arbejde
3 hun er ikke rigtig klog
Lad os vende den lidt på hovedet.

1. Kommunen spilder tid med useriøs sagsbehandling (sin egen og borgernes)
2. Kommunen har ingen intentioner om at sende hende i arbejde.
3. Tja... Hvem er ikke rigtig klog?

Og lidt ironisk...

Hvor er det synd for arbejdsgiverne...

De får GRATIS arbejdskraft, og det er åbenbart IKKE NOK.

Den gratis arbejdskraft skal have PENGE MED PÅ JOB.

Det næste bliver vel, at den arbejdsprøvede også skal betale husleje.

Hvor langt ud kan det komme for at undgå at give folk fleksjob eller pension?


Og så noget andet, der undrer mig...

Hvorfor er her så mange sager på siden, der skal afgøres i august?

Kommer der en ny lovgivning snart, som vi IKKE har hørt om endnu?
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2007, 21:35   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg ved ikke om de lader sig forvirre af den nye førtidspensionsreform der plejer jo at være noget med omkring fleks også og mon ikke også vi kommer til at se nogle stramninger denne gang og dermed mere arbejde til kommunerne så jo mere de kan rydde af bordet nu , jo bedre
  Besvar med citat
Gammel 04-08-2007, 15:45   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Question

Det brev fra Jyttes såkaldte arbejdsgiver til jobkonsulenten er så groft og hensynsløst ...jeg kan godt forstå hun ikke kan tage ansvaret for at arbejde for ham.
Sikke dog en tumpet fyr eller afstumpet eller er han bange for noget... for at sige det på gammeldansk EN PSYKOPAT !
ja I må undskylde mig min vrede og ord , men det er de ord jeg har for det brev der er fyldt med stavefejl og sjusket og ondskabsfuldt.

Hvordan kan Køge kommune dog sende hende ud i sådan noget "fusk" !

Hvordan kan Køge kommune ikke se at et firma der ikke engang kan tale ordentligt om medarbejdere og stave er mistænkeligt ????

han er også dybt ligeglad med at han ruinerer en fleksjobbers økonomi...er det socialt engagement ?

FØJ for den lede...

Den jobkonsulent må da være fra Mafiaen...har sikkert ingen uddannelse og får bonus for hver flekser han får ud i " lige meget hvad "

Jeg glæder mig til at høre hvad Borgmesteren vil gøre ?

har lige læst jobportalen...

de vil rådighedsvurdere hende med henblik på at bevise hun ikke står til rådighed for et fleksjob og dermed ikke er berettiget til fleksjob ???????? SIKKE EN GANG PLADDER...det er forudindtaget...de kan da ikke vide det på forhånd ...

Sidst redigeret af Stella; 04-08-2007 kl. 15:59.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2007, 20:44   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg bumper lige denne tråd op

læs om Jyttes sag i tråden en sag fra Køge kommune evt spørgsmål stilles her, også til Jytte hun kommer nok og svare når hun har lidt energi som de fleste jo nok kan forstå så har den sidste månede være fuld af uvished og utryghed, og jeg håber da (som borger i køge kommune ) at det er en fatal fejl og at ikke andre borgere bliver behandlet på samme måde...

I hvertfald er der ikke nogen der i et "velfærdssamfund" skal finde sig i slige behandlinger , det kan være at vi ikke er raske nok til det ordinære marked men der er langt fra at have et handicap og så til at være dum , og ingen mennesker fortjener at blive vandet på fordi de ikke lige kan overholde de "normales" forestilling om hvordan tingene skal være ...

Jobkonsulenterne burde være der 110% for flekserne , jeg ved at jeg som ny visiteret flekser så jobkonsulenterne som mine allierede og dem der skulle hjælpe mig frem, og ikke som mine fjender der skulle bombe mig tilbage ...

(og så må jeg heller sige at min jobkonsulent indtil nu har været en ok jobkonsulent bortset fra nogle begynder vanskeligheder fra begges side )

Også selv om jeg også bor i Køge kommune.

Heldigvis er det ikke alle jobkonsulenter der er dårlige
  Besvar med citat
Gammel 04-09-2007, 10:57   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Har læst brev fra borgmester...hun smører det af !

Hils din veninde og sig jeg føler med hende...det er dog en masse bøvl...

Sagen skal ankes...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God køge læge søges???? jyden74 Alt det andet 2 27-10-2010 09:18
Til alle dem i Køge området !!! (kig her ) Hejdien Dit og Dat 6 02-10-2008 16:25
Fra Køge kommunes debatside Hejdien Alt det andet 2 25-04-2008 11:14
En Sag Fra Køge Kommune Hejdien Skal kommuner ikke overholde loven? 14 09-09-2007 12:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension