K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 19:09   #1
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
praktikplads el ej

hejsa

det er længe sidne jeg sidst har været her på sitet og jeg "orker" ikke at skulle søge efter et svar på det spørgsmål jeg har.

jeg er ledig fleksjobber og går i øjeblikket på "kursus" ved anden aktør her i århus, det er ret ok og folkene der er rigtig søde,rare og hjælpsomme.
men det har endnu ikke været muligt at finde en job til mig i de 3½ mdr jeg har været der nu, MEN der er muligvis en mulighed for en praktikplads til mig, dog uden at der er et fleksjob bagefter, det er en ren praktik og det er i et job som jeg ved på forhånd jeg ka magte uden de store problemer.
jeg skal så gerne indrømme at jeg ikke har den store lyst til at sige ja tak til den praktik, da jeg ikke syntes min arbejdskraft er til salg for ingenting.
og som jeg ser det er det kun til fordel for arbejdsgiver og ikke mig
jaja jeg får da godtnok det der hedder særlig ydelse fra kommunen, men det er ikke ret meget.

hvad sker der hvis jeg siger nej tak til den praktik. ka jeg miste min særlige ydelse el laves der andre sanktioner mod mig.
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 21:51   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvad er formålet med dette "kursus"

Er det udelukkende for at finde job,så er der jo ikke noget formål men en praktik du kn klare.

Eller er det meningen at der skal foregå en arbejdsprøvning ,for så det en dårlig ide at nægte.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 23:28   #3
tigger
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2008
Indlæg: 33
Styrke: 16
tigger er ny på vejen
formålet med kurset er at finde job og intet andet
__________________
velkommen til velfærds-samfundet danmark
buster larsen havde ret
LORTELAND
tigger er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2011, 10:26   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tror at valget,praktik eller ej,er lidt lumsk,fordi der lægges op til at-"få foden ind i virksomheden,som så måske finder ud af de ikke kan undvære dig" selv har jeg aldrig været så optimistisk.

Og det kunne da være rart med en stalistik på hvor mange gange man skal forsøge det,fårr der er gevins.
Hvis det er 12 eller flere månder siden du sidst var i arbejds prøvning så vil praktiken sikkert blive brugt så en afprøvning af arbejdsevnen,men for hør dig om det kunne være enden på det evt.

Se lige den anden tråd Praktik kontra arbejdsprøvning,der er alle de § der høre til med beskrivelser.

Held og lykke med det hele.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så har jeg faet praktikplads limaje Jeg er kommet i praktik. 8 05-12-2011 20:10
Revalidering - ventetid på praktikplads britta86 Alt det andet 3 22-03-2011 20:50
Er så lykkelig!!! Har fået praktikplads, starter sidst på ugen :) hboegelund Jeg er kommet i praktik. 17 02-12-2010 16:13
Parkering-praktikplads ja-ma Alt det andet 20 30-10-2009 14:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension