K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2011, 20:23   #1
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Thumbs down Hvor kan jeg hente hjælp..?

Jeg er havnet i sygesystemets grå zone, kan det virkelig passe at der ingen hjælp er at hente?

Jeg blev sygemeldt d. 22/9. 2008. pga. hjerteproblemer (angina pectoris) blev fyret fra mit job i januar 2009, og først i december 2009 igangsatte kommunens jobcenter et forsøg på at finde en egnet arbejdsprøvning, med de skånehensyn jeg har. Jeg nåede aldrig at blive arbejdsvurderet, da jeg var uheldig at brække min skulder d. 28. januar 2010.

Kommunen valgte at stoppe mine sygedagpenge med virkning fra d. 1/8. 2010 – de er blevet forlænget 2 gange. Jeg er gift og står uden forsørgelsesgrundlag.

Sammen med min fagforening sendte vi en klage til beskæftigelsesankenævnet, og i mandags fik jeg afslag på den, da de ikke mener at jeg opfylder nogen af betingelserne, for at arbejdsprøves eller andet.

De mener derfor at jeg kan vende tilbage til et ordinært arbejde, fuldtid, med få skånehensyn.

Jeg føler mig ”straffet” pga. at jeg var så uheldig at brække min skulder - hvis jeg ikke havde brækket skulderen havde jeg sandsynligvis fået en afklaring på min arbejdsevne inden sygedagpengenes timeglas udløb

Hjertelidelsen er kronisk og er ikke blevet bedre siiden sygemeldingens start, skulderen er heller ikke i orden endnu....

Jeg er virkelig godt og grundigt i klemme i systemet

Sidst redigeret af Nitten60; 13-01-2011 kl. 21:49.
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 21:27   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Lightbulb

Ja det er rigtigt at når du bliver smidt af sygdagpengene og over på kontanthjælp så havner du i ingenmandsland fordi du er gift og I skal leve af din mands indtægt.

Men der er noget med at hvis din mand tjener under Kr. 18.000,- pr. mdr. så kan du være berettet til kontanthjælp.

Dét ved jeg fra min veninde, at det kan lade sig gøre at få kontanthjælp alligevel og jeg mit bedste råd vil derfor være at kontakte Molly1 herinde.

Hun kan helt sikkert give dig nogle gode tips og råd... :-)

VH.
Maybeline2you
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2011, 22:28   #3
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Tak for svar. Desværre tjener min mand for meget...jeg er nu også mere interesseret i at vide om den eneste løsning virkelig er at raskmelde mig, uden at være rask...?? hvor er der hjælp at hente mht. sådan en behandling. Vi klager igen over afgørelsen, men lyder ikke somom der er god erfaring med det, så jeg er virkelig i klemme...
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 10:35   #4
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Hvad nu hvis 2. klage fra beskæftigelsesankenævnet også bliver et afslag??

Nogen der kan guide mig videre?
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 11:11   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Andre end dig selv, styrer sagens gang.....

Kære Nitten60.

Jeg fornemmer at du sidder med hænderne i skødet og venter på ????

Det dur desværre ikke i det sociale system.

Du nævner at du har været sygemeldt igennem længere tid med dertilhørende problemer.

Du nævner angina pectoris samt skulderproblemer.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...napectoris.htm

Spørgsmålet er, hvor store dine fysiske problemer, er i forhold til arbejdsmarkedet. Hvis du har så store problemer at det kræver undersøgelse om hjælp fra det offentlige skal DU være aktiv.

Du nævner at dine sygedagpenge er blevet forlænget 2 gange. Kender du grundlaget for at du fik forlænget dine sygedagpenge?

Du skal vide, hvad du ønsker.

Flexjob
Revalidering
Pension
Løntilskud
§56

Hvad siger praktiserende læge?
Hvad siger hospitalslægerne?
Du har vel været til tilbundsgørende undersøgelser?
Hvem sygemeldte dig sidst?

Derefter skal du søge aktindsigt hos ALLE, læger, speciallæger, hospitaler og kommunen. Se under "Nyttige link"

Når du har kendskab til hvad kommunen har truffet sin beslutning på ser jeg det som du skal starte forfra 100%.

Hvis man søger flexjob..... så skal man vide at det offentlige kun er interesseret i een ting og intet andet: ARBEJDSEVNEN.
Læs og forstå: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet
Dertil hører en ARBEJDSPRØVNING samt en RESOURCEPROFIL som SKAL udføres. Uanset om du bliver forhindret i første omgang, skulderproblemer.
Jeg læser din situation som et tydeligt eksempel på total manglende styring af din sag. Både fra dig og sagsbehandleren.

Held og lykke med det hele.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-01-2011 kl. 11:25.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 11:32   #6
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Hej Peter

jeg sidder ikke med hænderne i skødet og venter, men forsøger at finde ud af hvilken tråde jeg skal bruge for at komme videre, uden viden kan jeg ligesom ikke åbne nogle døre.
Da jeg er blevet anbefalet at bruge denn side, den har fået mengen ros, tænkte jeg, jeg prøver.

Egen læges udtalelse er at jeg ikke pt har en plads på det ordinære arbejdsmarked, men en arbejdsprøvning er på rette plads.

Jeg ønsker arbejdsprøvning, for at finde ud af mine arbejdsevne.


Jeg blev ikke arbejdsprøvet pga. jeg brækkede skulderen, Alt det andet er i mappen, kopier af ALT....Profilen er lavet, alle mulige undersøgelser, mht. hjertesygdommen er kontrolleret: sidste svar fra sygehuset er :PT kan ikke medicineres bedre...(står der at jeg er rask??)

"Det kræver et godt helbred at være syg"

Sidst redigeret af Nitten60; 14-01-2011 kl. 11:38.
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:05   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal vide at der ikke i mine udtalelser....

ligger nogen som helst bebrejdelser, overhovedet.

Men at få forlænget sine sygedagpenge så skal der foreligge en ikke ubetydelig grund hertil. Du har fået forlænget 2 gange.

Din læges mening om din situation, ligger det på skrift og har kommunen det?

Kan du bekræfte at din anke udelukkende går på et afslag på flexjob?

Men det jeg læser er at din sag ikke er undersøgt korrekt. Men den manglende ARBEJDSPRØVNING hvordan får du gang i den? Jeg mener at du skal starte forfra med en ansøgning til flexjob.

Men da disse regler IKKE er min stærke side er jeg sikker på at andre byder ind.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-01-2011 kl. 12:16.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:15   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nitten60,

I jeres klage nr. 2 til BAN, bør I selvfølgelig kører på at din arbejdsevne ikke er kortlagt under dine sdp. Nu ved jeg ikke hvilke punkter i sdp. loven du blev forlænget til de forrige 2 gange og er ikke sikker på om du kan kommer under disse igen.

Såfremt dine lægepapirer siger at du ikke må komme i arbejdsprøvning kan I jo ikke holde jer til det heller, men det formoder jeg ikke at dine lægepapirer siger imod ?

På sygedagpenge kan man desværre ikke "bare" være syg. Sdp. er en kortvarig ydelse, der har til sigt at afklare dig helbredsmæssigt såvel som arbejdsmæssigt, dette må I kører på overfor kommunen, vil jeg mene. Kommunen har vel sovet i timen med at få sat en arbejdsprøvning igang. Hvad med de løbende samtaler ved din sagsbehandler, har du været hertil og hvad blev der aftalt. Samtidig må du opsøge en afklaring af din fremtid på arbejdsmarkedet via job center. Kan du ikke klare det ordinære arbejdsmarked vil det være mod fleksjob eller i aller sidste ende førtidspension.

EE

Ps. Efter nr. 2 klage ved BAN, kan man klage til Ankestyrelsen mener jeg, dog tager de vidst kun sager af principiel karakter, men det er da værd at prøve hvis det kommer der til.

Sidst redigeret af Enteneller; 14-01-2011 kl. 13:18.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 13:48   #9
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Hej igen

Peter sådan opfattede jeg det heller ikke, jeg ved godt at noget af det nemmeste er at misforstå ting på skrift.

Svar til begge: Grunden til min forlængelse, 1.gang - jeg ventede på undersøgelser 2. gang. grundet ventetid i jobcenteret.

Alt hvad jeg skriver her har jeg på skrift - kommunen har nægtet mig at komme i arbejdsprøvning, da de mener at jeg er rask nok til at varetage et job, med skånehensyn, på fuld tid.

Jeg er helt i vildrede, mht. love paragraffer osv.
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 14:38   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.742
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er lidt tom....men...

Kære Nitten60

Læs og forstå "Klagemuligheder"
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Jeg tænker videre........lyder lidt professionelt, ik?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er der noget hjælp at hente klister Alt det andet 5 19-08-2013 01:22
Er der slet ikke nogen hjælp at hente? Zweetz Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 22-04-2011 19:29
Er der hjælp at hente ? Tut Alt det andet 27 16-03-2010 13:16
Er der hjælp at hente?? gittedl Alt det andet 3 11-02-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension