K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2011, 19:29   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Skal jeg bare glemme det ??

Hejsa,

Så starter jeg lige kategorien med mit eget som jeg har haft på samvittigheden de sidste 3 år.

I 2006 blev jeg fyret pga. 120 sygedages reglen, dog med lovning om at komme tilbage såfremt jeg var oppe at køre efter 6 mdr. Dette var så i dec. 2006 og i feb. 2007 tog jeg tyren ved hornene, men måtte kollapse i august 2007. Undervejs havde jeg været til samtaler med min sagsbehandler i sdp. og "lovede" at jeg nok skulle være tilbage, om ikke andet så på deltid !!

Mine sygedagpenge står så til udløb i sept. 2007 og som det sidste foranlediger min sbér, at jeg skal til en psykiater og få lavet en speciallægeerklæring. Dette er en åbenbaring for mig tiltrods for at jeg et år forinden har gået hos en psykolog. Psykiateren i sept. 2007 formår at sætte diagnoser på mig. "Desværre" siger hun at jeg ikke må arbejdsprøves. Jeg syntes at hendes rapport er fin, jeg har INTET forstand på sygedagpengeloven på daværende tidspunkt og tænker bare, "jamen så kan min sbér jo bare se at jeg er syg".

Jeg får efterflg. afslag på sdp. forlængelse. Jeg søger ikke kontanthjælp, da jeg har formue fra et hussalg og tilsvarende ikke ønsker at gå i afklaring, da jeg i forvejen er fuldstændigt udbrændt og bare ønsker RO.

Jeg anker afslaget ved kommunen, de giver dem selv medhold, BAN giver 6 mdr. efter, mig medhold i at min ressourceprofil ikke er opdateret forsvarligt, men mener i øvrigt at afslaget er ok. !!!. Dette svar fik jeg i marts 2008.

I august 2008 begynder jeg en afklaring mod fleksjob, som nu er blevet til ftp. Men jeg kan jo ikke lade være med at glemme hvad der burde have sket og hvad jeg burde have gjort, som fx. at gå mod flex.eller ftp. dengang. Skal jeg bare glemme det ?? Alle anke frister er jo ude også selvom jeg evt. bliver tilkendt ftp. snart ?

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 02-01-2011 kl. 19:32.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 19:39   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det skal du
min sygdom kunne være fundet allerede i 2005
men blive ikke henvist til den rigtig læge
det kan jeg ikke bruge til noget som helst
går også og bekymre mig hver dag om hvad skal ske
men har lært og styre det efterhånden
har også brugt et helt år på ingen med min §17
i den forbindelse kunne jeg ikke gå videre rent lægefagligt

for læger og kommunen tænker ikke på dig



du skal tænke på din fremtid og ikke din fortid

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-01-2011 kl. 19:41.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 19:42   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja, men jeg tænker jo bare, hvorfor starter de ikke en pensionssag stille og roligt allerede i 2007 ?

Hvis jeg ikke havde gejsten til at komme tilbage, så var jeg jo på gaden nu..

Vores formål i denne kategori må være at få ændret på sygedagpengeloven.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 19:44   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja netop sygedagpengeloven er hele problemet
for hvis en kommune blev straffet efter de 52 uger hvis kommunen ikke havde afklaret en person.
så skulle du bare se der sket noget
hele problemet er jo en kommune kan være helt ligeglade med hvor lang tid en sag må tage
nej kommune starter først en pensionsag når de papir i hoved og r...
det kan tage flere år, fordi der er vente tid på læger
har selv brugt et halvt år for tre undersøgelser

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-01-2011 kl. 19:50.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 21:13   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, EE, jeg er ked af at sige det, men retfærdighed i det system, skal du lede mere end længe efter

(sagt af hustru til mand som måtte vente 7 år incl diverse uretfærdige kampe m systemet, før ftp blev tilkendt fra næsten samme dag, han søgte den!)

Det er HAMRENDE SVÆRT at glemme og ikke mindst forstå hvorfor, og tror ærlig talt ikke der ER nogen forklaring, udover det skifte der er sket i menneskeholdningen og dermed også den økonomiske fra Toppen af.

Førhen var det mennesket før systemet -tja, i dag er det vel systemet for systemets skyld og ALT bliver kørt udfra et forretningsmæssigt synspunkt = der SKAL være overskud i kassen og det for ENHVER PRIS, koste hvad det vil!

Synes selv at det link jeg tidligere lagde herind om netop den manglende solidaritet blandt dem der er med til at afgøre din skæbne, er temmelig retvisende ikk

EE, det siges at man skal vælge sine kampe -og det er så ganske rigtigt, syns jeg.

Overvej engang hvad du ønsker at opnå og hvad det kræver at nå dertil -orker du det? (jeg spør af omsorg, ikke som bedrevidende)

Personligt har vi fundet vores egne veje for at opnå en form for retfærdighed.
(for de RIGTIG MANGE PENGE og psykiske omkostninger det har kostet os kan ALDRIG godtgøres! -til gengæld kan jeg love Sorø Kommune at det ALDRIG blir glemt!)

Vi hører begge dårligt, og når vi er i byen(det er en lille by vi bor i) og møder venner og bekendt, ja, så taler vi HØJT OG TYDELIGT om vores oplevelser med systemet og bestemt én kludetæppesyerske/sagsbehandler!

-for vi har absolut INTET at skjule og hader løgn

Pst, når jeg engang får fundet et firma der vil fremstille klistermærker på anfordring ja, så er jeg der som et søm.

Jeg har tænkt mig at sætte kludetæppesyersken mfl portræt på disse og så ska de sg sættes i WC kummen så alle kan forsøge at ramme plet

Dét kaldes retfærdighed

Ps: skulle der være nogen som har kontakter til sådanne firmaer, ja, så må i gerne give et praj
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 21:26   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er fuldstændig enig med buster.

Når man slås med/mod systemet, så er man simpelthen nødt til, at vælge sine kampe med omhu, ellers knækker man nemt nakken.

Gå efter de kampe, som du har en chance for at vinde.

Jeg har også oplevet ting i forbindelse med min sag, som er gemt, men ikke glemt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2011, 23:00   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Du har ikke fået FP endnu, derfor skal du ikke glemme alt. Det er en krig at få sit ret hos kommunen og det tager tid.
Har du råd til at live resten af dine dage af din formue? Så længe de kan se, at du kan klare dig selv økonomisk så længe vil de trække tiden med bevilingen af FP. De har kun og jeg mener kun penge i hoved.

Prøv at se på din sag som om det var en anden personens sag, på den måde kommer du til at vurdere sagen mere obiektivt, sådan lidt som sin egen advokat.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 02:31   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Personligt har vi fundet vores egne veje for at opnå en form for retfærdighed.
(for de RIGTIG MANGE PENGE og psykiske omkostninger det har kostet os kan ALDRIG godtgøres! -til gengæld kan jeg love Sorø Kommune at det ALDRIG blir glemt!)

Vi hører begge dårligt, og når vi er i byen(det er en lille by vi bor i) og møder venner og bekendt, ja, så taler vi HØJT OG TYDELIGT om vores oplevelser med systemet og bestemt én kludetæppesyerske/sagsbehandler!

-for vi har absolut INTET at skjule og hader løgn
Sådan har jeg det også. Kun sandhed er vejen frem.
Jeg har og fortsæt overlever på sandheden og over for løgnere og bedregere har jeg ingen skrupler, ligemeget hvem det er.

Kommunen har lært mig at gå efter manden, hård og lige på....
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 03:23   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man er syg...så er det ret vigtigt at vælge sine kampe med omhu...

Det kan godt være at det lyder som en cliché..men det gør det nu ikke mindre rigtigt...

Personligt vil jeg helst vælge de kampe hvor jeg mener at jeg kan flytte noget...og så lader de ting hvor jeg ikke mener det kan nytte....ligge...

Det kan simpelthen være nødvendigt for at bevare et bare nogenlunde helbred...

Så det må være op til den enkelte og ens helbred at bestemme hvilke kampe man begiver sig ind på...

En helt anden ting.....husk lige at denne nye kategori ikke skal bruges til politiske formål...

Det skal forsat gøres i den politiske afd....af forummet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2011, 05:07   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tak for indlæggene, jeg lægger sagen bag mig, der er ikke noget at komme efter. Nu holder jeg mig fokuseret på min pensionssag og håber at den går igennem når kommunen formodentlig indstiller mig i febuar 2011.

Og Karo, jeg kan ikke leve resten af mine dage for mine penge, der er blevet gravet godt i kassen de sidste 3 år uden offentlig ydelser. Jeg føler dog ikke at min kommune har forhalet min sag fordi at jeg lever for egne penge, de har gjort det de kunne og vente tid hos lægerne har der såmænd heller ikke været for mit vedkommende.

I min sag har der mere være mangel på arbejdskraft ved sagsbehandlerne og sådan er det jo over hele landet desværre.

Web vi skal nok passe på ikke at blive politiske, men vi kommer nok ikke uden om at blande kommunerne og vores meninger om syge systemet ind i trådene her.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal der bare gå 3 uger 58hb At søge førtidspension 4 01-03-2013 19:20
Måske skal vi bare glemme at vi nogensinde lærte ordet velfærdsstat... §ABC Politik og Samfund 1 22-02-2012 20:01
Skal bare ha' luft!!! Mumrik Alt det andet 14 17-02-2012 01:07
Skal man bare finde sig i alt ? onboard Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 06-02-2009 16:54
Jeg skal bare have det ud! PBC Dit og Dat 14 08-12-2006 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension