K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-07-2007, 18:17   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Træd varsomt

Træd varsomt!




Vi har fyldt Folketinget med alskens mennesker, der takket være vores stemmer kalder dem selv for "politikere" og således vil de selvfølgelig kun vores bedste...

....sålænge vi er raske og rørige.

Når vi bliver syge og slidte - er det de tilbageblevne raske og produktive, hvis "bedste" bliver der arbejdet fortsat på....

Når vi bliver syge og slidte - bliver vi med èt forvandlet fra at være samfundets venner - til at blive samfundets fjender....

Sålænge vi ikke har brug for samfundet og opretholder en fuld skattebetalingsevne - er samfundet iflg. de politikere vi havde stemt ind - på vores side.

Lige så snart vi mister helbredet, kommer ud for en arbejdsskade, sygdom eller bliver stresset halvt ihjel mens vi er gode, skattebetalende samfundsborgere - bliver takken for det tabte helbred og den slidte krop - forfølgelse og stigmatisering.

Hvad kun de færreste af os kender til, og specielt den yngre generation ikke kender til er historien bag velfærden.... Hvad førte til, at vi overhovedet har skabt den nu snart afdøde velfærdsstat og hvorfor var der kæmpet så hårdt for, at selv den mest beskedne af os - skulle have et værdigt liv.... specielt når heldet svigtede og Skæbnen ligeså....

Snart skal vi igen til at stemme for eller imod.... hvad vi nu mener er rigtigt for os selv og for samfundet.... men mest nu - for os selv altså. Sådan er det nu engang... de fleste er sig selv nærmest når det kommer til stykket... forført af illusionen om, at "enhver kan hvad enhver vil"....

Se bare på valgresultater de sidste to valgperioder.

Det er en kendsgerning, at kun de færreste iblandt os kender til samfundets nyere historiske baggrund for udviklingen gennem 1900-tallet og frem til i dag, hvor denne udvikling er vendt og nu fører i lige linie tilbage til hvor vi kom fra - mod armod, nød, tidlig død, stavnsbånd og social undertrykkelse....

Ingen sidder på den grønne gren for evigt!

Hanne Reintoft sagde tilbage i 2005: " Samfundets ihærdige tvangsaktivering af de ledige er en fuldstændig bevidst taktik, som skal skabe en stor uorganiseret arbejdsstyrke, der skal knokle til en lav løn uden rettigheder."

Endnu tidligere.... i 1999 skrev hun bogen "Træd varsomt".

Træd varsomt! Find selv ud af hvad vores samfund udspringer af og hvad var den oprindelige grund til, at den danske velfærdsmodel er blevet udviklet....

Den danske velfærdsmodel er ikke blevet opfundet for at se godt ud.... Den danske velfærdsmodel - dagens velfærd ikke længere ligner - er blevet opfundet for at råde bod på fortidens synder begået mod hundredtusinder fattige, der uden andet mål end blot overleve en 12-16 timers arbejdsdag ad gangen 6-7 dage om ugen, året rundt, børn og voksne - havde opbygget dette lands formuer.... for andre.

De hundredtusinder fattige levede kun halvt så længe som deres arbejdsgivere - vel at mærke hvis de var raske....de fattige. Havde de derimod været syge - ja, så var Manden Med Leen den eneste hvis behandling der var råd til....

Det er ikke så længe siden. Fortiden kan sagtens nå at indhente os igen, specielt når vi i dag "frivilligt" går den imøde.... ført i hånden af Nationens Fædre.... og medløbere, der håber på at sikre dem selv, hvis de bare kan kravle op og bliver stående på skuldrene af den brede befolkning....

Ingen sidder på den grønne gren for evigt!

Nej, det kan vi se på den anden side af Atlanten.... Den ene dag er du en velbjerget middelklasse.... og den anden (dag) vågner du til en ny dag, syg og hadicappet.... Livets opsparing forsvinder inde i lommerne på den private helbredsindustri og forsikringselskaberne finder pludselig masser af de små bogstaver frem - og.... så gælder din forsikring ikke alligevel....

Læser man nøje i bogen om "Minimalstaten" Nationens Fader Nr. 1 havde skrevet allerede for flere år siden og - læser vi hvad Nationens Faders Søn Henrik havde nyligt udgivet på CEPOS - om velsignelser af de amerikanske "sundhedssystemer" og vores irriterende, "irrationelle" tvivl om disse - ja, så er jo alt klart - vi skal samme vej - hvis det står til Nationens Fædre....

At de amerikanske slums er allerede rigt befolket med den forhenværende middelklasse, der er blevet smidt af den grønne gren lige så snart de formastede dem til at komme ud for en arbejdsulykke eller en kronisk sygdom... det står der ikke noget om i "Minimalstaten" eller i Den Ærede Søns værk Om Det Amerikanske Sundhedssystemets Velsignelser.

Hvorom alt er - og dette uanset hvem hver enkel af os gerne vil stemme på og hvem vi vil bære til magten på vore egne skuldre... Kan det ikke skade at udforske historien bag vores nu døende velfærd og skaffe os indblik i - hvad det er vi nu er på vej hen imod.... Fortidens svøber og nød, i nye, kejserens klæder.... Træd varsomt.

"Træd varsomt - dansk socialpolitik ved en skillevej"
af Hanne Reintoft

"En skildring af dansk socialpolitik op gennem århundredet."

Sideantal: 191
Forlag: Hans Reitzel
Udgivet: 16-09-1999
ISBN: 8741227255
ISBN-13: 9788741227252

Udsolgt fra forlaget men til at skaffe bl.a. via http://www.antikvariat.net hvor der i dag ligger hele fire eksemplarer hos forskellige antikvarboghandlere: http://www.antikvariat.net/search.cgi?post eller lån bogen på biblioteket: http://www.bibliotek.dk

Citat:
”Hensigten med denne bog er – efter tilbageblik på det forgangne – at prøve at redegøre for og skabe debat om fremtiden socialpolitik, enten som redskab for humanisme, værdighed og respekt for individets frihed eller som et disciplinerende, undertrykkende apparat, der indordner de mange eksistenser, der ikke magter fremtidens samfund”.
He, he.... skrevet hvornår? Hmm... i 1999!! Lad os se os omkring og skue over det sociale landskab i dagens Danmark.... Hanne Reintoft har nok ikke regnet med, at denne "fremtid" ville indfinde sig så hurtigt, at den nærmest allerede er over os nu.... på vej mod en samfunds-ed, der snart skal aflægges gerne hver den 4. juli og med hånden på "Minimalstaten", i stedet for på Biblen.... Og stemmeretten... ja, dèn skal forbeholdes de produktive og de betalende....

.....De Borgerlige Unge Løver Og Løvinder har allerede igennem nogle år luftet denne "retfærdige" tanke: "stemmeretten skal fratages enhver, der ikke bidrager til samfundet gennem beskæftigelse og skattebiletten".

Hmmm.... mens du endnu stemme og mens du endnu kan sidde på den grønne gren.... Træd varsomt! Sluk for tv og radio, drop aviser og tænk selv før du sætter dit kryds på den næste valgseddel.... tænk selv!

Ingen sidder på den grønne gren for evigt!
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 19:54   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Træd varsomt



genialt skrevet og ja Hanne Reintoft er nok selv den der er mest forundret over hvor hurtigt det gik da der kom skred i tingene, man behøver bare at kigge på nogle af de indlæg der er herinde før man ved at om 5 år så er det et helvede at være flekser feks..

Nu bliver vi en udgift for kommunerne og dermed vil vi så også mange af os havne i den kategori der hedder rask,,,

Det er meget nemmer at få et hylekor af Dansker med på at raske kontanthjælpsmodtager (det er jo det vi bliver til hvis vores fleksvisitation fjernes) som bare er dovne skal sparkes i arbejde også selv om det koster livet, for de sædvanlige lyde der vil kommer fra politikkerne er , jamen er de syge skal de jo ikke være på kontanthjælp og så er den ikke længere, for at forholde sig til at de er på kontanthjælp og hvordan de er havnet der det behøver de ikke at forholde sig til , for de forholder sig ikke til konkrete sager ....

nok en bog der er værd at besøge biblioteket for i morgen

  Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 20:25   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Træd varsomt

Kære Metro...

Tak for dine skriverier...jeg har siddet og læst dem flere gange og ja....jeg har droppet tv og aviser og der skal ikke være tvivl om fra min side at den regering der har siddet og mishandlet vores land ...ikke har gjort livet bedre for de trængte borgere ...de der har sygdomme eller bare er nedslidte og ondt i kroppen...de har ikke fået nogen tak eller respekt af den regering...kun hån...de er blevet snydt og bedraget af en regering der ikke værdsætter velfærd for danske borgere I armod...

Jeg er ikke I tvivl...men jeg er skuffet...meget skuffet over den udvikling der er sket i Danmark...og den ligegyldighed og vulgære ondskab der hersker fra middelklassen...jeg er meget skuffet og chokeret over ånden der hersker I landet...mit land...( desværre)

Jeg har droppet at tro der kan gøres noget for at ændre tidsånden...den er rådden...kun en ny social regering er vejen ud af liberalismens falske frihed. liberalisme har intet at gøre med frihed ...kun penge....flere penge til dem kan kan rage til sig uhæmmet og egoistisk.

Danskerne må vågne op af deres tornerosesøvn og vise at de er til noget eller vil de være levende døde Zombier der lever I sløvsind ude I deres tomme landsbyer med deres eneste værdi ...friværdi...i hjertet ! ?

Danskerne må indse at de ikke er udødelige og altid sikre på at i vores land kan intet ske der er pilråddent !

Jeg savner glæde I Danmark...varme....humor....og frem for alt rigtige mennesker der ikke sætter penge og prestige frem for værdighed og medmenneskelighed i sædet...jeg savner intelligens så ja jeg tror på menneskers intelligens...ikke deres selvtilstrækkelighed.

Jeg er dybt traumatiseret over tidsånden i Danmark..:| ligegyldighedens miniputland.

Det kan lyde hårdt det jeg skriver ...men det er det ikke.

Jeg elsker da Danmark...men jeg er skuffet over den koldhed og kyniske selvtilstrækkelighed der svigter dem der ikke lige sidder på den grønne gren...

Engang I fremtiden vil der stå i historiebøgerne...det var en sort tid man havde ingen respekt for dem der ikke var helt raske...:|de skulle bare ned med nakken...det var et af de rigeste lande i verden og trods det var der ingen kære mor.:|

Se nu i dag en trafikminister der sidder og bestemmer hvem der skal hyres til store projekter ...og så køber han aktier i firmaet ...kald det insiderhandel...det er ikke nogen jeg ville betro en femmer til !!!

Se en statsminister der aldrig taler til danskerne...aldrig viser en eneste smule varme ...en beskæftigelsesminister der er iskold og kun betjener arbejdsgivernes grådighed...en regering der i bund og grund er imod den danske ånd...

....det er flovt og ydmygende.

Hvad var det der gik galt ...hvorfor det had til dem der ikke kan mere på grund af sygdom, eller dem der blev knust af ræset ?

Egoismen ulidelige dumhed som gør folk lamme og bedøvende ligeglade.

Nå jeg fik lige luft for et par af mine tanker og følelser...

KÆMP FOR ALT HVAD DU HAR KÆRT...er der en sang der hedder...

ja...træd varsomt og tænk selv...

Knus til alle jer herinde...





Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 20:30   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Træd varsomt



Øhh hold da op hvor i kan

Rart at se jer i så dybsindigt humør

Tak for indlægget Stella
  Besvar med citat
Gammel 18-07-2007, 20:32   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Træd varsomt

Ahhh det er en af de dage...:| og jeg tænker på jer alle... meget ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:26   #6
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Træd varsomt!




Vi har fyldt Folketinget med alskens mennesker, der takket være vores stemmer kalder dem selv for "politikere" og således vil de selvfølgelig kun vores bedste...

....sålænge vi er raske og rørige.

Når vi bliver syge og slidte - er det de tilbageblevne raske og produktive, hvis "bedste" bliver der arbejdet fortsat på....

Når vi bliver syge og slidte - bliver vi med èt forvandlet fra at være samfundets venner - til at blive samfundets fjender....

Sålænge vi ikke har brug for samfundet og opretholder en fuld skattebetalingsevne - er samfundet iflg. de politikere vi havde stemt ind - på vores side.

Lige så snart vi mister helbredet, kommer ud for en arbejdsskade, sygdom eller bliver stresset halvt ihjel mens vi er gode, skattebetalende samfundsborgere - bliver takken for det tabte helbred og den slidte krop - forfølgelse og stigmatisering.
Hmmm.... mens du endnu stemme og mens du endnu kan sidde på den grønne gren.... Træd varsomt! Sluk for tv og radio, drop aviser og tænk selv før du sætter dit kryds på den næste valgseddel.... tænk selv!

Ingen sidder på den grønne gren for evigt!
  Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:35   #7
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Læser man nøje i bogen om "Minimalstaten" Nationens Fader Nr. 1 havde skrevet allerede for flere år siden og - læser vi hvad Nationens Faders Søn Henrik havde nyligt udgivet på CEPOS - om velsignelser af de amerikanske "sundhedssystemer" og vores irriterende, "irrationelle" tvivl om disse - ja, så er jo alt klart - vi skal samme vej - hvis det står til Nationens Fædre....
Om Henrik Fogh Rasmussens "amerikanske drøm" og dennes indførelse i Danmark.... læs mere her....
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2007, 10:27   #8
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
.....De Borgerlige Unge Løver Og Løvinder har allerede igennem nogle år luftet denne "retfærdige" tanke: "stemmeretten skal fratages enhver, der ikke bidrager til samfundet gennem beskæftigelse og skattebiletten".
Utroligt men sandt..... allerede tilbage i 2004 har Venstres Lotte Caludann Noer skrevet på Liberator. dk bl.a.
Citat:
Det er klart, at de krævende ikke kan miste deres grundlæggende frihedsrettigheder. Deres personlige frihed, deres ret til liv og privat ejendom, skal der ikke rykkes ved. Det er umistelige rettigheder. Man kunne imidlertid overveje, hvordan det stiller sig med andre rettigheder – for eksempel retten til at deltage i demokratiske valg (hvis man går ind for den slags, red.).

Tidligere kunne borgere, som ikke havde arbejde, og derfor ikke bidrog til samfundet, ikke stemme ved demokratiske valg. Dette indebar, at deres medbestemmelse blev indskrænket. De kunne ikke være med til at bestemme. Til gengæld havde de stadig deres grundlæggende frihedsrettigheder, som naturligvis fortsat ikke kunne krænkes.

Der synes at være fornuft bag dette standpunkt. Respekten for den private ejendomsret har for bare 100 år siden været så stor, at det ansås for at være en selvfølge, at man ikke kunne bestemme, hvordan andre menneskers penge gennem staten skulle anvendes, hvis man ikke selv bidrog til den pulje af penge, som der blev stemt om. Efterhånden som de krævendes grupper vokser, og deres krav bliver dristigere og mere skruppelløse, bliver deres indflydelse stadigt større. En stadig skævvridning. Er de krævendes mentalitet så primitiv, at det ikke længere nytter at diskutere? Er vi over point-of-no-return?

Det er ikke urimeligt, at de der betaler musikken også bestemmer, hvad der skal spilles, når blot de krævendes basale rettigheder ikke krænkes derved. I dag er det de krævende der bestemmer, men de ydende, der betaler. Det skal vi væk fra.

Læs hele artiklen..."At stresse for kapitalen"
.... året efter kom så denne Venstres Unge Løvinde med en opfølgning under overskriften: "At stresse for kapitalen #2 – dem der ikke stresser"

Et klokkeklart, politisk selvmord, hvis nogen spørger mig... medmindre... medmindre .... hun stemmes ind til magten af generationen efter os.... Jeg håber så sandelig, at vi havde gjort vort forældrearbejde bedre end som så... og at vi aldrig glemmer, at hvis politik som samtaleemne er bandlyst ved middagsbordet - kan dette senere betyde forskel mellem "liv og u-liv" for vores børn og deres børn....

Træd varsomt, for pokker! Træd varsomt!
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 21:06   #9
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Metro Se meddelelser
Snart skal vi igen til at stemme for eller imod.... hvad vi nu mener er rigtigt for os selv og for samfundet.... men mest nu - for os selv altså. Sådan er det nu engang... de fleste er sig selv nærmest når det kommer til stykket... forført af illusionen om, at "enhver kan hvad enhver vil"....

Se bare på valgresultater de sidste to valgperioder.
Dette "snart" - datoen for det næste folketingsvalg er nu fastsat til den 13. november. Det ER snart.

Jeg vil derfor opfordre alle, der har dem deres tilværelse kær om at læse denne tråd igen og igen, idet der står meget på spil for os alle herinde, næste gang der skal stemmes folk ind og ud af Folketinget for næste valgperiode.
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2007, 21:49   #10
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Åhh Gud

Nej nej nej, har først lige læst dette indlæg!! Jeg er dybt deprimeret, jeg kan ikke tro mine egne øjne. Må være løgn, ellers går jeg sq i " skoven", det er da det mest menneskefjendskesyn, jeg længe har læst!! ER " Fruen" fra Hitlers tid? eller hvad? Hold da k..., ja undskyld, mine ord. Sådan er Venstres Politiske syn, men her er det da ikke til at komme udenom, Fy fanden, jeg græmmes, og så er hun en " lille ny venstre unge". Tak for kaffe. Godt mine børn er igang med uddannelser, og godt opdraget, af arbejderforældre, De ved hvor De skal sætte krydset, uanset Deres fremtidige indkomst. går lige ud og trækker vejret, er da gratis endnu,
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension