K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-12-2010, 11:17   #1
OJO
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 17
Styrke: 16
OJO er ny på vejen
Sure gamle anarkist uden parkeringsskilt !!!

Hey

Må lige ha´ luft for denne historie blandt mennesker i omtrendt samme situation som jeg selv.

Well, i går da jeg i min frokostpause skulle hente hente mad i vores lokale SuperBrugs, ville jeg som jeg er berettiget til benytte handikapparkeringspladsen. Bruger den normalt kun når jeg har travlt (altså når jeg har frokostpause) fordi jeg ved der er nogen, som har mere brug for den.

Og fandme om så der ikke holder en (undskyld) klovn uden parkeringsskilt!!! Nå, bad luck jeg parkerer et andet sted og humper hen imod butikken.

Da jeg går forbi mandens bil som holder på "min" plads uden skilt banker jeg på hans vindue og spørger hvor hans skilt er og viser ham samtidigt hvordan sådan et ser ud.

Manden farer ud af bilen (han er ca. 75 år) og beder mig om at passe mig selv og at han iøvrigt har en kone som går på krykker. Jeg fortæller ham at han i så fald selv bør søge handikapservice om et parkeringsskilt. Han bliver så hidsig at han siger "du kan bare komme herover så skal jeg satme varme dine ører og lære dig at passe dig selv"

Jeg træder selvfølgelig i defensiv - har absolut ikke lyst eller evner til ufrivillig fysisk kontakt med den gamle gnavne mand.

Skal man virkelig bare holde sin kæft hvis nogen parkerer på "vores" pladser - eller skal man tage konfrontationen og risikere yderligere invaliditet?

Har konfronteret et par gange før. Et par gange har folk flyttet sig, men oplever oftest at folk bliver rasende og nu også ligefrem truer med vold.

Tvivler stærkt på politiet gider rykke ud fordi folk uretsmæssigt bruger en handikapparkeringsplads.

Vh

OJO
OJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 12:16   #2
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Min mand overværede en situation, hvor en mand med to krykker påtalte overfor en ikke-handicappet, at man skal lade være med at parkere på handicappladserne når man ikke har skilt. Den ikke-handicappede blev vildt rasende og skubbede den handicappede, så han faldt, og var helt oppe i et røde felt - mange mennesker så på, men han var hidsig, at de lod ham køre.

Han er meldt til politiet og der er kassevis af vidner.
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 12:25   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvis du, en anden gang, kan tage et billede, så man kan se, at det er en bil uden handicapskilt, der holder på en handicap-p-plads, så kan du jo prøve at melde det til politiet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 18:34   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
åh ja, den slags bilister har vi også heroppe, jeg siger gerne til manden at han skal se at få printet de sedler ud med... du har taget min plads, vil du også have mit handicap.. men så mener han bare at de sedler vil ligge og svine.. hm..

kunne være man skulle prøve med billede af bil, manglende skilte og nr. plade at anmelde til politiet.. eller søge skånejob som p vagt. og udstede bøderne selv..hæhæ det kunne være sjovt..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 21:57   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
men så mener han bare at de sedler vil ligge og svine.. hm..
Hvad med en permanent-tusch?

Den sviner da ikke.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2010, 22:15   #6
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
henvend dig med respekt

Synes da det for dårligt at folk farer sådan op men forstår hvis folk bliver irriteret især hvis du henvender dig på en negativ eller belærende måde.

Der er sku ikke noget være end når folk skal lege politibetjente og belære andre mennesker, siger ikke det du har gjort, men det har bare været min oplevelse når fysiks handicappede føler der ikke bliver taget hensyn til dem.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 01:28   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg synes at det er dybt ubetænktsomt, at raske tager de handicappedes pakering.

Måske man selv skal prøve situationen, før man forstår alvoren.

Jeg har nogen gange overvejet at pakere bagved, bare for at vise en poiente, men da jeg selv kan glemme at sætte skiltet, og det kunne være en medfælle, har jeg undladt dette.
Ser jeg at det er en rask, påtaler jeg det ofte.
Uanset hvordan det bliver sagt, er det mangel på respekt for andre mennesker, at tage disse pladser, hvis man er rask.

PS har selv et skildt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 10:07   #8
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Jeg har ikke adgang til handicapparkering, men kommenterer højlydt og med atityde hvis en uden P-skilt holder på sådan en plads.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2010, 15:18   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du, en anden gang, kan tage et billede, så man kan se, at det er en bil uden handicapskilt, der holder på en handicap-p-plads, så kan du jo prøve at melde det til politiet.
Også min tanke - næsten alle kan fotografere med mobilen i dag, så kan bilens nummerplade og forrude uden H-skilt foreviges på H-parkering, skal de da bare meldes.

Og da politiet jo har juridisk ret med deres egen fart-foto-fælder, kan de vel ikke nægte at tage disse fotos for gyldigt bevismateriale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-01-2011, 20:36   #10
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Jeg parkerede på handicap P-pladsen foran mit butiks center. En ældre mand kommer farende hen til mig:"Ved du, hvor du parkerer??" Ja, siger jeg så. "Du parkerer på en invalideplads", Ja, siger jeg så. Han bliver ved: "Hvor er dit parkeringskort? Det skal ligge i forruden!!!"
Så måtte jeg trrække ham hen til forruden af min bil, hvor mit handicap-skilt jo så lovligt lå. Han sagde ikke et ord, men vendte om og gik....

Ja, ja ja
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på §17 efter gamle regler uden Resourceprofil Teletrold Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-07-2013 12:43
Fra gamle til nye regler malofa Spørgsmål ang fleksjob 14 19-12-2012 22:04
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension