K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2010, 08:53   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Exclamation Ingen førtidspension til alle under 40!!

Nye udviklingsforløb skal bremse tilgangen til førtidspension , der sammen med fleksjobordningen er blevet langt mere populær, end partierne bag førtidspensionsreformen fra 1993 nogensinde havde forestillet sig.

I 2009 var der 48.700 flere på førtidspension, fleksjob og den såkaldte ledighedsydelse for ledige fleksjobbere end forventet. Og ordningen kostede 8,6 milliarder kroner mere end forventet.

Samtidig bliver stadig flere helt unge tilkendt førtidspension med "psykiske lidelser" som hoveddiagnose...

http://www.bt.dk/politik/ingen-foert...e-under-40-aar

I dag er der 240.000 personer i Danmark førtidspensionister, og ifølge Mandag Morgen har 31.000 af landets førtidspensionister et arbejde ved siden af - og knap 10 procent af dem har en arbejdsindkomst på over 100.000 kroner.


Der er bred enighed blandt de politiske partier, arbejdsmarkedets parter, økonomiske og socialpolitiske eksperter om, at den nuværende ordning om førtidspension og fleksjob ikke fungerer efter hensigten.

Sidste år nåede antallet af nye førtidspensionister op på 17.100 og satte dermed endnu engang rekord.


http://jp.dk/indland/article2260150.ece

Nå, men så ved vi da nogenlunde hvad det er sagen drejer sig om. Og for første gang i mit liv kan jeg se åbenlyse fordele ved at fylde 41....


Sidst redigeret af Ninja; 30-11-2010 kl. 09:00.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 09:04   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Puha ja, der er ingen tvivl om, der kommer til at ske noget både på fleksjob og ftp-området!
MEN hvis de bare ville overholde hvad de selv udtaler - altså at der vil komme den fornødne hjælp osv., så er der måske nogle, der kan have gavn af det.. Problemet er bare, at der jo som regel heller aldrig er penge til at hjælpe folk i det omfang, der er behov for.

OG så forstår jeg egentlig heller ikke den med de 40 år - for sygdom har jo ingen alder..

Ej, jeg tror det bliver endnu hårdede for syge at være i systemet. Og er da også spændt på at se, hvad forsørgelsesgrundlaget for syge så skal være! For sygedagpenge er jo begrænset, som det er idag.

Kan da selv huske, at da jeg gik i uvished både med jobmæssig fremtid og økonomi, der blev jeg mere og mere syg!! Forslaget kræver jo så også, at der rent faktisk bliver plads til de syge på arbejdsmarkedet, for det er jo også en af de store problemer idag; at der simpelthen ikke er jobs at få. Sååå, det skal da blive spændende at se de nærmere detaljer i den reform... Uha.

Sidst redigeret af gh72; 30-11-2010 kl. 13:03.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 11:11   #3
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
vel egentligt også lidt selvmodsigende, at folk der mener sig berettiget til en f.t.p. kan lave 100 lax p,a. ved siden af ....

jeg har fået pension pga. jeg kun har en ubetydelig rest tilbage af erhvervsevnen....

og da jeg er udpræget praktisk, og IKKE bogligt begavet, er det mig ikke muligt og tjene noget mønt overhovedet...... kun ved mindre lottogevinster...

og dem har jeg fundet ud af jeg bestemt IKKE skal satse min dagligdag på.....
så deeeeeeeeeeet....

nej pension til dem der har behov, ikke pension til dem med den rigtige alder... siger.

eders ace dk... som er fyldt 50 i telefonboksen........... og har en bolle i bi-indtægt
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2010, 13:08   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er klart, at der kun skal være pension til dem, der har brug for det. Det tror jeg ikke, der er nogen der er uenige i. Men der er jo altså også nogen, der kommer i klemme, fordi deres arbejdsevne er så lille, at ingen vil ansætte dem i fleksjob, men de kan måske godt arbejde 8 timer om ugen feks. Hvad skal man så gøre med dem??
Man kan jo ikke arbejde, hvis ingen vil ansætte en! Skal disse personer så gå i uvished om deres økonomi og deres fremtid i al evighed? Der er altså et eller andet der ikke stemmer der. Der mangler altså nogle løsninger på det problem, at der er mange, der simpelthen ikke KAN komme i job!

Og der sker jo så det mange gange, at folk bliver mere og mere syge af at gå i den uvished - og så ender det alligevel med en pension i sidste ende - blot har folk så haft en elendig livskvalitet i årene der er gået plus det har haft store konsekvenser både menneskeligt og økonomisk.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
EL: Ingen aldersgrænse på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 20-02-2012 17:50
ingen førtidspension saturn Fremtiden for fleksjob og førtidspension 17 05-01-2012 22:58
Ingen ftp til alle under 40 år..... Gizmo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 68 02-12-2010 23:13
Ingen tidsbegrænset førtidspension - Mella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 27-03-2009 11:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension