K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2007, 13:30   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

JA DET ER SMUKT Med GLOBALISERINGEN Få en billig Polak...til at passe din gamle bedstemor på " DE GAMLES BY " sig mig er de gamle ikke en del af os selv ?

...stakkels gamle på de gamles by...:|

Ikke fordi jeg er imod polakker (mere imod regeringens lorte politik) men fordi sosuerne har taget en uddannelse der i den grad bliver svinet og udhulet af en regering der skider på menneskers følelser og behov for tryghed...især når man er gammel og svag og på "de gamles by" FØJ !!!
De kan nu få en vikar der ikke kan tale dansk og ikke tænker på andet end at tjene hurtige penge.
polakkerne vil sikkert få en halv timeløn.

Ja det er Foghs religion...enhver er sin egen lykkesmed...og så skid på omsorgen og kærligheden til de gamle.:@:|

Polakker på vej til ældreplejen
24. jun. 2007 08.06 København

Polske plejere kan være på vej ind i den københanske ældrepleje. Manglen på plejepersonale får nu et plejehjem i De Gamles By til at vende blikket sydpå mod Polen for at skaffe den nødvendige arbejdskraft, skriver Berlingske Tidende.

Samtidig stiger kommunernes udgifter til afløsere støt. I København brugte man sidste år 200 millioner kroner på at få dækket vagterne ind af vikarer.



Hvor en social- og sundhedsassistent får cirka 110 kroner i timen som ansat på et kommunalt plejehjem eller i hjemmeplejen, kan samme assistent hæve omkring 150 kroner i timen i et vikarbureau. De bedst betalende vikarbureauer giver nu helt op til 220 kroner i timen for en hverdagsvagt, skriver avisen.

ja det er uhyggeligt at blive gammel I Danmark...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 13:52   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Og samtidig så hørte jeg lige i tv at de ansætter unge helt ned til 16 år pga personale mangel..

Samtidig kender jeg til en del flekser som har søgt stillinger inden for hjemmeplejen og plejehjem, men neeej dem kan de ikke bruge, en del flekser ville ellers kunne klare jobbet med nedsat tid og på de mindre belastede områder (her tænker jeg på at min søn på 20 år arbejder på en afdeling for demente og er ville jeg ikke kunne være så meget som 20 minutter )

Men jeg kender faktisk til en del flekser som gerne ville være på feks et plejehjem, i forveje er der en masse ballade om at man ikke vil give hjælperne fuldtid , jamen hvad er så problemet der er en stor reserve af flesker og nogen af dem kan og vil gerne det fag ....

Min morfar på 80 bor på plejehjem og tænk jeg er sikker på at han vil fortrække en flekser frem for en polak eller en 16 årige ....

Det er sq langt ude at få alle de polakker ind i landet før man overhovdet har tænkt alternative baner ...
Og lønnen den er til grin , så man kan godt forstå at de ikke kan få folk ind i faget,...

Det burde være et af de folkefærd vi var allermest taknemmelige overfor dem der passer vores gamle og syge når vi ikke selv kan fordi vi er ude og score kassen på arbejdsmarkedet...

Og så spiser vi dem af med en løn der langt under hvad andre dødlige gider arbejde for....

Dem der bestemmer lønningerne i det fag må sq leve efter devisen .... arbejdet bære lønnen i sig selv (desværre er det bare ikke sådan at man man spise den løn )


Regeringen og kommunener burde sq tage sig sammen nu !!!!!


Behandl de mennesker som tager vare på de svageste i samfundet ORDENTLIGT

NÅ det var lige denne morgens brok... (hov det er eftermiddag ) jeg må videre
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 14:18   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Ja hvorfor ansætter de ikke fleksere der kan arbejde med de gamle og passe dem ? der er ca 14.ooo ledige fleksere der kan arbejde på nedsat tid
og også jeg er sikker på at de gamle ikke har noget imod en flekser...tværtimod...de gamle vil gerne have nogle der passer dem der kan få en snak om dagligdagen...de kunne sg passende ansætte fleksjobbere til jobbet :@

Sandheden er , Hejdien at regeringen og arbejdsgiverne VIL HAVE BILLIGE polakker ind I landet og sandheden er at der ikke er nogle job til alle de fleksere på lang sigt nu fordi arbejdsgiverne kan få en billig Polak

Polakkerne er vant til at få ingenting for at arbejde...derfor er de på jagt efter arbejde til 50 kr I timen hvilket er MEGET for dem...men det udhuler det danske lønninger...

Enig I at plejere skal have en ordentlig løn for deres arbejde og det skylder vi dem !

Ja det er sjovt at S er imod lønforhøjelse til sosuerne

Og alle de levebrødspolitikere får jo selv kæmpe lønninger for slet ikke at tale om arbejdsgiverne...

Så hvorfor er de så NÆRIGE !:@

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2007, 17:12   #4
Xeva
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2007
Indlæg: 85
Styrke: 17
Xeva er ny på vejen
RE: Amen det er da helt galt

Ja regeringen udhuler den danske offentlige sektor med fuldt overlæg, jo værre det går jo bedre. For så blomstrer jo netop den private sektor og så kan det nok være der kommer gang i forretningen - mere overskud - større biler til de rige - loft over kontanthjælpen til de fattige(ja undskyld udtrykket, men de findes da i Danmark) Kig lige den side der hedder www.loftsramteeksperter.dk (kan se at k10 har støttet det også)
Synes det er klamt og usmageligt. Fogh skal lade være at tage ordet velfærd i sin mund, det klinger uldent og tomt, når han siger det...!!!!!!
Eva
Xeva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 12:31   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Er det en trussel ...eller hvad har manden gang I...sosuerne vil gerne arbejde , men have mere I løn...manden har så planer om at importere udenlandsk arbejdskraft ???? det hænger ikke sammen !!!!!

Det er faneme uhyggeligt som den mand CHF svinger med pisken .

Og Hjort...hvad med alle de ledige du pisker løs på...HVOR ER DE HENNE.

I aktivering med løntilskud eller med bistandshjælp som løn ????

Mon ikke det her er endnu en gang bare for at få billig arbejdskraft ind I landet og slaveagtige tilstande HR. HJORT.:@

Jeg har svært ved at se logikken I at Sosuerne som har taget en uddannelse og gør et stort arbejde ikke har ret til at få en løn der svarer til priserne på boliger og alt andet I dette meget dyre land vi bor I.:@

Hvor er det synd at den mand får lov til at ødelægge vores kultur og tjener købmændenes formål...billigt billigt billigt alt skal være billigt så arbejdsgiverne kan score kassen.

Guderne må vide hvordan det må være at være gift med den mand

Han giver vel en 100 til konen til mad hver uge.

Lagt på www.berlingske.dk tirsdag den 26. juni 2007

Udlændinge skal passe ældre og syge (Min kommentar... for 50 kr i timen )

Af Annette Bonde
Regeringen vil tiltrække langt flere udlændinge til at arbejde i ældreplejen og på sygehuse. Social- og sundhedshjælpernes strejker breder sig.

Manglen på social- og sundhedsassistenter, læger og sygeplejersker er nu så voldsom, at regeringen sætter turbo på rekrutteringen af udenlandsk arbejdskraft, der skal tage sig af de gamle og de syge.

Sådan lyder meldingen fra beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V), der efter sommerferien spiller ud med en række konkrete initiativer, der skal styrke Danmarks muligheder for at tiltrække udenlandske medarbejdere til den offentlige sektor.

»Hidtil har hver region prøvet at løse sagen for sit eget vedkommende. I Helsingør bruger de svenske SOSU-assistenter, og i Midtjylland har de fået læger fra Indien. Slår vi anstrengelserne sammen, kan vi formentlig blive endnu bedre til at tiltrække udenlandsk arbejdskraft,« siger Claus Hjort Frederiksen.

Arbejdsmarkedsforsker Flemming Ibsen mener, at flere udlændinge i ældreplejen og på sygehusene vil mindske lønpresset fra de offentligt ansatte.

»De nuværende strejker blandt SOSU-assistenterne kan let brede sig som en steppebrand til resten af den offentlige sektor. Det problem kan kun løses ved at importere fremmed arbejdskraft,« siger Flemming Ibsen, Aalborg Universitet.

Dansk Folkeparti er ikke begejstret for beskæftigelsesministerens initiativ.

( nej det er vel ikke nogen overraskelse )

»Jeg synes ikke, vi skal rekruttere udenlandsk arbejdskraft til de offentlige job, hvor man arbejder med mennesker. Jeg kan ikke se, hvordan personer fra Polen eller Tjekkiet skal kunne arbejde i hjemmeplejen og kommunikere med de ældre,« siger partiets arbejdsmarkedsordfører, Bent Bøgsted.

( nu har DF kvajet sig så meget at de kommer til at æde det de afskyr ...nemlig " udlændinge" jeg vil gerne pointere at det ikke er udlændinge jeg råber efter her men den vanvittige politik regeringen fører imod alle anstændige mennesker i DK.
Efter min mening har formålet hele tiden været at importere billig arbejdskraft fra øst og det er vi syge og ledige og arbejderklassen blevet brugt til at få igennem.

Arbejdsgiverne har kæmpet en sej kamp for at få billig arbejdskraft hertil og det har aldrig været os de vil have.

Så længe uddanner de sig, og så meget tjener de :

Uddannelsens længde Nettoløn (1) Bruttoløn (2)
Pædagoger 3,5 år 22.809 26.274
Pædagogmedhjælpere 0-1 år ½ md. 18.196 20.210
Lærere 4 år 27.333 31.318
Sygeplejersker 3,5 år 24.354 30.542
Social- og sundhedshjælpere 1 år 2 mdr. 19.489 24.300
Social- og sundhedsassistenter 1 år 8 mdr. 20.861 25.761
Akademikere 5-6 år 32.141 38.213


(1) Nettoløn er grundløn og tillæg (faste månedlige tillæg og engangstillæg)
(2) Bruttoløn er grundløn, tillæg (faste månedlige tillæg og engangstillæg), genetillæg (arbejds- og arbejdstidsbestemte tillæg - ikke overarbejde), feriegodtgørelse (1,5pct.) og pensionsbidrag (eget + arbejdsgivers)
Sygeplejersker og akademikere er både regionalt og kommunalt ansatte. De øvrige grupper er kun kommunalt ansatte.

er det det her Hjort billiger ???for jeg hører ingen protester fra regeringen om det her.

n razzia på en byggeplads i Frederikssund har afsløret groteske forhold og lønninger på sølle ti kroner i timen for fire polske byggearbejdere, der også boede under elendige forhold på byggepladsen.

Razzia afslører polakker til 10 kroner i timen

En razzia i Frederikssund afslørede, at fire polske arbejdere fik ti kroner i timen. - Det værste jeg har set, lyder det fra lokalformand.

Af Kristian Jessen, Fagbladet 3F, [email protected]

Det minder om slavelignenede forhold.

En razzia på en byggeplads i Frederikssund har afsløret groteske forhold og lønninger på sølle ti kroner i timen for fire polske byggearbejdere.

Razziaen blev foretaget af Træ-Industri-Byg (TIB), 3F samt Bygge- og Anlægskartellets (BAT) nye polske tolk. Tolken kom hurtigt i kontakt med de fire arbejdere, der alle kunne fortælle om de dårlige forhold.
Meldt til Arbejdstilsynet

Udover den lave løn var sikkerhedsforholdene så dårlige, at byggepladsen straks blev anmeldt til Arbejdstilsynet. Elendige stilladser, fare for nedstyrtning, og brug af kædesav uden sikkerhedsudstyr, var bare nogen af de stærkt kritisable forhold, som polakkerne arbejdede under.

- Det er det værste, jeg har set, lyder det fra Mogens Larsen, faglig medarbejder i TIB.

Han er chokeret over de usle forhold, som polakkerne arbejder under.
Nærmest slaveri

- Vi har tidligere oplevet, at polske arbejdere får en dårlig løn, men jeg tror aldrig, at jeg har oplevet så ringe løn før. Ti kroner i timen - det er jo nærmest slaveri, siger Mogens Larsen til Nyhedsbrevet 3F

Men det er ikke kun de lave lønninger, der forarger den faglige medarbejder.

- Sikkerhedsforholdene for polakkerne er elendige, og de fysiske forhold er absolut også kritisable, siger Mogens Larsen, der nu vil have afklaret, om de fire polakker har arbejdstilladelse i Danmark.

De fire mænd er ansat i den polske virksomhed Budremex. Firmaet har ofte været i forbundenes søgelys, da der ikke er skrevet overenskomst på danske vilkår med firmaet. Derfor har der siden december 2005 været varslet konflikt mod Budremex i Danmark.

Lagt på: 27. Juni 2007 3F
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 20:33   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

her er så manglen på arbejdskraft...de unge her kan få aktivering og uddannelse men ikke et job.....

Pligt til uddannelse eller bliv frataget hjælp
Deltager en ledig ikke 100% aktivt med at finde uddannelse, får de en sanktion, fordi de så samtidig siges nægte tilbud om arbejde. De bevarer dermed ikke retten til hjælp. Her tror alle at ledige kun skulle stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Nej nej nu skal de ledige stå til rådighed overfor uddannelse.

tvungen uddannelse eller fratagelse af hjælpen?????

Men jeg troede at der var efterspørgsel på de unge til alle de jobs der er...GIV dem de job så de kommer ind på arbejdsmarkedet. NU !

Unge ledige skal hurtigt i job eller uddannelse. Der er behov for en styrket indsats for arbejdsmarkedsparate kontant- og starthjælpsmodtagere mellem 25 og 30 år uden erhvervskompetencegivende uddannelse og uden forsørgerpligt.

* Senest efter en sammenhængende periode på 5 uger skal den unge have et tilbud om virksomhedspraktik eller et tilbud om vejledning og opkvalificering i form af et særligt tilrettelagt projekt.
* Varigheden af tilbuddet er 8 uger. Den unge er derefter omfattet af den almindelige aktivering, som påbegyndes efter 13 uger regnet fra første henvendelse.
* Den unge kan i stedet vælge at søge ind på en ordinær uddannelse på almindelige vilkår.
* Deltager den unge aktivt med at finde en ordinær uddannelse, får den unge ingen sanktion for at fravælge tilbuddet om virksomhedspraktik eller om deltagelse i et særligt tilrettelagt projekt. Den unge bevarer dermed retten til hjælpen. Den unge kan også undgå en sanktion, hvis vedkommende efter påbegyndt tilbud om virksomhedspraktik eller særligt tilrettelagt forløb fortryder og tilkendegiver at ville vælge uddannelse.
* Den unge får 8 uger til at finde den ordinære uddannelse, pågældende vil søge ind på. Den unge vil indtil uddannelsesstart fortsat være berettiget til kontant- eller starthjælp.
* Hvis den unge uden en rimelig grund ikke samarbejder, søger ind på og påbegynder en uddannelse, skal den unge sanktioneres som ved afvisning af tilbud. Der vil være tale om en sanktion efter reglerne om gentagelsestilfælde, da det er andet tilbud, som afvises. Den unge oplyses herom.
* I tiden mellem valg af uddannelse og start af uddannelse gælder de eksisterende regler om ret og pligt til aktivering, dvs. de skal have tilbud på sammenlagt 18 måneder. I praksis vil der være tale om aktivering indtil de påbegynder uddannelsen.

Hentet fra Finansministeriet
http://www.fm.dk/1024/visPublikation.asp?artikelID=8551
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2007, 21:12   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Finansministeriet

Vil det sige, at de unge TVINGES på SU?

Af Finansministeriet? Ikke Beskæftigelsesministeriet?

Nu fatter jeg ikke noget mere.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2007, 14:12   #8
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Lettere for Østarbejdskraft at komme hertil

Forligspartierne bag Østaftalen er blevet enige om, at lempe kravene for at komme til Danmark og arbejde for arbejdstagere fra de nye EU-lande. Samtidig styrker aftalen kontrollen med at arbejdet foregår på ordnede vilkår.

Claus Hjort Frederiksen har følgende kommentar til den nye aftale:

- Jeg er meget glad for, at vi nu er blevet enige om at gøre det lettere for udenlandsk arbejdskraft at komme hertil. Det tilfredsstiller et stort behov hos virksomhederne, som har svært ved at klare de ordrer, der kommer ind.

- Det betyder dog ikke, at vi glemmer de mange danske ledige, der står uden for arbejdsmarkedet. Det er fortsat vores vigtigste prioritet, at få ledige danskere i arbejde. Det er nu, hvor økonomien buldrer derudaf, vi har chancen for at få alle i arbejde. Den skal vi gribe. Her er det min forventning, at virksomhederne fortsætter de gode takter og ansætter flere danske ledige.

- Når vi nu åbner mere op for udenlandsk arbejdskraft, styrker vi samtidig overvågningen og kontrollen med at arbejdet foregår på ordnede vilkår. Forudsætningen for at åbne mere op er, at vi får ram på de brådne kar.

Pressemeddelselse fra Claus H F på BM.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2007, 11:46   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Polakker på vej til ældreplejen.Få en billig Polak !

Stella skrev

Citat:
Dansk Folkeparti er ikke begejstret for beskæftigelsesministerens initiativ.

( nej det er vel ikke nogen overraskelse )

»Jeg synes ikke, vi skal rekruttere udenlandsk arbejdskraft til de offentlige job, hvor man arbejder med mennesker. Jeg kan ikke se, hvordan personer fra Polen eller Tjekkiet skal kunne arbejde i hjemmeplejen og kommunikere med de ældre,« siger partiets arbejdsmarkedsordfører, Bent Bøgsted.
Ja så er det nu at vi skal huske at SF for ca 5 mdr siden havde et forslag oppe i folketinget om at man skulle give ca en milliard kroner til netop sosu sådan at deres lønninger kunne få et pust op...
Det blev nedstemt bla af DF

Så det virker lidt skinhelligt at de nu er ude (Pia K ) og forslå at regeringen må ind og hjælpe så SOSU kan få mere i løn.
Hvorfor gjorde de ikke det for 5 mdr siden..

Man skal lede læge efter et parti der er så populistisk som DF de råber op med vinden , når det er noget der kan gavne dem selv så er det ok, det ville for 5 mdr siden ikke have gavnet dem at stemme for SF forslaget om en milliard for så kunne det jo være at fjoget var blevet sur på dem, men lige nu sidder hele befolkningen og følger sagen om strejken, og tænk sig så hvis det kunne hedde sig at DF reddede plejesektoren...
Så kunne de nok få nogle stemmer og skulderklap lige som da de i sin tid "redde" førtidspensionisterne .

Og med tip og fremtidsvisioner om et efterårs valg så kan det jo nok være at de trænger til en Populær sag.

Hjorten giver da i det mindste klart udtryk for hvad han er og hvem han er , en lille grådig mandsling der kun tænker på at holde udgifter nede, han har såmænd ikke noget i mod en lønforhøjelse til den gruppe mennesker men det skal være kommunerne der betaler det selv, men kommunerne har bare ikke de penge vel, for vi har jo lige haft den fænomenale kommunesammenlægning der har ladet mange kommuner og tusinder af borgere i stikken...

Og hvad er så mere effektivt end at true folk med at der bare kommer polakker og tager deres job til mindre penge... :@:@

Det går af røven til i det samfund her, her i byen er de studerenede lige blevet taget som gidsler i en buskonflikt , der er ingen busser når de skal til eksamen, men det værste af det hele er ...

man kan jo godt forstå de buschaufføre der strejker , for hvordan kan man få den ide at det er ok at forringe de vilkår de har, men det er fandme greelt i et land hvor virksomheder har hånds og hals ret over for de ansatte.



Citat:
»De nuværende strejker blandt SOSU-assistenterne kan let brede sig som en steppebrand til resten af den offentlige sektor. Det problem kan kun løses ved at importere fremmed arbejdskraft,« siger Flemming Ibsen, Aalborg Universitet.
Når man læser den kommentar så virker det jo som om at manden tror at de strejker fordi de keder sig på arbejdet, kig dog på deres lønninger og arbejdsforhold og ja gu kan det da brede sig og det burde det vel i og for sig også , jeg sad og hørte en gruppe lære og pædagoger at hvis det viste sig at sosu fik mere i løn fordi de demonstrerede og havde en ulovlig strejke så var det godt nok strengt , så skulle de i hvertfald også have mere i løn

Ja det burde de da .. men hvad så med at lette en vis legemsdel og komme ind og vise deres kollegaer i det offentlige lidt solidaritet i stedet for at lade en gruppe kæmpe kampen for alle ??

Så nej løsningen er ikke underbetalt udlændinge i DK løsningen er bedre lønninger til den gruppe mennesker der gør at det danske samfund overhovdet kan køre som det gør, de mennesker der passer vores syge gamle og børn mens vi er på arbejdet, når de får ordnet forhold og vi ikke længere kan skaffe hænder , ja så kan udlændinge komme og arbejde på nøjagtigt de samme lønninger og vilkår som os danskere, har vi ikke råd til det, så har vi ikke råd til velfærd , men det er nok ikke populært at sige når man snart skal i valgkamp...

Hvis nu det er sådan at man tillod at alle der ville have fuldtidsjob kunne få det inden for den sektor så kunne man få 8000 flere stillinger (læst på teksttv i går ) hvorfor gør man så ikke det ? hvorfor hente udenlandsk arbejdskraft når den er i danmar, og i sær hvis man i den forstokkede kommunale sektor kunne tænke lidt nyt..

De vil ikke give alle der vil det fuldtidsjob ergo mangler de ikke folk , de vil ikke give flekser sosu job ergo mangler de ikke arbejdskraft ..

Hvorfor dog ikke give dem der gerne vil , fuldtid , ansæt derefter nogle flekser til de stillinger hvor man nu bruger deltidsansatte, de flekser som af helbredsgrunde måske ikke kan klare alt arbejdet dem kunne man bruge til at aflaste og gøre det lidt hyggeligere at være gammel eller barn i DK men nå nej flekser vil også have løn...

Problemet er nok ikke så meget mangel på hænder , men nok mere mangel på vilje til at give folk en anstændig løn :@:@

Og så lige for god ordens skyld, jeg skulle gerne tage min tørn med gamle eller børn, og jeg ville ikke engang have problemer med at få lidt mindre i løn end de faglærte eller de fuldtidsansatte når de nu forhåbentligt får en lønforhøjelse...

Lav dog en stilling betegenelse til en ny type medarbejder som kan aflaste i sundhedssektoren og på børneområdet og giv dem en anstændig løn også har man løst en stor del af problemet...:|

Der er over 16.000 flekser der venter på job og mange af dem er garenteret mennesker der gerne vil give en hånd med lige inden for de fag men selvfølgelig som den ekstra hånd som det har været tiltænkt fra starten af og ikke som arbejdskraft hvor man i hverdagen glemmer at de faktisk er syge mennesker og bliver presset på arbejdsmarkedet sådan at de kommer tætter og tætter på en førtidspension kontra at få et tilfredsstillede arbejde hvor vi ikke er tilskuds lønslaver som er til fare for kollegaer som er misundelige på at vi går hjem før dem, men at vi i stedet for bliver dem der gør at deres arbejdsbyrde bliver lidt nemmere at overskue ...

Ideen er hermed givet videre ....

Hov det endte som en politisk tale i stedet for et svar indlæg
  Besvar med citat
Gammel 24-07-2007, 12:52   #10
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
OG SE SÅ HER ...DET ER HVAD DER SKER...

Lagt på: 24. Juli 2007 3F

Murernes ledighed er stærkt stigende

En tredjedel flere ledige murere på et år samtidig med at importen af arbejdskraft i byggeriet er eksploderet

Af Torben Kragh, Fagbladet 3F, [email protected]

Mens alle byggeriets faggrupper i øvrigt fortsat oplever faldende ledighed, bliver flere og flere danske murere arbejdsløse.

De nyeste tal viser, at godt en tredjedel flere murere er ledige nu end på samme tidspunkt sidste år.

- Det giver anledning til ganske, ganske alvorlig bekymring, siger Stig Schlünsen, forhandlingssekretær i Byggegruppen i 3F.

Murernes ledighed er senest opgjort til 3,1 procent mod 2,1 procent på samme tidspunkt sidste år. I alt 269 murere er uden arbejde. Problemet er størst i hovedstadsområdet og i Nordjylland.

- Tallene kan synes små, men det er alarmerende, at ledigheden overhovedet vokser i en periode, hvor aviserne hver dag er fyldt med historier om, at virksomhederne ikke kan skaffe arbejdskraft og hvor det handler om at gøre det så let som overhovedet muligt at importere arbejdskraft fra Østeuropa, siger Stig Schlünsen.

Han mener, at arbejdsgiverne ved at vælge udenlandsk arbejdskraft frem for ledige danske spiller hasard med kvalitet og rekruttering til faget.


- Vi har i øjeblikket knap 3.000 unge mennesker som er i murelære. Mange af dem kan ikke få en praktikplads. Hvis de så samtidig har udsigt til ledighed, mens importen af udenlandske murere vokser, så kan konsekvensen blive at de søger bort fra faget. Hvis man mener, at man vil have kvalitet i byggeriet, kræver det kvalificeret og uddannet arbejdskraft også i fremtiden, og så er det tåbeligt og kortsigtet at fravælge de danske murere, siger forhandlingssekretæren.

Opfordring til Dansk Byggeri

For et par uger siden demonstrerede omkring hundrede københavnske murere mod, at storentreprenøren Skanska benytter polske murere til en stor skalmuring i Københavns Sydhavn.

- Jeg kan godt forstå aktionerne, og jeg er sikker på, at vi ikke har set den sidste, fordi det skriger til himlen, at man importerer arbejdskraft og samtidig har dygtige danske bygningshåndværkere på dagpenge.

- I øjeblikket er det murerne, men jeg kan frygte, at også andre af byggeriets faggrupper rammes, når opsvinget klinger af. Vi oplever stor respekt om vores udenlandske kolleger, når de er her for at hjælpe os i en højkonjunktur. Situationen vil være en helt anden, hvis de udenlandske bygningsarbejdere i større stil holder danskere uden for arbejdsmarkedet.

Stig Schlünsen opfordrer arbejdsgiverorganisationen Dansk Byggeri til i langt højere grad at fortælle sine medlemsvirksomheder, at der er ledige danske murersvende.

Der er i øjeblikket knap 3.300 bygningsarbejdere fra de nye EU-lande med arbejdstilladelse i Danmark. Tallet er tredoblet på et år. Derudover er der et større men ukendt antal personer som udstationeret fra deres hjemland.

Ja det er det enhver normal person vidste ville ske...og det breder sig som en steppebrand.
Med den "ansvarlige" beskæftigelsesminister Hjort har jo gjort alt hvad der står I hans magt for at udhule det danske arbejdsmarked tilbage til middelalderen hvor folk skal arbejde for en tier i timen.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Billig forsikring annagw Et godt link! 3 15-03-2011 23:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension