K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2010, 12:59   #1
musling
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
musling er ny på vejen
Hvor lang tid .....

Kære alle I søde mennesker på K.10.
Jeg har været lidt rundt på siden og læst hist og pist. Hold op hvor er vi mange der er i klemme.
Jeg er selv sygemeldt med periodisk depression og neurasteni (kronisk stress), samt senere tilkommet ledproblemer i begge hænders tommelfingergrundled (kan desværre ikke behandles, medfører smerter ved belastning)
Røg efter 1½ års sygemelding på kontanthjælp. Er gift, men (heldigvis)ikke med en rig mand, så der faldt lidt kontanthjælp af til mig. Men når man har været vant til to lønninger er det altså lige pludselig svært når den ene kun får 7000 kr før skat i kontanthjælp om måneden. Jeg er også bare dødtræt af hver eneste gang at skulle aflevere min mands lønsedler på kommunen FØR jeg overhovedet kan få de sølle håndøre. Det tager nemlig altid ca. 5 dage fra jeg har afleveret lønsedlen, til jeg overhovedet får pengene.
Nå...
Da jeg blev sygemeldt i juli 2008 gik der 8 mdr før jeg fik en fyreseddel.
Efter 4 mdr blev jeg "tvangsaktiveret" hos noget der hedder Ressourcekonsulenterne med meditation og fitness, 10 timer om ugen. Jeg deltog i tilbuddet men havde en del fravær ind i mellem, da det var meget svært for mig at overskue at være afsted. Tilbuddet varede 12 uger. De udarbejdede en ressourceprofil, som ikke førte til noget, idet de uden at spørge mig mente jeg havde en fremtid som fabriksarbejder og skulle revalideres til dette. Jeg selv mente at ville arbejdsprøves for at se hvor meget jeg kunne holde til.
Varighedsbegrænsningen i sygedagpengene nærmede sig så jeg skyndte mig at finde et praktiksted, for at fremskynde processen for afklaring. (var lidt tilfældigt, vidste ikke hvad jeg skulle, så jeg valgte et apotek hvor min svigerinde tidligere havde været). Der skulle jeg pakke medicin og gøre rent.
Var der i 3 mdr kom max. op på 15 timer om ugen hvor jeg var nødt til at tage ekstra beroligende medicin og ekstra antidepressiv medicin samt smertestillende for min tommelfingre.
Jeg var helt ødelagt efter de 3 mdr, og håbede at der måtte komme en afklaring.
Jeg havde hele tiden bedt om flexjob, men blev selvfølgelig afvist. Nu håbede jeg at der kom noget.
MEN NEJ, istedet blev jeg smidt på kontanthjælp under henvisning til at jeg ikke var afklaret helbredsmæssigt endnu. Til trods for at min psykiater havde skrevet at den gruppeterapi jeg var i gang med ikke ville bedre min funktionsevne og til trods for at håndkirurgen som havde set på mine tommelfingre sagde at jeg ikke måtte overbelaste dem og de ikke kunne behandles.
Her efter ½ år mente min nye sagsbehandler (har haft 7 i alt)at jeg igen skulle i "tvangsaktivering" på noget der hedder CLS igen her med fitness og
kost samt psykologiundervisning.
Jeg var til forsamtale på stedet, meget ubehageligt. Blev sat midt på gulvet på en stol med to "forhørspersoner" omkring mig og blev derefter bombarderet med spørgsmål om mit sølle liv.
Jeg græd og græd, og de "søde mennesker" mente at så kunne jeg jo starte i tilbuddet en uge efter samtalen. Tilbuddet var 30 timer om ugen og (fandt jeg ud af) med 3 timers daglig transport.
Jeg var helt lamslået i den uge inden jeg skulle starte tilbuddet og sov meget lidt. Mødte alligevel op. Var angst, havde ondt i maven, ben og hænder rystede. Kom derned. Der sad 4 andre stakler med hver sin sygdom, både psykisk og fysisk. Var også i "kontanthjælpshullet" som jeg selv. Blev uden præsentation sat i gang med opvarming på bold af den tilstedeværende fysioterapeut, som efter 1 time forlod lokalet, hvorefter det var meningen at vi selv skulle lave noget på fitnessmaskinerne. Jeg cyklede lidt og talte derefter med de andre.
Efter ialt 2½ time kunne jeg ikke klare at være der mere.
Og efter en lang forfærdelig hjemtransport i bus, faldt jeg om på sofaen med en hovedpine som om hovedet skulle sprænges.
Kunne intet foretage mig resten af dagen.
Næste dag meldte jeg mig syg.
Skrev en mail til min sagsbehandler at jeg ikke kunne klare at være der, da jeg fik det dårligere psykisk og fik selvmordstanker. Og at jeg ville have en ftp.
Hun skrev derefter tilbage at vi måtte finde en tid og snakke om det videre forløb,og at jeg skulle informeres om mine rettigheder og pliger i forhold til ftp.
Så nu ved jeg ikke hvad der så skal ske. Jeg tager aldrig tilbage til CLS mere
kan ikke holde ud mere at være sammen med andre syge, da jeg får ondt af dem og tager hele deres smerte ind i mig. Det påvirker mig enormt. Desuden kan jeg slet ikke klare en transporttid på 2 timer + 1 hele times ventetid dagligt for overhovedet at komme i et tilbud, som jeg ikke kan se meningen med.
Jeg jo været aktiveret med fitness, kost og psykologi før uden det hjalp.
Har heldigvis en god psykiater som har udtalt i statusattest at der ikke er flere behandlingsmuligheder for mig andet end skånehensyn, og selv hermed er der risiko for forværring af mine psykiske sygdomme når jeg stilles overfor krav.
Men jeg kan bare ikke klare mere nu, er ulykkelig,træt,opgivende, fattig og uafklaret.Det går jo også ud over min mand og vores 3 børn.
Hvor lang tid har det taget for jer andre at nå til henholdsvis flexjob/førtidspension?

Knus til alle og undskyld mit rodede indlæg, men jeg har problemer med hukommelse og koncentration.
musling er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der mon?? Udeiskoven Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 21-12-2011 09:31
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension