K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 18:18   #1
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Mit afslag på elcykel er simpelthen så morsom.

Ja min lørdag var da reddet i grin og latter.

Jeg citere det hele her.

2-hjulet cykel med hjælpemotor. Du oplyser, at du cykler meget, flere gange dagligt, hvis du kan.
Du kan på gode dage gå op til 1 km samt tage bus/tog, men på dårlige dage kan du hverken gå eller cykle pga. knæsmerter. Du ønsker at benytte elcykel dagligt til at følge din 9 årige datter i skole og til div. aktiviteter samt indkøb og div. øvrige gøremål i nærområdet.

Selve afslaget:
Det vurderes ikke, at en 2 hjulet cykel med hjælpemotor i væsentlig grad kan afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsevne eller i væsentlig grad kan lette den daglige tilværelse.
Der er lagt vægt på, at du på gode dage kan cykle, gå op til en kilometer samt tage med offentlige transportmidler. På dårlige dage kan du ingenting, og det vurderes derfor, at en cykel med hjælpemotor ikke vil afhjælpe din nedsatte funktion.




Ja, jeg tror lige jeg anker den, hvis jeg ikke får krampelatter inden
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 23:26   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Ha-ha, Wodpoulsen do er daaa så dooommm !

Du må da nok kunne forstå, at du er nødt til at klare ALT det, der skal klares på cykel,

når du har dine GODE dage , ikke ?

En cykel med hjælpemotor vil ikke afhjælpe din nedsatte funktionsevne på dine dårlige dage dage,

for da kan du jo ingenting, vel ?

Kors mand en syg forklaring, du har fået dér.

Må håbe at de, der skal behandle klagen kan se komikken, så du kan få din elcykel.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 02:31   #3
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Ville det ikke være bedre for dig med bil, end med el cykel ?
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 09:03   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Ja min lørdag var da reddet i grin og latter.

Jeg citere det hele her.

2-hjulet cykel med hjælpemotor. Du oplyser, at du cykler meget, flere gange dagligt, hvis du kan.
Du kan på gode dage gå op til 1 km samt tage bus/tog, men på dårlige dage kan du hverken gå eller cykle pga. knæsmerter. Du ønsker at benytte elcykel dagligt til at følge din 9 årige datter i skole og til div. aktiviteter samt indkøb og div. øvrige gøremål i nærområdet.

Selve afslaget:
Det vurderes ikke, at en 2 hjulet cykel med hjælpemotor i væsentlig grad kan afhjælpe de varige følger af den nedsatte funktionsevne eller i væsentlig grad kan lette den daglige tilværelse.
Der er lagt vægt på, at du på gode dage kan cykle, gå op til en kilometer samt tage med offentlige transportmidler. På dårlige dage kan du ingenting, og det vurderes derfor, at en cykel med hjælpemotor ikke vil afhjælpe din nedsatte funktion.




Ja, jeg tror lige jeg anker den, hvis jeg ikke får krampelatter inden
Det bekræfter jo blot min årelange påstand om, at afslag gives ud fra devisen "går den, så går den".
Så fat du bare pennen og få skrevet en anke, ofte går de igennem ved kommunen revurdering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 09:04   #5
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Der er lagt vægt på, at du på gode dage kan cykle, gå op til en kilometer samt tage med offentlige transportmidler.
Årh, dagens første grin! Og så er det meningen at du skal klare en hel uges gerning på de gode dage?
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 09:20   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg kunne godt tænke at spørge ,hvad gør du på dårlige dage,gå din datte så selv i skole ?

jeg tror du skulle ha,skrevet i ansøgningen,at det er så belastende at komme af sted hver dag at der så kommer dage ,hvor du ikke kan gå nogle stæder-hvis det altså er sådanne det hænger sammen.

så elcyklen ville vare en aflastning i daglig dagen.der så kunne få dig til at yde mere,i længten..

Bare en tanke
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 10:08   #7
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg kunne godt tænke at spørge ,hvad gør du på dårlige dage,gå din datte så selv i skole ?

jeg tror du skulle ha,skrevet i ansøgningen,at det er så belastende at komme af sted hver dag at der så kommer dage ,hvor du ikke kan gå nogle stæder-hvis det altså er sådanne det hænger sammen.

så elcyklen ville vare en aflastning i daglig dagen.der så kunne få dig til at yde mere,i længten..

Bare en tanke

Det er jo ike mig der har skrevet ansøgningen, skal I huske.
jeg fik besøg af en meget sød dame fra en handicapafdeling, som talte med mig herhjemme.
Så har Hun skrevet ansøgningen.

Ja det er jo slet ikke til at forstå, at Jeg HAR ondt i knæene fordi Jeg netop cykler.
Og når Jeg har en el-cykel får Jeg ikke ondt i knæene og får ingen dårlige dage.
Nej, det er jo for logisk.




Jeg har "lånt" en el.cykel og det er helt fantastisk.
Jeg har slet ikke ondt i mine knæ mere. Kan cykle flere gange om dagen, og får god motion.
Jeg kan godt dreje ben/knæ rundt, men tåler ikke belastningen.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 11:26   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Det er jo ike mig der har skrevet ansøgningen, skal I huske.
jeg fik besøg af en meget sød dame fra en handicapafdeling, som talte med mig herhjemme.
Så har Hun skrevet ansøgningen.
Godkendte du hendes ansøgning før den blev sendt?

Ellers kan du jo godt påpege, at hun har gjort din situation lidt mere rosenrød end den reelt er.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 13:34   #9
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 14
malofa er ny på vejen
Altså uden at være 100% inde i lovgivningen, så er afslaget jo fuldt ud legalt udfra den ansøgning.
Jeg ville så også tvivle på, at en el-cykel vil kunne afhjælpe noget, når du på dårlige dage intet kan. Det viser sig jo rent faktisk ved afprøvning, at du kan en hel del, når du har det rette hjælpemiddel. Så beskrivelsen af ikke at kunne noget som helst er jo ikke helt god.

Og så er jeg måske nok fatsvag, men jeg fatter ikke hvad der er så hylende morsomt ved det afslag...?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 14:36   #10
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg tilslutter mig malofa på baggrund af følgende:
De skriver at du på gode dage kan cykle rundt og klare alle opgaver. På dårlige dage kan du ingenting.
Så vil bevilling af el-cykel jo kræve, at el-cyklen gør dig i stand til at løse dine opgaver på dårlige dage.

Hvis el-cyklen blot skal gøre det hurtigere og lettere at klare opgaverne de dage hvor du har det godt, så er det jo reelt ikke din funktionsnedsættelse hjælpemidlet afhjælper. Og så kunne en bil jo være en bedre løsning.
Ellers ville det jo svare til, at en rask person der arbejder skiftehold på en boreplatform kunne søge om en el-cykel til at få klaret alle ugens opgaver hurtigere, i de perioder hvor han ikke arbejdede.... :-)
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Det er simpelthen for sløvt!! 6 ugers selvvalgt kursus RuBn86 Din historie 2 30-12-2011 08:32
Jeg synes simpelthen Mai Henriksen (C) er for hyklerisk!!! Odenseaneren Politik og Samfund 9 15-09-2011 07:21
Fibro + elcykel pls73 Alt det andet 4 20-05-2011 11:32
Søge om elcykel Wodpoulsen Hjælpemidler til handicappede 29 07-09-2010 23:09
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension