K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-09-2010, 08:52   #1
harris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
harris er ny på vejen
Ryg problemerne er væk

Hej, syntes jeg vil dele min viden og glæde, jeg har gået med kraftige smerter i 11 år, nu er de væk. Se her.

http://www.tv2east.dk/artikler/dansk...5-aar-bagefter

http://www.youtube.com/user/harrislinde

11 års rygproblemer fik Henrik Linde klaret på en uge, da først han selv kontaktede tyske kirurger. De danske operationer af diskusprolaps er 15 år bagefter, lyder kritikken

Det kostede Henrik Harris Linde bryllupsopsparingen og lidt til at tage til Tyskland i sidste uge for at blive opereret. Men de 85.000 kroner er godt givet ud. For Henrik Harris Linde har kæmpet 11 år med rygsmerter og fået tre afslag på at få opereret sin diskusprolaps i Danmark. Nu er han smertefri, fordi tyske kirurger fjernede den prolaps, som havde trykket på hans nervebaner til ben og fødder, så han af og til måtte bruge rolator for at komme rundt.

- Jeg er vred, det kan simpelthen ikke være rigtigt at vores læger ikke udvikler sig selv og læser om de nye teknikker, siger Henrik Linde.

Forskellen på en operation i Danmark og Tyskland er nemlig stor, og risikoen for at blive lam af operationen i Danmark er så stor, at lægerne på hans vegne ikke har turde løbe den risiko. Men i Tyskland er indgrebet mere simpelt.

- Jeg har kun et sting, for i Tyskland fører man bare en kikkert og et kamera ind i siden og laver hele operationen igennem der, mens man i Danmark sprætter hele maven op, tager organerne ud og ordner det hele forfra, siger han.

Og Patientforeningen i Danmark er i kontakt med mange danskere, som har søgt til udlandet.

- Det vi oplever er, at patienter der har været udenlands, fordi de netop ikke kan få hjælp herhjemme, de er blevet mødt af hovedrysten af udenlandske kirurger, som siger, at de danske rygoperationer er 10 - 15 år bagud. De danske læger skal efteruddannes, siger Patientforeningens formand Villy Christensen.

Og systemet kunne have sparet tre års sygedagpenge til Henrik Harris Linde og 11 års smerte******* for den nu 35-årige far til fire.

- Det er så pinligt, og jeg føler mig ført bag lyset simpelthen. At vi ikke er nået længere, det er uhyggeligt, siger han.
harris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 09:23   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Tillykke

med at du tog springet og tillykke med dit nye liv!

Det er da sååå skønt når noget lykkes for nogen, sådan!

Du gav ikke bare op - men fandt andre veje!

Tillykke til dig og familien
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 09:32   #3
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hvor er det dejligt for dig. Tillykke med dit nye liv

Men ja, det er rystende at man bryster sig af at have et velkvalificeret og veluddannet system i Danmark og folk så "bare" skal over grænsen for at få en behandling som man enten ikke vil eller ikke kan udføre herhjemme.

Vi har nok efterhånden et sundhedssystem som er blevet lidt for fastgroede og det kan godt være at lægerne har været fremme i skoen, men desværre kunne det tyde på at de har troet de kunne blive der uden at gøre yderligere.

Der findes dog læger rundt om i landet som er dygtige og som tilbyder behandling andre ikke gør. Men det er mere undtagelsen end reglen.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 09:35   #4
bimse45
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
bimse45 er ny på vejen
Danmark er og bliver et U-land med hensyn til sygehuse og tandlæger...

ved ikke hvem der har lavet det store trylle nummer at bilde os dansker ind at vi har verdens bedste syghusvæsen, NEJ vi har verdens billigeste sygehusvæsen. ****e land
bimse45 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 10:32   #5
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
jeg skal altså lige have op plads er det dig harris som har været igennem den operation?

eller er det noget du er støt på, på nettet.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 11:49   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for linket, harris og SUK ja, hvor ville det dog være rart for alle hvis lægerne kunne få noget efteruddannelse mv!

Véd dog at lige præcis omkring denne rygoperation ja, da ER lægerne blevet tilbudt at komme derned og få nyeste nyt om dette -men hvad sagde de: nej

Ikke om jeg fatter, deres "dumhed" -eller det handler måske om stolthed, ja, hvad véd jeg.

Iøvrigt, så skal man faktisk ikke så langt væk for en bedre behandling indenfor mange området, man kan også tage broen over til Sverige og opnå langt bedre behandling indenfor rigtig mange området -tankevækkende!

Sygdommen Borelia har vores broderlande forlængst fundet ud af at behandle med antibiotika samt har de fundet en ganske enkel metode -blodprøve- til at opspore den -og vupti, er patienten rask.

Herhjemme, er denne prøve ikke anerkendt og man behandler ej heller på samme måde så patienten kan ofte rende fra herodes til pilatus med sine -nogen gange -invaliderende symptomer og ingen kan finde ud af hvad man skal gøre.

Tankevækkende ikk´

-og det var kun ét eksempel!

Men tillykke, harris med den vellykkede operation og din genvinding af livet
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2010, 16:58   #7
harris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
harris er ny på vejen
Ja det er mig.

Hej igen.

Ja det er mig der har været i munchen en tur.

Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
jeg skal altså lige have op plads er det dig harris som har været igennem den operation?

eller er det noget du er støt på, på nettet.
harris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 19:17   #8
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Puu Haa.. en omgang du har gennemlevet.. og et stort tillykke med det.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension