K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2006, 22:19   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

http://www.dch.dk/brev_om_fleksjob.html

Skrevet i oktober 05 men meget aktuelt.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2006, 22:48   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

ja meget aktuel det har du ret i, og enda måske mere nu end nogensinde før...

især falder den her i øjene (altså på mig ) Det er Rådets vurdering, at der er behov for at styrke arbejdet med ressourceprofilen eksplicit vurderet i forhold til konkrete jobmuligheder for den enkelte, som vil give adgang til reel selvforsørgelse.

Meget mere fokus på ressourceprofilen og specifikke job muligheder som en konklusion istedet for som i dag, en jobkonsulent der siger .. nå og hvad kunne du tænke dig

JEG ANER DET IKKE.....BARE ET FLEKSJOB.....B)B)B)

Det ville da være fantastisk hvis også frem at konsulent flekser og sagsbehandler satte sig ned og fandt ud af hvilke områder man skulle søge inden for

Som det er i dag, så aner man det jo ikke (eller er det kun mig?)

De erhverv der står i min ressourceprofil er dem jeg IKKE kan varetage...
men det er jo dem jeg altid har arbejdet i (og som er en medvirkende faktor til min sygdom) og det er dem jeg kan ....

Jeg har idag sendt en ansøgning afsted til et job (deltid) det er rengøring ... det er en af de ting jeg IKKE kan mere, men det er altså noget af det jeg kan og ved hvad er....

Nu er det kun ti timer (jeg er sat til 15 til 20 timer) men jeg håber at jeg kan få det lavet til et fleksjob på 15 timer fordi jeg jo har skånebehov der gør at jeg ikke kan arbejde så effektivt som en rask kan ....

Men vil kommunen accepetere det hvis det er jeg kan få det lavet til en fleksjob ???

Tja det kan kun tiden vise....

Men men jeg bliver ganske langsomt sindsyg af at gå hjemme og af ikke mindst min økonomi


Ps

Min ressource profil er ved at blive opdateret , det sidder jeg selv og gør, så sender jeg den til min sagsbehandler og hun sætter bemærkninger ind... men hun var ikke glad da jeg bad hende sørge for at der kom jobmuligheder på
  Besvar med citat
Gammel 29-01-2006, 23:16   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

ja jeg havde det anderledes...jeg blev sendt til en privat skole, der der skulle vi finde ud af hvad jeg skulle kunne lave og også hvad jeg kan få ...men jeg troede at de SKULLE finde ud af det sammen med personen Mig eller dig, men det gør de ikke alle steder,:@ det ville jo være praktisk at gøre det...har du været i arbejdsprøvning ?
Men jeg må sige at hvis du er ufaglært er det begrænset hvad du kan få af job....

Jeg kan godt forstå du vil have noget at lave og en bedre økonomi,
jeg har arbejdet med rengøring, men det kan jeg ikke mere...pas på det er hårdt...men kan være rart hvis det er et lille sted, men det er hårdt.:|


Jeg håber du finder noget snart
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 02:39   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

Hej Stella.

Jo jeg har været i jobprøvning men de fag jeg var ude i var de fag jeg kom fra, altså køkken, rengøring, osv.. og det der blev fundet ud af med det, var at jeg IKKE skulle det mere.:|

Så har jeg været i forretning, og det mener alle parter at jeg kan klare forudsat at det er i formmidagstimerne hvor der ikke er så travlt, men de er ikke lige til at finde de job..

Jeg ved at rengøring er hårdt men efter hvad jeg har kunne finde ud af om det job jeg søger så er det en lille virksomhed med nogle kontore og et lille køkken og bad, derfor de kun skal bruge en 2½ time om dagen...

det er så et deltids arbejde og jo slet ikke sikkert at de vil lave det om til fleks, men alt skal prøves (og skriver hvert job og afslag ned, og sender det til Claus Hjort når året er omme) :@

Jeg er bare træt af at gå herhjemme ...og der skal snart ske noget, kan blive grebet helt af panik når jeg tænker på hvad regeringen kan finde på over for kontanthjælpsmodtager næste gang (og dermed mig)

Så lige nu er jeg villig til at prøve lidt af hvert, kræsen det kan man ikke tillade sig at være når man vil have et fleksjob ..

Men altså ...vaske både ... det vil jeg ikke igen he he ...

Jeg håber der en dag er en af de ledige fleksere her på siden der kan fortælle at nu har han/hun fået job... tror at det ville være et lyspunkt for alle os der er ledige ..

Så jeg krydeser fingere for os alle.. hvad med dig selv.. noget job på trapperne ??
  Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 13:13   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

næ....jeg sender ansøgninger ...har aldrig fået svar ?
uopfordret ansøgninger sender jeg fordi der ikke er nogen job i aviserne der passer til mig...jeg er visiteret til 12 til 15 timer om ugen...jeg er indenfor fritidshjem og børneog ungdomsins.
...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2006, 14:07   #6
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: brev fra det centrale handicaråd til Claus H. Frederiksen

Jeg har ladet mi8g fortælle at et deltidsjob godt kan omplaceres til et fleksjob. Jeg er også gevaldig træt af at gå hjemme. Men jeg er i den situation at jeg ikke ved hvor meget tilskud en eventuelt arbejdsgiver kan få. Jeg er faktisk til dels uafklaret men jeg har bevist at mellem 15 og 20 timer er det jeg kan magte. Jeg har ingen fysiske forhindringer, og jeg er af den opfattelse at jeg ved ikke hvad jeg kan før jeg har prøvet det. Jeg har naturligvis nogle betingelser mht til min mentale kapacitet. Jeg har brug for strukturerede og forudsligelig arbejdsopgaver, og "tåler" ikke at blive afbrudt, for så knækker filmen og min koncentration svigter. Jeg kan ikke selv på nuværende tidspunkt planlægge og overskue et job. Så hvad jeg kan blive tilbudt er spændende! Men jeg er positiv og håber at kunne beskytte mig selv.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Åbent brev til Mette Frederiksen Piedeux Fremtiden for fleksjob og førtidspension 25 24-03-2012 20:08
Claus Hjort Frederiksen mugge Politik og Samfund 15 17-03-2009 20:16
Brev til Claus Hjort Fredriksen og svar fra samme. Hejdien Politik og Samfund 12 25-02-2009 16:55
Claus Hjort Frederiksen uden for pædagogisk rækkevidde !!! Stella Politik og Samfund 3 11-02-2008 23:10
Claus Hjort Frederiksen har fået en blog på Politiken Peacock Politik og Samfund 7 09-09-2007 12:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension