K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2010, 15:04   #1
E-R
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2010
Indlæg: 1
Styrke: 0
E-R er ny på vejen
Afslag på førtidspension

Jeg skriver til jer herinde i håbet om at få et godt råd!

Jeg har nu været igennem et sygedagpengeforløb i 2½ år efter det kom frem at jeg ikke kunne varetage mit arbejde efter en skade. Det blev mere og mere tydeligt, at jeg ikke var i stand til at vende tilbage til arbejdsmarkedet - jeg arbejdede som rengøringsassistent og har ingen uddannelse! Dvs. der var ikke så mange muligheder for mig..

Min sagsbehandler i jobcentret kørte mig igennem de 2½ år på sygedagpenge og udviklede en ressourceprofil. Hun prøvede en arbejdsprøvning for til sidst at konkludere at min arbejdsevne er nedsat på omkring 0-25% på trods af at der allerede blev taget hensyn til mine fysiske og psykiske skavanker. Jeg har fået udtalelser fra egen læge og psykolog om at jeg ikke kan vende tilbage til arbejdsmarkedet, fordi det bare ville forværre min tilstand. Anyway, hun startede en sag om førtidspension men jeg fik til sidst afslag på det!! Har derefter sendt en klage til kommunen, som jeg stadig venter svaret på....

Mit spørgsmål er så, om jeg på nogle måder kan inddrage min fagforening ind i sagen? Kan de hjælpe på nogen måde med at få førtidspension??? Skal også lige sige at pga. mine sygedagpenge er udløbet efter afslaget, står jeg nu uden nogen form for indtægt og skal søge kontanthjælp! Dvs. min sagsbehandler havde 2½ år til at afklare min sag og indsamle alle informationer der skal til for at få en førtidspension, men hun fejlede...
E-R er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 15:22   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej E-R, og velkommen til.

Godt, du har sendt en klage. Måske ændrer de afgørelsen.

Står der i klagen, hvorfor de har givet afslag?

Hvad siger din sagsbehandler?

Pegede alt i din sag på pension? Altså ingen yderligere behandlingsmuligheder - tilstanden varig - arbejdsprøvning, der peger på ingen eller få timer - ingen restarbejdsevne.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 16-08-2010 kl. 16:01.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 15:56   #3
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Hej E-R
Jeg har gået sygemeldt i 1 år. Er uddannet ssh og medlem af foa. De har lovet mig at hvis jeg har, eller får problemmer med jobcenter så skal jeg bare henvende mig. Også med henblik på at have bisidder med til de møder jeg bliver indkaldt til. Jeg ved ikke om det gælder alle fagforeninger.
Held og lyke
Pial41
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 16:06   #4
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Hej E-R og velkommen til.

Jeg kan ikke hjælpe med så meget men forhåbning lidt, jeg blev meget syg for næsten 2 år siden, og fra starten har jeg haft socialrådgiveren i min fagforening med ind over, hun har hjulet mig med at søge ftp, (har ikke fået den endnu for svar midt i sep) det er foa jeg har det er så den pædagogiske afd..

Så hvis jeg var dig ville jeg da skynde mig at få fat på fagforeningen.....

Mange hilsner
Hanne
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 16:23   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Velkommen til.
Ja benyt da endelig fagforeningen, når Du har den...Så får Du da noget for pengene haha.
Hvad med at finde et andre erhverv. Alle ved jo at netop dit arbejdsområde er temmelig hårdt fysisk.
Måske kunne du gå en anden vej.

Krydse fingre for dig mht anken.




Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 18:54   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Hej,

Har du overvejet at søge revalidering så du kan starte uddannelse og måske den vej igennem få job? Eller flexjob? Jeg kan ikke helt forstå at du skriver din tilstand er forværret med 0-25%....Det lyder til både rev. og flex...? Det er jo klart at du ikke kan påtage dig fysisk hårdt arbejde, men man kan jo godt få job via uddannelse (arbejdsrevalidering?) som ikke er fysisk belastende?
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:06   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
velkommen i klubben

men du må uddybe lidt med de min arbejdsevne er nedsat på omkring 0-25%
for det får du i hvertfald ingen pension af

håber du mener 0 eller måske 25 procent tilbage af din arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2010, 19:20   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
For at få bevilget flex skal arbejds evnen være 50 % vedvarende nedsat,
med o-25% ned sat arbejd evne tror jeg ikke på du kan få en pension.

selv om der ikke er gode cancer på arbejds market,så er det ikke = med en pension

jeg er selv visiterte til flex uden udannelse og evner 10-12 timer med hendsyn og nedsat tempo....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 16-08-2010 kl. 19:25.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afslag på førtidspension Caktuz Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 13-02-2012 16:09
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Afslag på førtidspension Carmen Spørgsmål ang fleksjob 44 08-02-2011 23:54
Afslag på førtidspension Arne12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 11-05-2010 15:43
afslag på førtidspension pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 05-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension