K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 12:20   #1
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Kopi af mail som jeg har sendt til Kristian Thulesen Dahl om DF`s udspil om FTP

Til Kristian Thulesen-Dahl

Jeg skriver til dig efter at jeg igår så jeres pressemøde fra Vejlefjord i TV2-NEWS og fordi der er en stor fokus på unge mennesker der får tilkendt førtidspension.

Jeg er selv 37 år og fik sidste år tilkendt førtidspension efter jeg fik stillet diagnosen PTSD pga et overfald i 2005 på en døgn inst og at jeg flere gange har oplevet vold i forbindelse med mit fag som pædagog.

Det tog mig 4 års hård og opslidende kamp med sygedagpenge systemet hvor jeg blev udsat for flere arbejdsprøvninger, forsøgt revalideret osv. 4 år hvor jeg også blev udsat for sagsbehandler som kaldte mig for hypokonder, små dum, doven, umotiveret, krænkelse af min retssikkerhed osv.

Derfor følger jeg området om sygedagpenge, fleksjob og førtidspension.

Som jeg forstår jeres udspil så vil i gøre førtidspension for personer under 40 år tidsbegrænset og som skal genoptaget efter 3 - 5 år.

Jeg har derfor et par spørgsmål til dig.

1. Hvad er det nye i at folk kan få tilkendt førtidspension i en tidsbegrænset periode?

Jeg kender allerede flere med psykiske lidelser som har fået tilkendt førtidspension med en tidsbegrænsning og de oplever det som en meget stor stress faktor og at de får det mere dårligt over den usikkerhed der ligger i at man måske får taget sin førtidspension efter feks 3 eller 5 år. Det er også en stress faktor for dem ved tanken om at de måske skal igennem afprøvnings systemet igen.

2. Hvad vil det betyde for de personer er berettiget til at få tilkendt førtidspension med jeres udspil?

For at få tilkendt førtidspension i dag skal ens arbejdsevne være nedsat med minimum 2/3, ens sygdom/lidelse skal være varig og behandlingsmulighederne udtømte.

Jeg frygter at de personer som opfylder lovgivningens krav kommer til at komme i klemme og kun få tilkendt førtidspension med tidsbegrænsning.

Jeg håber du kan se den problemstilling jeg rejser overfor dig. Skulle du have yderligere spørgsmål eller ønsker jeg uddyber min mail skal du være velkommen til at kontakte mig på tlf.: xx xx xx xx.

Ser frem til dit svar og på forhånd tak.

Med venlig hilsen

Henrik B. Pedersen
Sdr. Boulevard 208 2 sal lej. N
5000 Odense C.


Ps. Jeg fremsender også denne skrivelse til fyens.dk for at få det bragt som et åbent brev i deres læserbreve.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:14   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
godt gået..

håber du får svar derfra.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 13:29   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Hamrende godt udspil

Venter spændt på det svar - som han forhåbentlig giver
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 22:38   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Tidsbegrænset pension

Godt initiativ! Klap dig selv på skulderen!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 11:40   #5
Henrikxxxx
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2008
Alder: 50
Indlæg: 112
Styrke: 17
Henrikxxxx er ny på vejen
Jeg har desværre ikke fået svar fra Kristian Thulesen Dahl endnu på min mail.

Man har fået en mail fra DF`s partikontor hvor der står følgende:

Kære Henrik Buchholtz Pedersen.

Mange tak for din henvendelse til Kristian Thulesen Dahl vedr. regeringens varslede førtidspensionsreform. Beklager forsinkelse med svar.

Jeg kan meddele dig at DFs position ift forslaget om at gøre førtidspension for personer under 40 år tidsbegrænset udelukkende handler om nye førtidspensionister -dvs. førtidspensionister, som vil få tilkendt pension efter evt. nye regler ser dagens lys. Så du vil ikke blive omfattet af dette forslag, hvis det står til Dansk Folkeparti.

Ambitionen med at gøre pensionen for nye førtidspensionister under 40 år tidsbegrænset handler for DF om at finde modeller til at hjælpe unge tilbage på arbejdsmarkedet på en skånsom måde, som ikke skaber større usikkerhed og stress. Vi afventer i første omgang regeringens udspil på området.

Har du selv input til mulige modeller, er du velkommen til at sende et par ord.

Kristian skriver selv et svar til dit indlæg i Fyens Stiftstidende.

God mandag!

Med venlig hilsen

Martin Gregers Arnoldus
PA for
Kristian Thulesen Dahl
Gruppeformand for
Dansk Folkeparti og Formand for Folketingets Finansudvalg
---------------------------
Cand.mag




Sekretariat (DF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 51 54

www.ft.dk

--------------------------------------------------------------------------

Som det fremgår af den mail har DF ingen politik på området og man afventer regeringens udspil.

Man kan med rette og god grund frygte for der kommer til at ske en studehandel hvor DF acceptere V og K`s udspil mod de får stramninger på udlændinge området.

Det virker en del hult at DF sidder og snakker om førtidspension reform og ikke har nogen politik.
Henrikxxxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 13:02   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Henrik kan kun give dig ret, og du skal huske at DF råber op men at de ikke har nogen magt på det område , kun den de kan bære til bordet ved hjælp af V og K det er et område hvor der er forlig og DF er ikke i forligskredsen, sidst der blev lavet om (06) skrev jeg til dem, også fordi de råbte op men ikke gjorde noget som helst for at hjælpe til, og da der var gennemført forringelser kunne de vaske hænder og sige , ja det er godt nok ærgerligt men vi er ikke en del af forligskredsen ...

men ve mig om ikke de kommer til bordet med deres gode ideer via V og K men en del af det kan de ikke være og derfor er det jo også bedre at råbe op i medier og skræmme folk og så bagefter kunne sige, jamen det er ikke os ...

Hvis DF er dem der skal diktere hvordan pensionsreformen skal gå så vil det kræve at man bryder et forlig (som Lars Løkke jo har truet med en gang ) men god kotyme er jo at man så udskriver folketingsvalg...

men igen ville jeg sq ikke blive forbavset hvis den her regering var dem der brød et forlig for at kunne få DF og Anders og co med på deres ting og at de så bare fortsætter som om intet var hændt ....
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kopi af min sag muntha Spørgsmål ang fleksjob 6 25-08-2008 23:13
mail sendt til Enhedslisten Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 15-01-2008 23:53
Mail sendt til alle social og arbejdsordføre for alle partier Hejdien Politik og Samfund 4 09-12-2005 10:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension