K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2010, 12:33   #1
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Det vidste jeg så ikke........

Ved klage til Det Sociale Nævn, er der åbenbart 2 måder at få behandlet sagen på.

1. Formandsafgørelse
2. Nævnsafgørelse.

Som jeg har forstået det, er formandsafgørelse aktuel i de sager, som er åbentlyse.
Denne kan åbenbart ikke genankes/genbehandles af Nævnet hvis man klager over Nævnets afgørelse. Eneste mulighed er at Ankestyrelsen tager den op til behandling, - hvilket jo efter sigende kun sker 1 ud af 100 gange

Nævnsafgørelse, hvor man kan anke og de så genvurderer indenfor de 4 uger inden de evt. sender videre til Ankestyrelsen.

Er det korrekt opfattet?

I min §100 sag har jeg netop fået en såkaldt formandsafgørelse, og der står netop at afgørelsen er endelig, men kan ankes til Ankestyrelsen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 12:34   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Det der er problemet er, at Nævnet begrundet et afslag med "før mit handicap" - men mit handicap er medfødt, så det er jo helt hen i hegnet
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 14:32   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja det er da til at grine over.....det er vist en ommer.

Man tænker da på om de i det hele taget læser sagerne, eller siger i dag er det dem der ligger til højre der får afslag.

Man kan da blive helt nervøs, når man selv har gang i en sag ved dem.

Men ank endelig.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 15:47   #4
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Man kan da også anke formandsafgørelser? eller hvor læser du at det kan man ikke?

Står selv i præcis samme sitation, har fået aflslag og det var en formandsafgørelser.

Jeg tror bestemt ikke de læser hele sagen, i min sag tager de fx overhovedet ikke stilling til min klage
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:20   #5
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Der står nederst i ankevejledning at afgørelsen er endelig men kan dog behandles af Ankestyrelsen hvis styrelsen vurderer at sagen har principiel eller generel betydning.

Der henvises til §25 og §26 stk. 1 i Bekendtgørelse om retssikkerhed og administration på det sociale område bekendtgørelse nr. 709 af 3/7 2009

Citat:
Kapitel 5 – Sagsbehandlingen i de sociale nævn og i beskæftigelsesankenævnene

§ 25. Formanden for nævnet kan overlade formandskabet og sine øvrige beføjelser til medarbejdere fra sekretariatet.
§ 26. Formanden bestemmer, at en sag kan afgøres uden forelæggelse i et møde, hvis formanden skønner, at der er tilvejebragt et forsvarligt grundlag, og at der ikke er tvivl om afgørelsen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:32   #6
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Der står nederst i ankevejledning at afgørelsen er endelig men kan dog behandles af Ankestyrelsen hvis styrelsen vurderer at sagen har principiel eller generel betydning.

Der henvises til §25 og §26 stk. 1 i Bekendtgørelse om retssikkerhed og administration på det sociale område bekendtgørelse nr. 709 af 3/7 2009
i § står videre:
Stk. 2. Formanden orienterer medlemmerne om nævnets praksis i disse sager.

Stk. 3. Hvis en afgørelse, der er truffet uden forelæggelse i et møde, antages til behandling af Ankestyrelsen, skal sagen forelægges i et møde i nævnet, der kan fastholde den afgørelse, der tidligere er truffet eller træffe en ny afgørelse.


I min klagevejledning står
Når vi har modtaget klagen, vil vi vurdere, om der er grundlag for at give klageren helt eller delvis medhold
Hvis vi ikke kan give klageren medhold sendes klagen videre til Ankestyrelsen sammen med sagens akter.


Så jeg læser det som at formanden har truffet afgørelsen, men at det sociale nævn fortsat skal tage stilling til klagen inden de, hvis de fastholder klagen, sender den videre til Ankestyrelsen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:35   #7
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej igen

Står der så ikke at din afgørelse er truffet af et (enigt) nævn, eller står der at afgørelsen er truffet af formanden?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:38   #8
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
Hej igen

Står der så ikke at din afgørelse er truffet af et (enigt) nævn, eller står der at afgørelsen er truffet af formanden?
At sagen er behandlet som en formandsafgørelse
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:41   #9
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
og der står i din sag at den er afgjort efter §26?

I min ankevejl. står, at anken skal sendes til det sociale nævn, som vil sende den videre til ankestyrelsen - altså ingen genvurdering.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2010, 16:42   #10
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Odenseaneren Se meddelelser
og der står i din sag at den er afgjort efter §26?

I min ankevejl. står, at anken skal sendes til det sociale nævn, som vil sende den videre til ankestyrelsen - altså ingen genvurdering.
Ja efter §26, og så står der det jeg skrev højere oppe, at det sociale nævn hvis de fastholder afslaget sender sagen videre til ankestyrelsen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vidste I at... tm1978 Politik og Samfund 20 06-05-2013 11:00
vidste at de ikke ville overholde loven empowerment Alt det andet 16 04-11-2010 22:29
Som om vi ikke vidste... Mella Politik og Samfund 2 26-10-2009 12:04
Vidste du det ? Stella Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-10-2007 13:13
Tilgiv os - vi vidste ikke, hvad vi gjorde! Metro Politik og Samfund 5 09-09-2007 13:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension