K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Den nyttige viden vi alle har

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Den nyttige viden vi alle har Her kan du sætte link tips og andet ind, som andre i din situation kan have nytte af at vide

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2010, 23:57   #1
jegharadhd
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2010
Lokation: Jylland
Indlæg: 15
Styrke: 14
jegharadhd er ny på vejen
Det store projekt TTA

Hej.

Er ny herinde og er også ny med diagnosen ADHD, og vil gerne dele lidt info med jer, som andre måske kunne bruge.

Jeg er mand, 40 år og bor i Århus og jeg er i forbindelse med min sygemelding kommet med i noget der hedder: Det Store Projekt - TTA (Tilbage Til Arbejdsmarkedet).

Skriver dette indlæg for at fortælle andre om TTA og håber andre evt. kan få glæde af TTA.

Projektet er helt nyt og har her i Århus ca. været i gang i 4 måneder.

Projektet vare i 2 år, og stopper i 2012.

Følgende kommuner er med i projektet:

Projektkommuner.
Frederiksberg
Esbjerg
Silkeborg
Skanderborg
Århus
København
Gribskov
Høje Taastrup
Roskilde
Hvidovre
Ballerup/Herlev
Gladsaxe

Kontrolkommuner.
Slagelse
Åbenrå
Viborg
Vallensbæk/Ishøj
Nyborg
Hedensted
Fredericia
Nordfyn

Det er ikke alle kommuner der opfylder kravene og kan komme med i Projektet.

Her er et link til en udvidet projektbeskrivelse af TTA projektet:

http://www.arbejdsmiljoforskning.dk/...se_udvidet.pdf

Har taget et citat fra projektbeskrivelsen der fortæller om målgruppen for TTA.
________________________
Citat:

Målgruppen.
I forhold til de fleste andre, tidligere gennemførte TTA-projekter, der især har omhandlet langvarigt sygefravær pga. muskel- og skeletbesvær, gælder der det særlige ved Det store TTA-projekt, at det kommer til at omfatte sygemeldte med mange forskellige slags helbredsproblemer.
Det vil være således, at alle langtidssygemeldte, der visiteres til kategori 2, automatisk visiteres til at modtage den særlige TTA-indsats, uanset årsag til sygefraværet. Baggrunden for at tage udgangspunktet i de personer, der visiteres til kategori-2 er, at disse ofte har en kompleks eller diffus helbredsproblematik, og at der ofte for disse personer er risiko for hel eller delvis udstødelse af arbejdsmarkedet.
Når en borger er blevet visiteret til kategori 2 – og dermed til TTA-Koordinator – bliver denne borger hos TTA-Koordinatoren uanset statusskift undervejs i processen. Omvendt gælder det, at personer, der ikke i første omgang visiteres til kategori 2, ikke sidenhen kan visiteres til TTA- Koordinator og TTA-indsatsen. Dette skyldes flere forhold, herunder hensynet til de midler, der er afsat til indsatsen samt hensynet til, at det både undervejs og efterfølgende skal være muligt at evaluere indsatsen.

Citat slut....
________________________

Bemærk: At personer, der ikke i første omgang visiteres til kategori 2, ikke sidenhen kan visiteres til TTA.


Meningen med TTA projektet er at få borgerne hurtigt i gennem systemet så de kan få en afklaring og komme videre i deres liv/job.

Man bliver først visiteret af en sagsbehandler og denne vælger om man kan tilbydes at komme med i TTA.

Når man er kommet med i TTA, får man en ny sagsbehandler som følger en igennem hele forløbet.
Denne sagsbehandler afgør så hvad TTA kan tilbyde dig. Man kan komme med i TTA teamet hvor der både er tilknyttet læger, psykologer, psykiater, fysioterapeuter og man har en fast sagsbehandler.
(Er ikke helt sikker på om alle der kommer med i TTA kan/vil blive tilbudt disse ting).

Alle disse mennesker har været på specielle uddannelse/kurser og sidder her i Århus i samme bygning og på samme etage, hvilket gør sagsbehandlingen hurtig og effektiv da de har nemt ved at kunne snakke med hinanden.

Der bliver en gang om ugen holdt små konferencer hvor alle disse menesker mødes og drøfter de forskellige borger og finder ud af hvad der passer bedst til den enkelte borger.


Kan til slut fortælle at følgende personer er koblet på mig: Psykiater, psykolog, fysioterapeuter, en job konsulent og min sagsbehandler.

Som det ser ud indtil nu, ser det ud til at tingene sker ret hurtigt og at de folk der er koblet på mig rent snakker kommunikerer og snakker sammen


Håber at nogle kan gøre brug af dette lille indlæg.

Vil i en anden tråd beskrive og fortælle om hvordan min sagsbehandling forløber.


Hilsen
Jegharadhd.

Sidst redigeret af jegharadhd; 11-07-2010 kl. 00:04. Årsag: Tilføjet noget glemt tekst
jegharadhd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Interview til projekt katrinedebell Alt det andet 1 05-04-2013 10:27
den store dag jjsonn Spørgsmål ang fleksjob 5 08-11-2010 15:50
projekt 110? frisøren Dit og Dat 2 06-10-2010 16:42
Det store projekt TTA - Mit forløb jegharadhd Din historie 5 12-07-2010 01:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension