K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2006, 01:19   #1
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
Kommunale sagsbehandlere GRRRRRRRRRRRR

Jeg er så vred og irriteret på min kommune. Jeg har i 14 dage forsøgt at komme i kontakt med min sagsbehandler/fleksjobsmedarbejder. Først var hun syg. Så var der telefonsvarer på, hvor jeg indbetalte besked. Så var der en anden kollega som tog hendes telefon og lagde en personlig besked til hende om at ringe til mig. Det var onsdag i sidste uge. Mandag i denne uge skrev jeg et brev og bad hende om at besvare min henvendelse. Først i dag torsdag ringede hun! Grrrrrrrrrr Jeg er sgu så vred og irriteret over at jeg bare bliver ignoreret. Men jeg har da fået en aftale om en uge for at få underskrevet feriekort. Så det kan da godt være fremover at jeg bare bestiller en tid! Nå men jeg kommer nok over min frustration inden. Jeg har nemlig talt med min fagforening som har fortalt at jeg skal have udbetalt 3 ugers ferie uden fradrag, da jeg ikke havde mulighed for at holde sommerferien. Der foreligger en principiel afgørelse omkring dette fra en eller anden retskendelse. Men som jeg før har spurgt Pia om skal al ferien jo modregnes så nu må jeg se hvad det bliver til. Jeg vil i alle tilfælde have min ferie. Om det så "kun" bliver 2 uger med 3 ugers ekstra godtgørelse at rejse for er mig lige meget. Men jeg vil så gerne til 'Bornholm at besøge en veninde og min mand har fået ferie. Det er nemlig ret kostbart og tidskrævende at komme til Bornholm! Knus til jer alle sammen og giv mig lige et praj om jeg har for store forventninger i forhold til kommunale medarbejdere eller er jeg bare uheldig?
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 02:05   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Kommunale sagsbehandlere GRRRRRRRRRRRR

Susanne ... for store forventninger næææ det syntes jeg bestemt ikke :|

Men ikke altid at man lige kan regne med de sagsbehandlere, der er sq nogle sløve padder imellem....

I slutningen af oktober bad jeg om en tid hos min sagsbehandler, sagde til hende at det hastede, da det var min opfølgningssamtale som skulle have været holdt for næsten et år siden, og min LØBENDE ressource profil som vi gerne skulle have kigget på... (ifølge den jeg havde boede jeg på lolland, havde kærste og fire børn) i virkligheden bor jeg på sjælland og har et barn... så man kan roligt sige at der er noget der er lavet om siden...

Nå men jeg fik den hurtigste tid hun havde.. og det var den 9 Januar

Da dagen endelig oprandt, kørte jeg på kommunen og meldte min ankomst, kl 13 . og satte mig til at vente, kl 13:15 var jeg stadig ikke kaldt ind, og fik at vide i informationen at hun stadig havde borger inde, så jeg skulle bare sætte mig til at vente, kl 13:30 gik jeg til dem igen og sagde at nu måtte de altså godt lige tjekke op på hende, stadig optaget...

Kl 13:45 ringede de fra datterens sfo om at hun sad og havde det meget dårligt, så nu forlangte jeg at komme til at tale med min sagsbehandler omg...

He he .. ud kommer der en sekretær og fortlælle mig at min sagsbehandler ikke er i huset , hun er kaldt til et møde og vil ringe til mig dagen eftet :@:@

Tror du jeg var sur.. dagen efter høre jeg intet fra sagsbehandleren men to dage efter får jeg et brev om at nu har jeg skiftet sagsbehandler og at jeg skulle møde den 23 januar :@:@

Så vil jeg lige sige.. Jeg var sq negativ.. men den 23 januar kom jeg op til min nye sagsbehandler med diktafon og alt...og vidste lige hvad jeg skulle sige til hende og hvad jeg syntes om kommunen...

Men altså .. hun lukkede lige som gassen ud af ballonen da hun startede med at takke mig for at have fundet ud af det med match grupper for kommunen, og ellers tog alt punkt for punkt og var enig med mig i det meste, jeg sagde fik lavet ressourceprofil, og blev meldt ind på jobjagten (igen igen) og fik at vide at nu skulle det være, jeg skulle have en ny tid allerede om to månder når jobjagten var færdig og hun ville se mig hver månede eller hver anden lige indtil jeg var i job, for hun syntes at det var lige som om at jeg var blevet glemt i systemet...

Så nu er jeg spændt på om det hele fortsætter med at være så posetivt, men jeg fik da at vide af hende at hun mente at der måtte være masser af job, til en som mig

Så nu må vi se... så måske hvis din sagsbehandler er elendig og du har erfaring for at hun er det, at du så simpelthen skal bede om en anden..

Håber at det går godt for dig med feriepenge og at i får en god tur til Bornholm B)
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 10:30   #3
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Kommunale sagsbehandlere GRRRRRRRRRRRR

Hej Susanne

jeg må nok skuffe dig mht. 2 ugers ferie med 3 ugers godtgørelse.

hvis dit feriekort lyder på 15 dages ferie vil du blive modregnet 3 ugers ydelse.

lidt om hvordan man modregner
dag 1-4 feriepenge vil blive modregnet med dag 1-4
når du tager den 5 feriedag vil du blive modregnet med 7 dage. dvs når du holder 15 feriedage vil du blive modregnet med 21 dage i din ydelse.

kan godt se på skrift at det ser strengt ud, men er samme måde man modregner i lønindtægt.

men igen......14 dage på Bornholm er bedre end ingen
Isch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2006, 12:34   #4
Susanne
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2005
Indlæg: 200
Styrke: 19
Susanne er ny på vejen
RE: Kommunale sagsbehandlere GRRRRRRRRRRRR

Kære Isch
Jeg har 25 feriedage tilgode. Og jeg havde da gerne holdt 3 ugers sommerferie, men på grund af ankesag havde jeg ikke mulighed for at holde dem. Jeg har min fagforening inde omkring dette og så må de sørge for at jeg får hvad jeg skal have som reglerne er. Jeg er da villig til at holde alle 5 uger med fradrag hvis det er det der står i loven. Men står der at jeg kan få udbetalt de 3 uger der skulle være afholdt inden 30/9 UDEN fradrag tager jeg da gerne det med. Men jeg accepterer alt og tager til Bornholm alligevel og glæder mig.
Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 00:13   #5
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Min jobkonsulent lovede, i August 2007, at: Jeg sætter himmel og hav i bevægelse, kontakter mine kollegaer og virksomhedskonsulenter, for at få dig i job,

Jeg hørte Aldrig fra hende, og gik bare ned, psykisk, nu har jeg fået en ny, og starter så på kursus, så..
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunale fleksjobs Connie Spørgsmål ang fleksjob 3 13-01-2011 10:16
I det kommunale ingenmandsland buster Politik og Samfund 0 26-04-2010 08:51
Væk med de kommunale klager phhmw Politik og Samfund 6 04-04-2010 16:37
Den kommunale trædemølle andi1975 Din historie 2 25-01-2008 13:51
Den kommunale indsats . Stella Et godt link! 0 21-03-2007 11:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension