K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 20:27   #1
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommuner klager over handicappede borgere

http://www.ugebreveta4.dk/2010/20100...e_borgere.aspx

Derfor skal vi til stadighed dygtiggøres os i lovgivning, Vejledninger; Bekandtgørelser, "Hyrdebreve" etc.

Mange hilsner
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 00:18   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hørt, Peter, det er vist snart sagt også det eneste vi KAN gøre -suk!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 00:44   #3
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ankestyrelsens principafgørelser

Jeg har selv delvist fået medhold af Ankestyrelsen den 1.3.2010, som stadfæstede Beskæftigelsesankenvævnets afgørelse fra den 11.12.2008, hvorfor Ankestyrelsen hjemviste sagen til Herning Kommune, som skulle træffe en ny afgørelse.

Men Herning Kommune nægter i et brev til mig fra den 3.5.2010, at rette sig efter Ankestyrelsens afgørelse, og vil ikke træffe en ny afgørelse, fordi Herning Kommune mener, de allerede har rettet sig efter den i deres afgørelser fra den 20.1.2009 og den 19.3.2009, altså på grundlag af afgørelser, der blev truffet 1 år før Ankestyrelsen traf sin afgørelse.

Den 20.1.2009 og den 19.3.2009 traf Herning Kommune sine afgørelser på baggrund af Beskæftigelsesankenævnets afgørelse fra den 11.12.2008, som Herning Kommune heller ikke vil rette sig efter, fordi Herning Kommune ikke mener at have handlet ulovgligt ved at sætte skønnet under regel eller at have tilsidesat min forsørgelsespligt over for mit barn, hvilket Ankestyrelsen dog er enig i.

Jeg har fået svar fra Ankestyrelsen i dag, at der ikke er tvivl om, at Herning Kommune skal træffe en ny afgørelse, og anser således Herning Kommunes brev til mig fra den 3.5.2010 som en afgørelse om, at de ikke vil rette sig efter Ankestyrelsens afgørelse.

Derfor har Ankestyrelsen nu sendt Herning Kommunes brev fra den 3.5.2010 og min klage herpå fra den 4.5.2010 til Beskæftigelsesankenævnet til videre foranledning.

Så hvad betyder retssikkerheden for den enkelte borger i Danmark?
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 08:02   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Brøkpensionist.

Så er det Ombudsmanden, send ham brevvekslingen.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 23:39   #5
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ombudsmanden

Tak phhmw for dit råd, som jeg også har overvejet.

Jeg har allerede kontaktet ham, men han er desværre afskåret fra at gribe ind, så længe andre instanser kan og vil behandle mine sager.

Men så snart de er færdige med det, og jeg stadig ikke skulle være kommet til min ret, så hører han fra mig igen.

Om ca. en uges tid vil EU-Kommissionen også høre fra os brøkpensionister, der som EU-borgere er berettiget til fuld pension.

Ligeledes vil EU-Kommissionen modtage en klage mod, at EU-borgere også kun får starthjælp.

Alle interesserede kan gå ind på min hjemmeside og læse mere om vores klager der.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 00:05   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Jeg har selv delvist fået medhold af Ankestyrelsen den 1.3.2010, som stadfæstede Beskæftigelsesankenvævnets afgørelse fra den 11.12.2008, hvorfor Ankestyrelsen hjemviste sagen til Herning Kommune, som skulle træffe en ny afgørelse.

Men Herning Kommune nægter i et brev til mig fra den 3.5.2010, at rette sig efter Ankestyrelsens afgørelse, og vil ikke træffe en ny afgørelse, fordi Herning Kommune mener, de allerede har rettet sig efter den i deres afgørelser fra den 20.1.2009 og den 19.3.2009, altså på grundlag af afgørelser, der blev truffet 1 år før Ankestyrelsen traf sin afgørelse.

Den 20.1.2009 og den 19.3.2009 traf Herning Kommune sine afgørelser på baggrund af Beskæftigelsesankenævnets afgørelse fra den 11.12.2008, som Herning Kommune heller ikke vil rette sig efter, fordi Herning Kommune ikke mener at have handlet ulovgligt ved at sætte skønnet under regel eller at have tilsidesat min forsørgelsespligt over for mit barn, hvilket Ankestyrelsen dog er enig i.

Jeg har fået svar fra Ankestyrelsen i dag, at der ikke er tvivl om, at Herning Kommune skal træffe en ny afgørelse, og anser således Herning Kommunes brev til mig fra den 3.5.2010 som en afgørelse om, at de ikke vil rette sig efter Ankestyrelsens afgørelse.

Derfor har Ankestyrelsen nu sendt Herning Kommunes brev fra den 3.5.2010 og min klage herpå fra den 4.5.2010 til Beskæftigelsesankenævnet til videre foranledning.

Så hvad betyder retssikkerheden for den enkelte borger i Danmark?
Det lyder vanvittigt! De SKAL følge ankestyrelsens afgørelser!
Ved borgmesteren det her i din kommune?? For HAN har ansvaret for, at forvaltningerne kører/afgør sagerne korrekt!!!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 00:15   #7
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Herning Kommunes borgmester

Jeg har underrettet Herning Kommunes borgmester, fordi jeg klagede til ham ca. 7 uger efter bekendtgørelsen af Ankestyrelsens afgørelse, at jeg stadig intet havde hørt fra Herning Kommune.

Resultatet blev som sagt, at Herning Kommune ikke vil rette sig efter hverken Beskæftigelsesankenævnets eller Ankestyrelsens afgørelser, der fastslår, at jeg skal have et supplement til min brøkpension, så jeg kan forsørge mit barn.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 11:12   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Ankestyrelsesens principafgørelser og Inger Støjberg

Ankestyrelsen har truffet en række principafgørelser om supplement til brøkpension efter § 27a i aktivloven, herunder i min egen sag, som klart og tydeligt fastslår, at såfremt et økonomisk behov efter en konkret og individuel vurdering af brøkpensionistens indtægter og udgifter er påvist, så skal supplementet svare til forskelsbeløbet mellem fuld førtidspension og brøkpensionistens indtægtsgrundlag, herunder brøkpension.

Inger Støjberg har derudover udtalt til mig den 3.7.2009, at såfremt en konkret og individuel vurdering af brøkpensionistens indtægter og udgifter ikke påviser et økonomisk behov, fordi pensionisten måske har et tilstrækkeligt rådighedsbeløb, så må Ankestyrelsens principafgørelser omkring § 27a i aktivloven alligevel ikke føre til, at brøkpensionisten sidder tilbage med et indtægtsgrundlag under niveauet for hhv. kontanthjælp eller starthjælp.

Jeg får kun en brøkpension på 27/40, der svarer til 10.992,38 kr. brutto pr. måned for 2010, hvilket vel ligger langt under niveauet for kontanthjælp til en enlig forsørger over 25 år på 13.096,00 kr. brutto pr. måned for 2010.

Selv dette underste sikkerhedsnet nægter Herning Kommune mig og mit barn, fordi mit barn modtager børnebidrag fra sin far og børnetilskud fra kommunen, som er ydelser, der ifølge § 33, stk. 1, nr. 5 i aktivloven ikke må medtages ved beregning af forælderens forsørgelsesydelse efter aktivloven, og min udlejer modtager min boligsikring på sin konto hver måned, og boligsikring derfor slet ikke kan indgå som indtægt hos mig, når boligsikring aldrig fremgår af min konto.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:23   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Kære Brøkpensionist.

Jeg er glad for, at ankestyrelsen prøver at gøre Herning kommune opmærksom på, at de SKAL følge afgørelser fra ankestyrelsen.

Jeg tænkte også på, om du mon har prøvet at kontakte pensionsstyrelsen. De er nemlig med til at give vejledning til kommunerne. Jeg mener nemlig, at f.eks. arbejdsstyrelsen har gjort en kommune opmærksom på nogen ting, som de ikke fulgte. Kan ikke huske helt præcis hvad, men læste om det et sted. Det samme tilsvarende kunne pensionsstyrelsen også gøre.

Det kunne være rart, at endnu et sted fra kan give Herning kommune en løftet pegefinger.

www.pensionsstyrelsen.dk

Håber den seneste henvendelse fra ankestyrelsen sætter gang i Herning kommune!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 20:07   #10
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Pensionsstyrelsen

Pensionsstyrelsen kan jeg takke for, at jeg fik afslag om tysk førtidspension, fordi Pensionsstyrelsen nægter at overholde de regler de skal efter EU-retten i min sag.

Pensionsstyrelsen holder ligeledes med Herning Kommune og Det Sociale Nævn, og mener jeg skal være brøkpensionist.

Endvidere har Pensionsstyrelsen og Beskæftigelsesministeriet svaret EU-Kommissionen i min klagesag der, at de ikke har til hensigt at følge EU-retten.

Endvidere har Pensionsstyrelsen gang på gang svaret mig, at jeg skal henvende mig til Herning Kommune, hvis jeg har spørgsmål om pension osv......

Om ca 1-2 uger sender 80 personer fra Danmark en fælles til klage til EU-Kommissionen.

Der kan læses mere herom på min hjemmeside
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge gunvor Politik og Samfund 1 19-03-2012 09:31
Flere borgere klager over afgørelser om sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 19-03-2012 04:10
Bedre kommunikation til borgere, der klager til os Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 17-06-2011 10:50
borgere klager mere! buster Politik og Samfund 4 01-11-2009 11:48
Udgifter til handicappede og psykiatriske borgere undersøges Lilli Susanne Dit og Dat 1 02-06-2009 14:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension