K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-05-2007, 11:25   #1
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
Er der nogle der kender EQ-Consult

Jeg skal mandag d. 4. juni starte på et forløb, hvor EQ-Consult køre forløbet. Er der nogle der kender dem?

Har læst om dem på deres hjemmeside
http://www.eq-consult.dk/


På forløbet skal man de første 4½ uge "lære" at ænde hinanden.
Så skal man i arbejdsprøvning i 8 uger, hvor man hver mandag og fredag skal møde op ved EQ-Consult. DVS man kun skal være i arbejdsprøvning 3 dage.

Jeg er godkendt til at arbejde mellem 13 og 15 timer om ugen.
Jeg har ikke brug for en ny arbejdsprøvning, da jeg jo er afklaret.

Jeg har brug for et fleksjob.:@

Jeg vil gerne høre jeres mening
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2007, 12:05   #2
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Er der nogle der kender EQ-Consult

det er jo NLP det er en sekt der kører på Neuro Lingvistisk Programmering,
Alle lærerne er New-age folk...jeg fatter ikke at kommunen sender folk I disse projekter ...men der er så meget jeg ikke fatter mere det er meget personlig udvikling det drejer sig om og sikkert også en masse penge som de tjener ved at lave kurser for ledige...en ting der står i programmet er at de ikke opretter en virksomhedspraktik uden at der er et job til den aktiverede efter praktik eller arbejdsprøvninger så det skal du lige læse grundigt igennem...

http://www.dansknlp.dk/Content/hvad_er_nlp.asp

Hvis jeg var dig ville jeg spørge kommunen om de mener jeg har brug for NLP ?

Og ja det du har brug for er et fleksjob ...

Er det en revurdering eller hvad...hvorfor skal du I NLP forvaring...?

Alle lærerne er NLP uddannet.

Har du spurgt hvad formålet er med kurset ?

det her er jo personlig udvikling

http://www.eq-consult.dk/efterbeh.htm

En ting er sikkert ...det er baseret på NLP.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2007, 20:33   #3
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Er der nogle der kender EQ-Consult

Hej Stella

Tak for dit svar, det er rart at vide at de små hår jeg har i nakken ikke rejste sig for ingen ting.

Skal til formøde imorgen onsdag.

Skriver hvordan det er gået og hvad de siger til de spørgsmål jeg har lavet til den og min sagsbehandler.

Hilsen Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 11:15   #4
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Er der nogle der kender EQ-Consult

Hej

Var til møde igår. Personen der var tilstede fra kommunen startede med at true os alle sammen, "dette er ikke friviligt, det er tvunget, hvis i ikke kommer mister i jeres ledighedeydelse".

Kommunen havde ikke styr på noget:@. Vi var 9 til møde. 1 var sygemeldt i 2 mdr og skal ikke starte på kursus. 1 var i fleksjob og skal heller ikke med. 2 var igang med andre forløb. så var vi 5 tilbage. Efter at EQ-consult, havde gennemgået deres oplæg, var der tid til spørgsmål, jeg fyrede det ene efter det andet spørgsmål af. Bagefter fik jeg af vide at EQ aldrig havde mødt en person før som var så forberedt som jeg var.

Så kom turen til transporten til EQ, som ligger i Aalborg. Vi skulle med bus eller køre selv. Hvordan skal jeg komme ud til Aalborg. Jeg har ingen bil og må ikke køre i bus så langt, det står det i mine papirere, som der ikke var nogle der havde læst. Det hele endte med at jeg ikke skal starte på kursue på mandag i EQ-consult. Jeg skal vente tol der kommer et forløb i byen.

Så efter møde på 3 timer, vi startede 9 og endte på 4 som skal starte forløb mandag d. 4 juni. En stor hånd til kommunen for det gode forarbejde de havde lavet.

Tak til Stella for de gode oplysninger, det var gode skyts.


Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 11:52   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Er der nogle der kender EQ-Consult

Nøøøøøj hvor professionelt....sikke et rod...godt du ikke skal gå der ...sikke en måde at kommunikere til kunderne på...

"dette er ikke friviligt, det er tvunget, hvis i ikke kommer mister i jeres ledighedeydelse".

Ikke alene tjener de mange penge på tilskud fra staten...men tillader sig at tale ned til kunderne med trusler om fratagelse af ledighedsydelse:@ Hvordan skal man kunne lide sådan et sted ?

citat
Kommunen havde ikke styr på nogetsmiley. Vi var 9 til møde. 1 var sygemeldt i 2 mdr og skal ikke starte på kursus. 1 var i fleksjob og skal heller ikke med. 2 var igang med andre forløb. så var vi 5 tilbage. Efter at EQ-consult, havde gennemgået deres oplæg, var der tid til spørgsmål, jeg fyrede det ene efter det andet spørgsmål af. Bagefter fik jeg af vide at EQ aldrig havde mødt en person før som var så forberedt som jeg var.

He...he...he...

Det er typisk det du beskriver...ingen har læst ens papirer og alt er kaos...og de siger ( næsten) aldrig undskyld for deres måde at behandle folk på.

Sådan er det over hele landet.

De nye jobcentre er da en fiasko...

Jeg mødte en sagsbehandler fra det gamle "Job på særlige vilkår" kontor, hun kaldte på mig på gaden...hej og det varmede at hun husker mig...hun sagde at hun godt forstod os fleksjobbere var vrede over at blive sendt på jobcenter ..hun var arrig over at vi ikke får særlige hensyn mere som før ...ja det sagde hun... ????

Vi har brug for særligt hensyn...derfor er vi fleksjobbere !

Jeg anbefaler at tage sine egne kopier af ens sag med til alle møder nu, da de ikke aner hvor ens sag er og hvis de har den så har de ikke læst den !









Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2007, 16:35   #6
Kims
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2006
Indlæg: 66
Styrke: 19
Kims er ny på vejen
RE: Uhyggeligt

Hej Stella

Det er uhyggeligt at man ikke kan tro på dem der skal varetage vores sager.

Som du skriver
"Jeg anbefaler at tage sine egne kopier af ens sag med til alle møder nu, da de ikke aner hvor ens sag er og hvis de har den så har de ikke læst den !"

Det kan jeg kun anbefale, VI er nødtil at lære loven at kende selv, være på forkant med det hele, kan vores sag for/bagfra, der er S.. ikke andre der gør det.

Jeg mener stadigt, hvis vi skal kunne få det bedre skal der ske noget drastisk, måske starte vores eget parti op eller finde nogle personer som er valgt, der kan "lave ballade" gøre opmærksom på at det går af helvede til for de "svage" i Danmark.

Vi må jo nok desværre se os sat i bås.

Hvad mener I andre?


Kims
Kims er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 12:31   #7
s-andersen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
s-andersen er ny på vejen
Gammel tråd

Jeg kom forbi denne tråd via Google, og var simpelthen nødt til at vække den til live igen.

Jeg skal ikke blande mig i hvordan den pågældende kommune har håndteret situationen, men jeg er nødt til at blande mig i den måde NLP bliver fremstillet på.

Helt ukritisk bliver følgende sætning accepteret: "det er jo NLP det er en sekt der kører på Neuro Lingvistisk Programmering,"

Jeg er ked af at sige det, men Stella har fuldstændig misforstået NLP. Der er ingen central organisation i NLP der kræver penge ind, og der er ingen der tvinger dig til at følge et bestemt værdisæt eller andet som foregår i det vi normalt kalder en sekt.

Før man kan være kritisk overfor NLP er man nødt til at sætte sig ind i hvad det er (og hvad det ikke er). Jeg vil gerne medgive at man skal være kritisk overfor dem der underviser i NLP. Der er nemlig ingen offentlig kontrol af hvem der kan undervise i NLP. Specielt folk som begynder at blande den oprindelige NLP med deres egne værdier (eller dem der f.eks. omdøber det til Neuro Lingvistisk Psykologi, dem skal man holde sig fra).

Hvorvidt EQ-consult tilhører den type, eller om kommunen har eller ikke har styr på noget vil jeg ikke forhold mig til. Det er kun måden NLP beskrives på som jeg er stærkt uenig i.

Læs eventuelt en længere forklaring her: Mere om kritikken af NLP og hvorfor NLP ikke er en sekt

Personligt er jeg rigtig glad for NLP. Jeg bruger det både bevidst og ubevidst, og jeg kan da tilføje at jeg kun har betalt for de bøger jeg har læst, jeg har endnu ikke betalt til nogen træner. Når jeg gør ved jeg præcist hvem jeg vælger, baseret på uddannelsesstedets certificering.
s-andersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 12:51   #8
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Så var det da skønt at den chef der mobbede mig igennem 7 år havde lært NLP så han kunne gøre det grundigt NLP er ligesom våben, anvend dem sikkert og kun når nødvendigt, og det sikreste er kun på en selv ..... Man kunne så måske vende det om og sige metodikken i NLP bruges meget effektiv i sekter, da det er velegnet til langsom hjernevask og manipulation, men da det også kan anvendes i debriefing er det ikke selve NLP der er problemet, men den uovervågede udbredelse af selvbestaltede terapeuter, og ukritiske oplæring i teknikken. Jeg ser faremomentet lidt ligesom i de opskrifter på sprængstoffer der engang kunne findes på nettet, let at få fingre i men særdeles farligt, som våben i børns hænder. At kunne lære det er jo ikke ensbetydende med at man er kompetent eller ansvarlig når man bruger det.
Jeg synes det var en god ide hvis alle der ønskede adgang til NLP lære blev grundigt psykoanalyseret for at klarlægge eventuelle psykopatiske, sociopatiske træk, men så til gengæld også fik en autorisation som NLP-terapeut efter uddannelsen, som så skulle gøres autoriseret. De skulle også oplæres i at screene klienter, så de kunne henvise til psykiatrien ved evt. lidelser som kompetencen ikke dækker. Hvilke kompetencer de dækker, burde ligge i psykiatriens vurdering, det er jeg ikke kompetent til.
Alle autodidakte kunne jo selvfølgelig så gennemgå samme undersøgelser og få efterbevilget autorisation hvis ønsket, ellers burde det være under straffelovens kvaksalveriparagraffer at praktisere det på andre end sig selv.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 12:57   #9
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Alene det at de er nødt til at forsvare sig giver da mig en ide om at der er noget galt.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 13:12   #10
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
At kommunen tvinger folk til at deltage i sådan noget er da overgreb af værste skuffe og dem der sidder og finder på sådan noget i kommunen burde fyres omgående...
Det var så min mening om det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ortopæd-kirurg Nogle der kender dem?? Yanmik Alt det andet 1 08-06-2013 12:41
Kender nogle denne sagsbehandler?? Skolekridt Det er da strengt ! 1 03-10-2011 08:32
Nogle som kender Methotrexat og Imurel V_Brask Dit og Dat 2 28-06-2009 14:15
Læge - kender nogle hende her ????? jane At søge førtidspension 0 15-04-2008 17:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension