K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2010, 09:37   #1
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
nordiske statsborgere smides ud

af landet, når de modtager socialhjælp.

helt imod aftalerne om fri bevægelighed i norden. og fri bosætning..


faldt over artiklen, og tænker.... hvornår mon jeg ryger ud også? og er det det kommunen venter på....


http://www.bt.dk/danmark/danmark-smi...tatsborgere-ud
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 09:52   #2
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Så den også, Huldra og tænkte det samme som dig...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 10:05   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skulle dem fra østlandene også have kontanthjælp?
de har jo ikke noget sted og bo
men bor i parker

Danmark kan vil ikke forsøge alle i verden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 10:39   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
mtvrv1..
nu kan du jo ikke sammenligne folk fra østlandende som bor i parker med f.eks mig som bor (endnu) i eget hus. og har boet her næsten hele mit liv. og som er nordisk borger.

ikke at jeg har modtaget nogen trussel om at blive smidt ud, men bliver da nervøs og betænkelig ved at læse omtalte artikel.

ligesom Pia K. udtalelse om at det kun er danske statsborgere som skal modtage børnepenge..ja det er hendes drøm og ikke vedtaget.. men som nordiske borgere skulle vi jo stå lige.. pånær tilladelse til at stemme ved folketingsvalg.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 10:48   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
mtvrv1..
nu kan du jo ikke sammenligne folk fra østlandende som bor i parker med f.eks mig som bor (endnu) i eget hus. og har boet her næsten hele mit liv. og som er nordisk borger.

ikke at jeg har modtaget nogen trussel om at blive smidt ud, men bliver da nervøs og betænkelig ved at læse omtalte artikel.

ligesom Pia K. udtalelse om at det kun er danske statsborgere som skal modtage børnepenge..ja det er hendes drøm og ikke vedtaget.. men som nordiske borgere skulle vi jo stå lige.. pånær tilladelse til at stemme ved folketingsvalg.
kan ikke se det er anderledes med østlande
der er fri bevægelighed i EU
så skulle de i teorien også kunne få kontanthjælp med det samme
tænk hvis det bliver et tilfælde, så vil Danmark blive overrendt, de fleste der kommer til Danmark er ikke flytninge
men folk som ved de kan få et langt bedre liv.
dem som ikke kan eller vil indrømme de er meget naive.

Min spørgsmål er bare hvem skal betale?
farvel du glade Danmark
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 11:01   #6
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
jeg er nu ikke så nervøs, Huldra.

Så sku' vi rykke fra børn (mand), hus og hjem - tror ikke, at de andre nordiske lande rigtig køber den her.
Så ville det jo blive EN stor bytte og flytte menneskehandel ml. disse lande og det kan selv jeg i min vildeste fantasi ikke forestille mig
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 17:48   #7
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Er det kun de nordiske "kontanthj. modtager" ? Eller også dem som er fra andre lande.?

Jeg vil da også mene at dem fra nordiske lande har mere "krav på" at blive her. ( og dermed vil jeg ikke starte en diskusion, men undrer mig bare)

Hvad med dem som kommer fra andre lande og ikke er flygtinge..Ganske almindelige fra "syden" ( mener så heller ikke sydslesvig :-)) ) ...??
Nogen som hverken er syg eller noget, men bare mostager kontant hj. ??!!
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2010, 18:28   #8
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Nordiske statsborgere

Danmark kan smide alle nordiske statsborger ud af Danmark, som ikke har boet her i 3 år, inden de søger om hjælp efter aktivloven.

Hvilket efter min mening er helt forkasteligt, fordi Danmark har ratificeret Den Europæiske Konvention om sundhedsmæssig og social bistand fra 1953.

Endvidere tager de i denne sag heller ikke hensyn til, at hun er gravid og bor her sammen sit barn på 4 år og med sin mand, som er arbejdstager her i landet.

Men jeg er nu ikke forundret over denne praksis, fordi beskæftigelsesminister Inger Støjberg også truer danske statsborgere med udvisning, hvis de fra et ophold i en anden medlemsstat indenfor EU på mere end 12 måneder, vender syge hjem og nødsaget til at søge om hjælp efter aktivloven.

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....orhandling.htm

Der her rammer kun nordiske statsborgere og danske statsborgere.

EU-borgere har ret til kontanthjælp, hvis de forinden har været erhvervsaktiv i Danmark - ellers har de ret til starthjælp - dette gælder også danske statsborgere.

EU-borgere, som er rejst ind til Danmark for at søge arbejde, sendes hjem efter 6 måneder, hvis de ikke har fundet arbejde i Danmark, selvom de ikke må udvises, så længe de reelt og aktivt søger beskæftigelse i Danmark.

EU-borgere må kun udvises, hvis de er til fare for den offentlige sikkerhed og sundhed, men åbenbart er arbejdssøgende terrorister.

Sidst redigeret af brøkpensionist; 07-06-2010 kl. 18:31.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 14:09   #9
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Måske spørger jeg lidt dumt nu..men eksempel...

En dansk statsborger flytter til norge og bliver gift der..
Vender hjem til Dk efter for eks 7 år på grund af skilsmisse..

Har vedkommende så krav på samme ydelser som almindelige her boende danskere eller ??

Hvad vil vedkommende kunne få i begyndelsen --? starthjælp eller kontanthjælp eller bare slet ikke noget ??

Og bolig...der er måske ikke engang mulighed for at få hjælp til indskud til en lejlighed? åh det var mange spørgsmål
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2010, 19:36   #10
K4y4
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
K4y4 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af brøkpensionist Se meddelelser
Danmark kan smide alle nordiske statsborger ud af Danmark, som ikke har boet her i 3 år, inden de søger om hjælp efter aktivloven.

Hvilket efter min mening er helt forkasteligt, fordi Danmark har ratificeret Den Europæiske Konvention om sundhedsmæssig og social bistand fra 1953.

Endvidere tager de i denne sag heller ikke hensyn til, at hun er gravid og bor her sammen sit barn på 4 år og med sin mand, som er arbejdstager her i landet.

Men jeg er nu ikke forundret over denne praksis, fordi beskæftigelsesminister Inger Støjberg også truer danske statsborgere med udvisning, hvis de fra et ophold i en anden medlemsstat indenfor EU på mere end 12 måneder, vender syge hjem og nødsaget til at søge om hjælp efter aktivloven.

http://www.ft.dk/dokumenter/tingdok....orhandling.htm

Der her rammer kun nordiske statsborgere og danske statsborgere.

EU-borgere har ret til kontanthjælp, hvis de forinden har været erhvervsaktiv i Danmark - ellers har de ret til starthjælp - dette gælder også danske statsborgere.

EU-borgere, som er rejst ind til Danmark for at søge arbejde, sendes hjem efter 6 måneder, hvis de ikke har fundet arbejde i Danmark, selvom de ikke må udvises, så længe de reelt og aktivt søger beskæftigelse i Danmark.

EU-borgere må kun udvises, hvis de er til fare for den offentlige sikkerhed og sundhed, men åbenbart er arbejdssøgende terrorister.
Ha ha ha den Her kunne jeg godt lide..
EU-borgere må kun udvises, hvis de er til fare for den offentlige sikkerhed og sundhed, men åbenbart er arbejdssøgende terroriste

Hvem er terrorist og hvem er ikke.. det er kun guderne der vil.. Den største terrorist i DK er VK og DF
K4y4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danskere: Rygere og fede skal smides bag i køen! buster Politik og Samfund 14 17-03-2010 18:15
Fleksere smides på kontanthjælp i stor stil zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 17-04-2009 12:45
Lejere smides på gaden som aldrig før ! Stella Det er da strengt ! 14 16-04-2007 20:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension