K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2007, 17:02   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ulovligt stop af sygedagpenge

Jeg "faldt" over denne sag på nettet.

Der er FLERE "mystiske" ting i denne sag.:@

Lægekonsulenten
Stop af sygedagpenge, selvom personen IKKE er raskmeldt
Stop af sygedagpenge, selvom ressourcprofil mangler
Manglende opfølgning undervejs
Tvang om at tage bestemt medicin


Citat:
Jeg fik i februar 2006 stillet diagnosen Myastheni, og blev samtidig sygemeldt. Jeg blev indkaldt til samtale på sygedagpengekontoret den 25.07.06, hvor jeg skulle udfylde papirer til en ressourceprofil. Derefter ringede jeg adskellige gange til kommunen for at bede om en opfølgende samtale, men fik ikke en tid.

Jeg hørte først fra kommunen den 31.01.07. Dette var et brev, hvori man gjorde opmærksom på at sygedagpengene nu var stoppet, da jeg var faldet for tidsgrænsen.
Citat:
Den seneste læge der undersøgte mig, mente at en anden medicinering muligvis kunne afhjælpe min sygdom på en måde så jeg evt kunne bestride et deltidsjob om 6 mdr.
Læs hele spørgsmålet her: http://www.minerettigheder.dk/laesBr...&id=183&page=1
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2007, 20:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Ulovligt stop af sygedagpenge

Jeg ved ikke hvad jeg skal syntes om det, jeg syntes at det er et noget ufuldent svar.
Jeg kunne feks godt tænke mig at der måske var noget mere om det at man bare stopper dagpenge, er der vedlagt en ankevejledning og hvorfor er den ikke varslet , som jeg læser det så er det en mere end ukompentet socialrådgiver og jeg ville bestemt ikke sætte min lid til at hun oplyste mig om de rigtige ting.

Men det er selvfølgelig altid svært bare at vejlede via en brevkasse, derfor burde langt flere af de foreninger (deriblandt LAFS ) også have et forum som det her, et hvor man kan spørge og få modspørgsmål , sådan at man kan få hele baggrunden med og dermed forhåbentligt også bedre svar..

Nok derfor jeg valgte at oprette K10 jeg syntes i den grad at der manglede noget hvor jeg kunne komme i dialog med andre i samme situation som jeg selv . og da jeg fandt ud af at jeg ikke var den eneste ja så tænkte vi at vi ville give det et forsøg og det gik jo meget godt

Desværre kan man ikke se adressen på hende der har skrevet det indlæg og på den måde kan man heller ikke spørge ind til hende om hvordan det hele hænger sammen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovligt frakendte sygedagpenge: ej tilbagebetales! buster Politik og Samfund 1 15-11-2011 09:28
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Sager om sygedagpenge er ulovligt afgjort Webmaster K10 Nyheder 0 13-11-2010 15:00
sygedagpenge stop Henri Alt det andet 101 29-09-2010 19:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension