K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-04-2010, 14:30   #1
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Thumbs down Hvad tænker de på?

Se nu skal jeg til undersøgelse på smerteklinik på Onsdag, og så langt så godt.
Da jeg er flex'er på kontanthjælp, spørger jeg min sagsbehandler, vedr. at få transport dækket. Bare toget altså. Svaret er: Nej! Det er jo ikke noget VI har henvist til eller betaler.

For pokker da. I mit afslag har det haft en betydning, da alle behandlingsmuligheder ikke er udtømt. Det blev nævnt under mit fremmøde i sagen, men står ikke i afslaget.
I afslaget fremgår det også, at en psykolog burde ind over min sag, og en sådan er der også afsat til hos på smerteklinikken. Kommunen betaler altså hellere selv for en "efter eget valg", kan jeg da kun tænke. Og har smerteklinikkens udtalelse så overhovedet nogen betydning for min sag mon?

Men pyt...jeg skal da nok selv betale (må spare et andet sted) men det bliver så kun toget..det er dyrt nok.Jeg skal gå resten af vejen ca. 1,5 km, så lægerne på klinikken skal sørme nok få at se hvordan jeg har det, når jeg har ondt.
Så håber jeg bare at jeg er i stand til at gå tilbage til stationen, efter forventede 4 timers undersøgelser, så jeg kan komme hjem igen.

Gider i krydse fingre for sol og varme på Onsdag, så ankommer jeg i det mindste tørskoet?

lizzy (som ikke håber jeg bliver anklaget for, selv at medvirke til at blive dårligere og endda betale for det)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:36   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du problemer med at gå pga smerter ?
hvis du har det så skal du søge en § 82 om dækning til taxa kørsel og du skal pointere at pension er afslået fordi de mener at smerteklinik kan hjælpe på din arbejdsevne ..

Og til en anden gang når du får tilbudt et smerte kursus så spørg højt og klart lægen om et sådan kursus vil kunne bedre din arbejdsevne som reglen hjælper det kun på livskvalitet, jeg skal også på kursus og lægen skrev klart og tydeligt at det IKKE kunne forventes at bedre min arbejdsevne men kun min livskvalitet og min pension gik igennem
  Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 14:42   #3
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hejdien.
Jeg er rygopereret for to discus, og implantatet sidder forkert, så JA! Jeg HAR ondt. Men det ved sagsbehandler jo godt, og jeg forstår ikke at egen læge skal pensle det ud på den måde. Han sender mig jo fordi jeg har så ondt at jeg IKKE kan aktiveres/jobbe, og pga den hjerneblødning.....min arbejdsevne bliver ikke bedre...tværtimod. Det fremgår tydeligt og klart af generel helbredsattest.
Så jeg er sikkert ikke berettiget til en skid, men tager jeg ikke afsted så kan de jo sagtens sige, at jeg ikke deltager i forsøg på bedring...you see?
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 15:14   #4
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hej Lizzy

Tja hvad kan jeg sige

Du får lige et kram herfra

Fandt denne http://www.ouh.dk/wm280141

Kan du på nogen måde bruge det?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 15:24   #5
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Hej Odenseaner..

Tror det ikke, det er nemlig et valg taget efter "frit sygehus" princippet, ellers skulle jeg have ventet til 26 November.
Heldigvis snakkede jeg med en socialrådgiver deroppe fra, og hende er der også afsat tid ved på Onsdag...kan være hun ved noget.

Men tak for linket alligevel
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg er hvad jeg tænker Bia Accept fra vores omgivelser 7 22-09-2013 18:55
Sidder og tænker..... Lotus Alt det andet 12 18-02-2011 11:47
Reva afhandling - hvad tænker I Michael6400 Alt det andet 8 20-11-2010 20:09
Endelig nogen, der tænker på os!!!! zuza Politik og Samfund 0 13-08-2007 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension