K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-05-2007, 09:59   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

http://politiken.dk/indland/article297731.ece

Hjorten vil indføre tvangshåndtryk....ellers er det intet job do...
...Er manden gal eller er vi ved at bevæge os ud i noget der ligner holdningsfascisme ?

Jeg selv, vil da ikke give håndtryk til alle og enhver !!!!! :@

DET SKAL HAN I HVERT FALD IKKE BESTEMME og slet ikke omkring noget så personligt som hvem man vil trykke hånd med !

HVAD BLIVER DET NÆSTE ? jeg gruer for hvad det bliver måske noget med sex til chefen...

Hjort bevæger sig ind på den personlige frihed her .
Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:07   #2
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Hej Stella

Der er jeg så helt uenig med dig. Selvfølgelig skal du kunne give hånd som offentlig ansat, hvis du har kontakt til borgerne... er almindelig høflighed. Det kan godt være at du ikke har lyst til at give hånd, men det må da være ubehageligt for dem der gerne vil og stikker næven frem.....og den anden person ikke gør det
Isch er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:14   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

ja men det skal ikke være tvang...og de fleste mennesker gør det jo...men det skal ikke være tvang med truslen om fyring.

jeg trykker da aldrig hånd med offentligt ansatte ? vi siger bare farvel...det er da ikke noget man er tvunget til fra begge sider og ikke uhøfligt...kan du ikke se hvor det bærer hen...?

forøvrigt ville jeg så hellere have en anstændig behandling af kommunen end et håndtryk !

Forøvrigt giver man ikke håndtryk mere ..man siger bare farvel.

det er ikke noget man er tvunget til !

hvis man ikke har den frihed mere så er jeg stået af !

det generer ikke mig at nogen lægger hånden på hjertet og kikker mig i øjnene og smiler i stedet for at give mig et håndtryk
Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:20   #4
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

jo, kan godt se at det er lige strengt nok.

Men jeg tænker bare, at hvis man er en person der gerne vil give hånd og kommer ind på et offentligt kontor, og igen stikker næven frem, og personen ikke vil give hånd.....så ville jeg sq være arrig - mit første møde med min sagsbehandler, og så vil hun ikke engang give hånd. Det er ikke værrer end at man på alle andre områder skal behandle folk med respekt.

Jeg har haft samtaler hvor jeg bagefter ikke har kunne få vasket hænder hurtigt nok - men jeg vil aldrig nægte at gi hånd
Isch er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:27   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Alle mine sagsbehandlere har aldrig givet mig håndtryk...de kommer bare og henter mig og så sætter vi os .

Og det med respekten kan godt ligge meget fjernt...jeg føler mig ikke respekteret ...
Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:36   #6
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Det havde jeg godt en ide om.....men hvis du gjorde - og hvis hånden så blev strakt frem når du mødte din sagsbehandler, mon så ikke du ville give hånd.

Hvad med gamle hr og fru jensen der skal have gjort rent. Det kunne være meget muligt at de gerne vil give hånd når de møder deres rengøringsdame for første gang og hun ikke vil, tror at de ville føle sig meget krænket.

Det firma jeg lige kommer fra der er det kotume at man giver hånd.....hvis du ikke vil det, ja så passer du simpelhen ikke ind i virksomheden - og så må man jo lade være med at arbejde der.

Jeg tror problemet opstår i at det er et problem som er opstået, der har ikke ligget klare retningslinier om det fra start, og derfor går det ud over nogen nu. Hvis det havde været klart fra start, ja så havde de personer bare ikke kunne søge ind i "virksomheden"

Jeg ville gi hånd til dig til hver en tid
Isch er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:38   #7
mulle
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2006
Indlæg: 51
Styrke: 19
mulle er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

nu var det vist i forbindelse om de måtte bære *klæder* om hovedet når de var offentligt ansat eller sådan noget , at der blev nævnt det med håndtryk.
det har noget at gøre med at , tror jeg , kvinderne feks ikke må give en mand hånden , men skal de være offentlige ansat kræves det af dem , og der må jeg sq give ret , nu ved jeg ikke hvad del af landet i forskellige bo i men her er det stadig alm høflighed at man giver hånden til go`dag og farvel , på skolen til samtaler med lærene , til møde på kommunerne osv , og havde min søn feks en udenlandsk lære ville det sq være helt fint men ville de ikke give hånden tror jeg at jeg ville blive fornærmet ?
mulle er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:48   #8
Isch
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Lokation: Køge
Alder: 55
Indlæg: 122
Styrke: 19
Isch er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Men man må jo sige at det er et typisk problem for for offentlige virksomheder - deres virksomhedsprofil er al for svag og derfor opstår der alt for megen tvivl, om alt og ingenting
Isch er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 10:50   #9
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

har Du tænkt på at du måske krænker folk ved at tvinge dem til at gøre noget de ikke vil...hvilken grund de har til det er ikke mit anliggende!!!

nå men jeg er mere til et kram...jeg krammer da folk men sg ikke en jeg lige er blevet svinet til af...men ellers så tager jeg dem sg i armene og krammer dem de kan godt blive lidt forlegne...

jeg trykker gerne hånd men ikke med et menneskeligt svin.

jeg trykker da gerne hånd med dig Isch...

MEN SG IK MED HJORTEN... Hahaah han får fingeren !









Stella er ikke logget ind  
Gammel 04-05-2007, 11:11   #10
Trylledyr
Banned
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2007
Indlæg: 152
Styrke: 0
Trylledyr er ny på vejen
RE: Jeg nægter at give Hjorten håndtryk !

Det er ganske almindelig høflighed at hilse på den man snakker med. I f.eks. Frankrig er det kindkys, i andre lande næsegnideri, og her i landet trykker vi hånd. Mig bekendt er der ingen, der endnu har taget skade af at udvise høvisk adfærd.

Jeg kan og vil ikke sætte grænser for andre (ud over ungerne ), men jeg kan og vil sætte grænser for mig selv.

Jeg vil under ingen omstændigheder indlede et samarbejde med en sagsbehandler, der ikke vil udvise den mindste smule respekt og høflighed i form af et håndtryk, og da slet ikke en, jeg ikke kan se og aflæse pga en burka. Hvis jeg stikker poten frem til en imødekommende hilsen, og den bare bliver ignoreret, opfatter jeg det som at personen er ubehøvlet, og det tolererer jeg ikke.

Den samme situation opstår jo, hvis man søger job i en virksomhed med dress-code. Vil man have et job der, må man affinde sig med ”kravet” eller ”tvangen” om en bestemt påklædning, og vil man ikke det, er det bare ikke der, man skal jobbe. Hvis jeg ikke vil iføre mig f.eks. politiets uniform, er det bare ikke der, jeg skal arbejde. Længere er den ikke

Hører jo selv til den gammeldaws type forælder, der ikke tolererer, at børn gratter rundt med deres aftensmad. Det er muligt, at jeg dermed griber ind i ungernes ”personlige frihed”, og at det efter nogens mening er ”pædagogisk korrekt” og lade dem gøre det, men jeg synes, det er noget forbistret svineri, og jeg vil ikke tolerere det. Altså: ”hvis du vil spise her, så spis pænt.” Længere er den ikke.

Efter min mening handler det om opdragelse til at indgå i det samfund, man befinder sig i. Det er trist, at noget så småt som et håndtryk ender så højt oppe i hierarkiet, blot fordi der er nogle, der ikke vil indrette sig efter gældende opførsel. ”Skik følge eller land fly” ligegyldigt hvem man er.

Jeg giver hånd, når jeg hilser på nogen – selv Hjorten. Er hamrende uenig med hans politik og mener stadig den er skrupskør, men han har krav på respekt for sin person – nøjagtigt som alle vi andre.

Knus
Trylle
Trylledyr er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De Gyldne Håndtryk i statsejede/-støttede selskaber L.S. Politik og Samfund 0 23-04-2012 08:13
BAN nægter at behandle sagen. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 10-03-2012 23:06
Holbæk kommune NÆGTER! buster Politik og Samfund 2 03-12-2011 18:31
nægter at udbetale sygedagpenge Senior Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-09-2011 22:41
hjorten i tv kimmik Politik og Samfund 14 30-01-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension