K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2010, 23:58   #1
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hvorfor så svært med flexjob?

Ja .. Jeg har et spørgsmål til jer som har et flexjob eller søger..

Jeg er ikke selv i flexjob, men efter operation og genoptræning som jeg føler fejler fuldstændig for mig, og at jeg slet ikke føler at jeg er kommet videre på nogen måde efter et indopereret diskusprotese..

Jeg skal selvf. i arbejdsprøvning, men selv når jeg går herhjemme så er det stadig minimalt hvad jeg kan præstere og jeg kan slet slet ikke se mig selv i en 8 timers arbejdsdag 5 dage om ugen.

Jeg vil selvfølgelig gøre ALT hvad jeg kan for ikke at ende i flexjob, for hvem vil ikke helst gerne bare være en ganske almindelig lønmodtager?! Jeg har overvejet at prøve nogle forskellige ting som måske kan hjælpe mig videre i mit forløb. feks massage osv.

Jeg vil meget gerne blive advokatsekretær da jeg har uddannelse osv til det.. Men som jeg forstår hvordan det er med flexjob, hvorfor er det så så svært at få?
Arbejdsgiveren får jo resten af beløbet udbetalt?
Kan man godt spørge et firma/arbejdsgiver om de vil have en i flexjob selvom de ikke selv har søgt en? Skal der noget specielt til for at arbejdsgiveren kan have en i flexjob?

Håber ikke at det blev for langt..

På forhånd tak
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 08:43   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er meget svært med fleksjob, men der må dog være nogen, der kommer i job, men arbejdsløsheden er ret høj for fleksjobbere. Hvorfor ved jeg faktisk ikke, for det er jo egentlig en meget fordelagtig ordning for arbejdsgiveren, men der er måske mange, der ikke ved nok om det, og så er der nok også mange, der er lidt bange for for meget fravær og sådan.

Desuden tænker jeg også, at mange ledige fleksjobbere skal over i et andet fag end det, de er uddannet til, og det begrænser det jo noget. Samtidig er mange af de ufaglærte jobs jo ret fysisk tunge, og det er der nok ikke så mange ledige fleksjobbere der kan klare.

Derfor bliver jeg også så sur, når de er efter pensionisterne, og de skal bare arbejde osv, men hvorfor ikke lige få fleksjobberne i arbejde, inden man kaster sig over pensionisterne? Det er jo ren utopi at alle de mennesker kan få job!

Hvis du er uddannet advokatsekretær og kan bruge den uddannelse, så er du måske bedre stillet i forhold til at finde et fleksjob - men jeg ved det ikke med sikkerhed. Men det er nemmere for en kommende arbejdsgiver at se præcis hvilke arbejdsopgaver du kan udføre. Hvis du bliver visiteret til fleksjob, kan du sagtens spørge en arbejdsgiver, om der er mulighed for at få et job konverteret til fleksjob; da jeg var yil jobrådgivning AS3 skulle vi bl.a bare søge på almindelige stillinger og forhøre sig, om der var mulighed for et fleksjob.
Pøj pøj med det!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 09:12   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fik afvide på flexklubben at det var besværligt med alt det dukumation på timer og de ville lave et kursus så vi kunne tilbyde en evt. arbejdsskiver at gøre det selv,så denne blot skulle skrive dem under hver månde.......Men som så meget andet på det kursus ,var det altså også en fis i en hornlygte ......
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-03-2010 kl. 14:44.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 09:40   #4
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Det kan godt være at de får tilskud, men der er altså flere udgifter forbundet med et flexjob.

Bliver jeg eks: syg skal min arb.giver hen og hyre en vikar, fra et vikar team, som koster en del mere en min timeløn.
så er der alle de andre udgifter, ferie penge, SH og så er der lige det med besværet, samt udbetalingen fra kommunerne.
Husk at virksomhederne kun får tilskud at mindstelønnen på det område man er ansat.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 09:54   #5
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja, det er rigtigt nok, men det er jo også udgifter der er på de "almindelige" ansatte, og sådan er det jo at være arbejdsgiver; altså sådan ser jeg på det. Til gengæld kan de få dagpengerefusion fra 1. sygedag og i mange tilfælde får de hver uge nogle timers gratis arbejdskraft forærende, så jeg synes ikke, de kan pive.
Men sådan er samfundet; kan man ikke arbejde 110%, så er man ikke så meget værd som de andre, og det må slet ikke koste noget. Men "almindelige" ansatte koster altså også penge, sådan er det at drive en virksomhed!

Der burde være en højere grad af social ansvarlighed hos virksomhederne, synes jeg, det burde ikke kun handle om kroner og ører.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 12:30   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Ja .. Jeg har et spørgsmål til jer som har et flexjob eller søger..

Jeg er ikke selv i flexjob, men efter operation og genoptræning som jeg føler fejler fuldstændig for mig, og at jeg slet ikke føler at jeg er kommet videre på nogen måde efter et indopereret diskusprotese..

Jeg skal selvf. i arbejdsprøvning, men selv når jeg går herhjemme så er det stadig minimalt hvad jeg kan præstere og jeg kan slet slet ikke se mig selv i en 8 timers arbejdsdag 5 dage om ugen.

Jeg vil selvfølgelig gøre ALT hvad jeg kan for ikke at ende i flexjob, for hvem vil ikke helst gerne bare være en ganske almindelig lønmodtager?! Jeg har overvejet at prøve nogle forskellige ting som måske kan hjælpe mig videre i mit forløb. feks massage osv.

Jeg vil meget gerne blive advokatsekretær da jeg har uddannelse osv til det.. Men som jeg forstår hvordan det er med flexjob, hvorfor er det så så svært at få?
Arbejdsgiveren får jo resten af beløbet udbetalt?
Kan man godt spørge et firma/arbejdsgiver om de vil have en i flexjob selvom de ikke selv har søgt en? Skal der noget specielt til for at arbejdsgiveren kan have en i flexjob?

Håber ikke at det blev for langt..

På forhånd tak
Som flekser kan man sagtens søge et deltidsjob og selv søge at få det lavet om til et fleksjob , men nu er fleksjob jo også meget andet end nedsat tid og der kan være andre skånehensyn, faktisk kan det være sådan at man kan ansættes 37 timer og så er det skånehensyn der giver fleksjob , men det er åbenbart noget der er glemt i debatten ..

Men tilbage til dine konkrete spørgsmål ..

Ja du kan godt søge at få lavet et deltidsjob om til et fleksjob
når du bliver ansat skal du have lavet en kontrakt og her skal det så bestemmes om du får ½ eller 2/3 del refusion,

Kan se at en skriver her at der skal indsendes timesedler hver måned , den har jeg godt nok aldrig oplevet hverken med mig selv eller andre flekser ..

Min arbejdsgiver skulle fortælle om hun ville have sin refusion hver måned eller hver trejde måned , hun valgte hver måned hvis jeg var sygemeldt skulle hun skrive det ned og sende det til kommunen men ellers ikke så fik hun bare refusion hver den 1 i måneden og sendte så kopi af mine lønsedler til kommunen ...

arbejdsgiver vil også få refunderet til både pensionsordning og til feriepenge ..

Men tror at rigtig mange arbejdsgivere tror det er meget svære end det er og mange kommuner gør det meget svære end det er (jeg var ansat i et lille firma og vi var tre flekser hvis kommunen kom for sent med deres refusion betød det minus på arbejdsgivers konto og så vil de sgi ikke have flekser mere )

Nu har jeg læst og været på fleksordningen i en del år og som jeg ser det så var det meningen at fleks skulle være et socialt ansvar og at man som flekser skulle være den ekstra hånd på en virksomhed, men i stedet er det blevet en medarbejder der tæller med i normeringen og derfor oplever man også så meget bitterhed og misundelse fra kollegaer ...
bare min overbevisning
  Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:20   #7
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Har sat to indlæg sammen i et. Web har lært mig det ;-)
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -

Sidst redigeret af lone t; 13-03-2010 kl. 14:25. Årsag: Har sat to indlæg sammen i et. Web har lært mig det ;-)
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:24   #8
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Nu har jeg læst og været på fleksordningen i en del år og som jeg ser det så var det meningen at fleks skulle være et socialt ansvar og at man som flekser skulle være den ekstra hånd på en virksomhed, men i stedet er det blevet en medarbejder der tæller med i normeringen og derfor oplever man også så meget bitterhed og misundelse fra kollegaer ...
bare min overbevisning
Nemlig. Præcis samme holdning jeg har til emnet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Det kan godt være at de får tilskud, men der er altså flere udgifter forbundet med et flexjob.

Bliver jeg eks: syg skal min arb.giver hen og hyre en vikar, fra et vikar team, som koster en del mere en min timeløn.
Her tror jeg en del af problemet er.
En arbejdsgiver han tæller en fleksjobber med i nomineringen af ansatte, fremfor at tænke den person som en ekstra hånd,når vedkommende er der.

Det gjorde mine arbejdsgiver også,og det er der det går galt. De burde tænke på personen som en ekstra hånd, fremfor at tælle personen som en ansat på lige fod med de andre.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2010, 14:34   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Som flekser kan man sagtens søge et deltidsjob og selv søge at få det lavet om til et fleksjob , men nu er fleksjob jo også meget andet end nedsat tid og der kan være andre skånehensyn, faktisk kan det være sådan at man kan ansættes 37 timer og så er det skånehensyn der giver fleksjob , men det er åbenbart noget der er glemt i debatten ..

Men tilbage til dine konkrete spørgsmål ..

Ja du kan godt søge at få lavet et deltidsjob om til et fleksjob
når du bliver ansat skal du have lavet en kontrakt og her skal det så bestemmes om du får ½ eller 2/3 del refusion,

Kan se at en skriver her at der skal indsendes timesedler hver måned , den har jeg godt nok aldrig oplevet hverken med mig selv eller andre flekser ..

Det havde jeg for stået der skulle indbretes om time tal..men tager det i mig igan så,det var iøvigt i flex klubben det blev sagt, de ville give kursus i hvordan man udfylte de papir, såarbejdsskiveren enlig bare skulle skrive under....


Min arbejdsgiver skulle fortælle om hun ville have sin refusion hver måned eller hver trejde måned , hun valgte hver måned hvis jeg var sygemeldt skulle hun skrive det ned og sende det til kommunen men ellers ikke så fik hun bare refusion hver den 1 i måneden og sendte så kopi af mine lønsedler til kommunen ...

arbejdsgiver vil også få refunderet til både pensionsordning og til feriepenge ..

Men tror at rigtig mange arbejdsgivere tror det er meget svære end det er og mange kommuner gør det meget svære end det er (jeg var ansat i et lille firma og vi var tre flekser hvis kommunen kom for sent med deres refusion betød det minus på arbejdsgivers konto og så vil de sgi ikke have flekser mere )

Nu har jeg læst og været på fleksordningen i en del år og som jeg ser det så var det meningen at fleks skulle være et socialt ansvar og at man som flekser skulle være den ekstra hånd på en virksomhed, men i stedet er det blevet en medarbejder der tæller med i normeringen og derfor oplever man også så meget bitterhed og misundelse fra kollegaer ...
bare min overbevisning
Kender to i flex i hjemmeplejen der siger det hårste er kolegas, misundelse....
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Etik og prioritering i sundhedsvæsenet – hvorfor det er så svært L.S. Politik og Samfund 0 27-02-2013 02:37
Hvorfor skal det være så svært at skifte bank.?? Enteneller Alt det andet 15 03-05-2012 13:55
Hvorfor ophører flexjob, når man fylder 65. Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 1 06-03-2011 10:17
Hvorfor er det så svært epli At søge førtidspension 4 19-04-2010 09:06
Svært ved at gennemskue Phönix Dit og Dat 8 13-08-2008 13:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension