K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2010, 14:23   #1
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Tjener på at stoppe sygedagpenge

Så kom det frem i lyset!!!



http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/201...9.htm?rss=true

Jeg har personligt altid undret mig over hvorfor Dansk Socialrådgiverforening ikke har meldt sig på banen i kampen for en værdig behandling af borgerne i div kommuner. Her har vi så måskè svaret.

Så hvorfor følge lovgivningen - hvis du som socialrådgiver har udsigt til en ny stor fladskærm eller dejlig ferie.

FY FOR POKKER!!, ALTSÅ


MVH
Fussen
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 14:40   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man kan læse om flere kommuner og private aktørers "akkordarbejde" her:

http://forsiden.3f.dk/article/201002...9/2140/NYHEDER

Eks. AS3 i Aalborg:



Citat:
Aalborg: Kommunen betaler det private firma AS3 6.500 kroner pr. borger, der kommer ud af sy-stemet fra 1. april 2009 til 1. april 2010. Udbetalingen træder i kraft, når 168 sager er afsluttet.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 15:48   #3
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Svineri....Hvordan kan en lille borger ændre forløbet så, når vi ikke engang ved hvad der sker i kulissen- vi kan ikke alle være advokater... Vejledning af en borger og borgers rettigheder- eksisterer ikke i dette land...Kun straf og snyd... Hvad er det for nogle folk vi stemmer på for at køre vores land...-... i sænk...Hvordan kan det være at vi er blevet så passive at vi har tilladt alt det her? De har flasket os op med den der at staten passer på os- tænk at vi er så godtroende at vi bare stoler på det... Beviserne fortæller os noget andet åbenbart...Det er bare ærgerligt at man næsten hvisker om disse beviser, og ikke siger dem højt-ja, råber om dem (medierne f.eks.)...Hvor naive er vi når vi tror på at vi sagtens kan klare os selv alene, - og derfor mener vi ikke at vi har brug for andre... Individualisme- ja, wright!... Måske er det snarere at vi ikke tror på at vi er noget værd, eller at vores sag ikke er vigtig nok og hvordan kunne vi så tillade os at kræve opmærksomhed fra verden, for hvad nu hvis der fandtes nogle der har det værre end os,måske har jeg ikke ret i min sag,måske bedre jeg tier stille...Nu kan vi så få lov til at sidde hjemme alene og spekulere og ikke vide om regler i vores sager bliver overholdt eller ej- fordi der er ingen sted ud over de faglige organisationer (som er blevet svækket) - hvor vi kan gå og spørge... Du er på din egen hånd...Undres så heller ikke længere over hvis de faglige organisationer afviser at kigge på vores sager fordi de ikke har ressourcer når der er medlemsflugt... Og advokatvagten bliver forringet.... Tja... Kære borger- klar selv problemer om forkert sagsbehandling... Og ingen organisationer eller lignende har du længere at gå til... Ankeinstanser... tja... De overholder heller ikke det de skal, og vi kan ikke vide det, eller ikke har overskud til at selv slås med dem... Hvor længe får de lov til at køre på den måde... Sagsbehandlerne er udbrændt... Årsagen er nok det at de ikke er menneskelige nok i deres job, de kører på automatpiloten- og hvordan kan de så trives i deres job... Kan de ikke få øje på det... Mange sager... Jeg tør vædde på at der findes sagsbehandlere i landet som har sin menneskelighed og integritet med på arbejdet, og de har holdt ud i mange år... Sagsbehandlere er udbrændt fordi de ikke har den rette indsigt i deres arbejde og dem selv... Ikke på grund af mængden af sager...Forkerte folk på de forkerte stillinger, med fokus på de forkerte værdier og ingen at sparre med... Derfor udbrændt...

Jeg er såå sur! Svineri... Håber I kan holde mig ud... Der er nok mindre farligt hvis jeg flipper ud her, i stedet for et eller andet offentligt sted...

Håber på mere positive ændringer i samfundet...

KH
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 16:15   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er mere og mere rystende.

Her er den officielle definition på menneskehandel... selvom det ikke handler om, når stat, kommuner, sagsbehandlere og private aktører "jonglerer" med deres penge, når sygemeldte og ledige smides rundt i systemerne... andre gange kaldet "kassetænkning", som egentlig "bare" er "overførsel af borgere" for at få penge.

Citat:
Menneskehandel indeholder tre nøgleelementer

1. HANDLINGER, som finder sted i forbindelse med menneskehandel
(rekruttere, transportere, overføre, skjule og modtage af en person)

2. METODER - til gennemførelse af handlingen
(skal være udøvelse af magt, tvang eller trussel herom, frihedsberøvelse, bedrag, misbrug af magt eller af en persons situation/sårbarhed)

3. FORMÅL - med menneskehandel skal være udnyttelse,
(der som minimum omfatter prostitution, seksuel udnyttelse, tvangsarbejde, slaveri eller slaverilignende former eller fjernelse af organer)

Det er ofte vanskeligt at afgøre, om en person er blevet handlet. Menneskehandel bør nemlig ikke betragtes som en tilstand men snarere som en proces, som kan indebære mere eller mindre kontrol med den handlede person. Det er derfor nødvendigt, at definitionen af menneskehandel rummer de glidende overgange, der er imellem tvang og frihed i menneskehandelsprocessen.




http://www.centermodmenneskehandel.dk/wm146575

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 17:21   #5
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Ja - de udbrændte sagsbehandlere er efter min bedste overbevisning de sagsbehandlere der ikke solgte sin sjæl til korruption. Men forestil dig lige, at du som sagsbehandler alene er motiveret af flad skærme og dyre ferier på skatteydernes bekostning, velvidende at du nu forråder de svageste i samfundet - dine medmennesker der samtidig også er med til - og har været det længe - finansiere din løn. Her har du dit virkelige svigt. Her er det dèt materielle før det menneskelige - de samme materielle ting og sager de svageste aldrig kommer i nærheden af. Om end vi måskè også hellere ville være foruden - MEN prøv lige og lur den af - det er vildt grotesk. Kommunerne belønner offentlige ansatte for at mishandle sine medborgere.

Kommunerne har det fulde ansvar - jovist - og sikken en opfindsomhed der florerer derude blandt de mennesker vi har tillid til og som skulle varetage, støtte og hjælpe mennesker i nød. Hvad jeg virkelig finder grotesk - er den forbavsende stilhed fra Dansk Socialrådgiverforening - hmmm - stilletiende samtykke - eller hvad???



Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser

Jeg er såå sur! Svineri... Håber I kan holde mig ud... Der er nok mindre farligt hvis jeg flipper ud her, i stedet for et eller andet offentligt sted...

Håber på mere positive ændringer i samfundet...

KH
JOW - vi kan med lethed holde dig ud

MVH
Fussen


Ja Zuza - det er sgu menneskehandel på et meget raffineret niveau.
__________________
"At undre sig er hjernens første skridt mod opdagelser" - Louis Pasteur

Politikere er "vigtige" personer, med meningsløse meninger og løse enders ubrugelige løsninger
- Fussen

Sidst redigeret af Fussen; 28-02-2010 kl. 17:38.
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 17:27   #6
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej

Hvor er det SKØØØØNNT at se hvilken kreativitet, der lægges for dagen, når der skal findes "regler" frem, der beskriver mange af K10´s brugere, men denne her slår sgu ALLE rekorder

DET er det sjove ved at være herinde !

Og bliv endelig ved med det, for så kan man få sig et godt grin en gang i mellem

K.H. Florken
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 17:28   #7
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hmmm... -er lidt forvirret, men hvis det kun udløser bonus når en sygemeldt kommer i arbejde/uddannelse kan jeg godt se det positive i det... -selv om det jo grundlæggende er sagsbehandlernes arbejde!

Men hvis der bliver udbetalt bonus når en syg kommer på kontanthjælp eller bliver sat uden forsørgelse, er det under AL kritik...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 18:27   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
som jeg har læst det så er det når sagsbehandler lukker en sygedagpengesag... og det betyder ofte kontanthjælp eller 0 kr.. til den syge.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 19:04   #9
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
og der er slet ingen der tænker om de nu også får bonus når de ulovligt fastholder kronisk syge på konStanthjælp ?

gud ved hvordan regnestykket ser ud....siden reformen er der kommet 22000 flere offenligt ansatte...hvor mange af dem er mon ansat til at piske syge?

hvor mange ftp'er kan deles ud på deres høje lønninger når nu deres bonus er medregnet ?
Jeg skyder på at mellem 2 og 3 kronikere kan forsørges pr socialrådgiver lønning
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2010, 19:30   #10
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Det er simpelt hen en kæmpe skandale at der skal være penge forbundet til socialrådgiveres resultater. Det er det mest uetiske jeg nogensinde har hørt om.
"hmmm hvis jeg nu lige får borgeren til at kvaje sig så er min sommerferie sørme hjemme"
Det er så skandaløst at nogen skal sidde og se sagsbehandleren i øjenene og tænke på hvad deres skjulte dagsorden er....helt ufatteligt at det overhovedet er tilladt.
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stoppe sygedagpenge siffeline Alt det andet 31 24-01-2011 17:09
Tjener på at stoppe sygedagpenge.... Zastrow Politik og Samfund 2 01-03-2010 10:39
Tjener på at stoppe sygedagpenge rollo Politik og Samfund 6 01-03-2010 05:13
Tjener på at stoppe sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 28-02-2010 13:20
Kan de stoppe mine sygedagpenge? Camille De Unge 7 25-06-2009 19:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension