K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob Når du er visiteret til fleksjob og skal igang med at søge "JOBBET" er der nogle ting der er værd at vide!

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2010, 11:12   #1
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Fleks-job bevillig på standby?

Hej

Jeg håber, at jeg er på vej mod fleksjob-visitation. MEN af forskellige årsager, kunne jeg godt tænke mig at melde mig ud af arb.markedet i nogle år. Er der nogle, som har erfaring med, om fleksjob-bevillingen står ved magt, når jeg om nogle år igen ønsker at vende tilbage til arb.markedet.

Jeg ved godt, at jeg ikke er berettiget til ledighedsydelse, hvis jeg ikke kan finde et fleksjob. Men hvis jeg kan finde en arb.giver, der er villig til at ansætte mig et fleksjob, kan jeg så få det job og arb.giveren modtager tilskud fra kommunen?
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 11:21   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kunne jeg godt tænke mig at melde mig ud af arb.markedet i nogle år

Hvis du ikke er aktiv søgende eller i job på flex. Så kan du ikke forvente nogen penge.
Jeg ved godt, at jeg ikke er berettiget til ledighedsydelse, hvis jeg ikke kan finde et fleksjob. Men hvis jeg kan finde en arb.giver, der er villig til at ansætte mig et fleksjob, kan jeg så få det job og arb.giveren modtager tilskud fra kommunen?

men du vil gerne arbejde?

forstå ikke rigtig meningen, det må du vist lige uddybe lidt mere.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 12:03   #3
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Uddybing:
Jeg overvejer ikke at arbejde og ikke at være aktiv arbejdssøgende i nogle år. Jeg ved godt, at jeg ikke kan få en off.ydelse, så længe jeg ikke ønsker at arbejde.

Jeg tænker på, hvad der sker, hvis jeg om x antal år, finder et fleksjob. Er kommunen så stadig forpligtet på, at betale arb.giveren ½ eller 2/3 tilskud til min løn? Eller skal jeg igen visiteres til flexjob?

Lidt om min baggrund for at tænke sådan:
Min mand og jeg overvejer, om det var bedst for vores familie og 2 små børn, at jeg er hjemmegående i nogle år. Det tager simpelthen for mange kræfter at arbejde.

Vurderingen af "for mange kræfter" er forskellige i forhold til kommunen og min lille familie. Jeg ved med næsten 100% sikkerhed, at jeg er for god til førtidspension, og det har jeg det nogenlunde ok med. MEN min mand og jeg ønsker ikke, at næsten alle mine kræfter skal bruges på arbejde. OG vi er så heldige, at vi godt kan leve af min mands indtægter i nogle år.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 12:12   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Ja, der er faktisk mange hvor det OGSÅ kan give økonomisk overskud, hvis den ene bliver hjemmegående...

Men Du skal da spørge din sagsbehandler(og få svaret på skrift), om fleksjob-bevillingen kan være hvilende et par år... -og vi vil meget gerne have svaret her på siden
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 12:20   #5
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Jeg har også tænkt at spørge sagsbehandleren skrifteligt, men ikke jeg tør ikke at gøre det før jeg får fleks-job-bevilligen.

Jeg håber, at der er andre, som har prøvet det.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:06   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Altså der er ikk noget ivejen for at sige jeg vil klare mig selv,forsøges af min mand,og

passe hjem og børn..Men når du så om nogle år vil have hjælp til at komme i flex job

skal du jo bare afprøves igen,og det skulle du jo aligevil ,efter 18 månder,hvis du ikk

har fået job i mellem tiden..

Og nej men skal søge på de job ,der har det timetal man er visiteret til,det også med til at gøre det svære at komme i job synte jeg..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 22-02-2010 kl. 22:09.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:39   #7
ihogåh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2009
Indlæg: 58
Styrke: 15
ihogåh er ny på vejen
Hej C.l.e.o

Hvad er det for noget med at man skal arb.prøves efter 18 måneder uden fleksjob? Der er da utrolig mange, som går ufrivillig ledige i mere end 18 måneder.

Jeg har hørt, at man - selv om man er bevilliget fleksjob - ofte vil starte med en arb.prøvning på stedet inden ansættelse. Er det det, du mener?

Jeg forstår måske ikke lige helt, hvis man igen skal arb.prøves. Læger skal jo per definition sige "kronisk" osv. Men der er jo så mange ting, som er ulogiske.

Dorte
ihogåh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:57   #8
Holgersen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 16
Styrke: 15
Holgersen er ny på vejen
hvis man er ledig 12 ud af 18 måneder har kommunen pligt til at revudere en, når man har været ledig i 6 mdr kan man selv bede om at komme til en privat aktør når man har været ledig i 12 mdr skal kommunen sende en til en privat aktør og inden for de første 12 mdr har man ret til 6 ugers uddannelse.

Efter 12 mdr ud af 18 mdr ledighed kan kommunen miste refusion til ledighedsydelse hvis det ikke er lykkedes at få en flekser i job
Holgersen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2010, 22:58   #9
socialrdg.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2010
Indlæg: 14
Styrke: 15
socialrdg. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ihogåh Se meddelelser
Hej C.l.e.o

Hvad er det for noget med at man skal arb.prøves efter 18 måneder uden fleksjob? Der er da utrolig mange, som går ufrivillig ledige i mere end 18 måneder.

Jeg har hørt, at man - selv om man er bevilliget fleksjob - ofte vil starte med en arb.prøvning på stedet inden ansættelse. Er det det, du mener?

Jeg forstår måske ikke lige helt, hvis man igen skal arb.prøves. Læger skal jo per definition sige "kronisk" osv. Men der er jo så mange ting, som er ulogiske.

Dorte
Umiddelbart vil jeg sige ja, du skal afklares igen, i hvert fald hvis du har været ude af systemet i mere end 78 uger (18 mdr.) hvilket er det cleo henviser til.

I henhold til AKL § 74f, stk.1 har en fleksjobvisteret ikke ret til ledighedsydelse, hvis personen i over 78 uger har klaret sig i ordinær beskæftigelse, dermed vil jeg heller ikke mene at du fortsat er fleksjobberettiget efter 78 ugers tid som selvvalgt hjemmegående.
socialrdg. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2010, 10:07   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja det rigtigt at kronisk syg er varit men ,der kommer heletiden nye behanlings

muligheder og man kan jo også få det dårliger ,der kommer bedre hjælpemidler med

tiden,så der er jo rigtigt mange ting der spilder ind, på arbejdsevnen,og det er nok

heller ikk en ny flex søgning,men en ny revodering af arbejdsevnen,du så ville skulle

igemmen, hvis du vælger at gå hjemme nogle år....Revuderet skal alle der ikk kom i

gang ,efter 18 månder
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 23-02-2010 kl. 10:09.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedydelse på standby ? emks Spørgsmål ang fleksjob 12 19-09-2013 14:44
Er på sygedagpenge, men er sat på standby. Randerspigen Dit og Dat 13 26-07-2012 01:24
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Standby-ordning for sygedagpengemodtagere og diagnoseliste phhmw Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 13-12-2011 12:47
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension