K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2007, 16:23   #1
Metro
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det kræver styrke at klare en sygemelding

Citeret fra tråden Lægekonsulenternes kompetencer: http://www.k10.dk/forum/viewthread.p...thread_id=1210

Citat:
Metro skrev:

Jeg har lige hørt om en HORRIBEL historie, hvor en lægekonsulent konsekvent fejer hele den lægelige dokumentation af bordet - i en sag om førtidspension .... Jeg kan ikke skrive om det lige nu, men vender tilbage med hele historien snarest muligt, efter at jeg først selv har fundet ud af de vigtigste detaljer om forløbet af den pågældende sag.

Det ser dog ud til at vedkommende borger meget snart bliver husvild og drukner i et sammenbrud eller værre!
Jeg har lige fundet artiklen "Det kræver styrke at klare en sygemelding" fra Viborg Folkeblad om vedkommende. http://www.kortelinks.dk/?AnneliseLaugesen . Artiklen er dog temmelig "velfriseret" i forhold til den fulde baggrundshistorie jeg havde lyttet til og fortalt af en nær ven af Annelise Laugesen.

Før jeg evt. fortæller mere, må jeg først sikre mig at det er i orden. Annelise Laugesen har desværre ikke en internetforbindelse og kan derfor ikke deltage direkte her på K10 :|
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 20:08   #2
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Det kræver styrke at klare en sygemelding

Den nære ven af Annelise Laugesen er nær ven af mig.
I artiklen nævnes der ikke meget om lægekonsulenten, ja, det er fejlagtigt beskrevet, da der i Annelises sag er skrevet så meget selvmodsigende bl.a af lægekonsulenten. Han modsiger underkender sine egne afgørelser i sine udtaleser.

Spørgsmålet om hvorfor en lægekonsulent, der med sin høje uddannelse og forhåbentlig og intelligends og empati sidder og gør sådan noget? Hvis ikke manden skal indrømme han er inkompetent, ja, så bliver han jo nødt til at indrømme at der er nogle skrankepaver på kommunen som har krammet på ham, eller fortælle hvad der iøvrigt er sket under den nu 5 år lange sag.

Han læser lægepapirerne fra andre speciallæger på en måde, så han kun ser dele af indholdet. Dele som desværre kun kan forværre sagen og ikke mindst trække sagen i langdrag.

Min bekendt vil gerne dele disse lægepapirer med os andre herinde på k 10, hvis der er nogen mening med det og hvis hun TØR. Lige nu venter hun på lægekonsulentens udspil efter en lægeerklæring som egen læge har udstedt. Udfaldet af dette vil afgøre hvor vidt hun TØR handle mod kommunen. Hun er dog fast besluttet på at undersøge hvorfor og hvordan det kan lade sig gøre at trække en sag i langdrag, når lægekonsulenten allerrede for to år siden skrev at hendes sygdom er stationær og helt uden behandlingsmuligheder, et udsagn han senere har trukket tilbage. Det skal lige nævnes at det er samme lægekonsulent, der har været på sagen de sidste år.

Jeg vil gerne hjælpe til at få denne sag lagt frem, således at andre kan drage nytte og få viden om det. Jeg skal dog ført tale med min veninde hvor meget hun kan holde ud lige nu. Fem år er der gået med dette og det har sat sig sine spor, hvilket alle os herinde slet ikke er i tvivl om.

Bea

Deter bare så ærgerligt at min veninde ikke kan være med herinde. Hun vil dog tænke over at blive medlem via siun vesns eller min e mail adresse.

Bea


Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 20:40   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Det kræver styrke at klare en sygemelding

Man kan ikke være tilmeldt 2 gange med samme mail adresse..
Men det skal ikke holde os tilbage...hvis hun er interesseret...så opretter jeg hende bare med en "dummy" mail adresse...jeg har nok af dem...
Så det er bare at skrive en PB til mig...hvis hun vil...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2007, 21:00   #4
Bea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2006
Indlæg: 108
Styrke: 18
Bea er ny på vejen
RE: Det kræver styrke at klare en sygemelding

Citat:
Webmaster skrev:
Man kan ikke være tilmeldt 2 gange med samme mail adresse..
Men det skal ikke holde os tilbage...hvis hun er interesseret...så opretter jeg hende bare med en "dummy" mail adresse...jeg har nok af dem...
Så det er bare at skrive en PB til mig...hvis hun vil...
Det lyder godt at vi kan finde ud af noget. Vi skriver en PB hvis det bliver aktuelt.

Bea
Bea er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Begrebet ’arbejderklasse’ er tilbage med ny styrke buster Politik og Samfund 0 31-03-2011 10:13
Styrke Girlscout Hjælp til Forum Brug 2 21-01-2011 09:25
Sådan klare man en svipser Hejdien Politik og Samfund 2 08-04-2010 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension