K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2010, 00:21   #1
Thelma
Hjemmevant på K10
 
Thelmas avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: København
Indlæg: 281
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Thelma er ny på vejen
Stor kritik af vores socialminister.

Først madpakke problematikken og nu de hjemløse, jeg skal da love for at Karen Elleman viser sit sande jeg mhs, til fattigdom i DK.
Vore herre bevares for en arrogant madamme..

Vi bruger for meget krudt på den debat

Socialminister Karen Ellemann afviser kategorisk at indføre en dansk fattigdomsgrænse. Men hun anerkender ’fuldt og helt og uden tøven’, at nogle danske familier har det svært.

af Morten Bruun og Tine Seibæk

Karen Ellemann indleder interviewet med at fastslå, at fattigdom
for hende ’er mere end blot en diskussion om kroner og øre’. Men så tilføjer hun, at hun ’fuldt og helt og uden tøven anerkender, at der er familier i
Danmark, der har svært ved at få enderne til at nå sammen’.
Midtvejs læner hun sig spontant ind over bordet og gentager fuldstændig ordret den sætning.
Og da vi til sidst – lidt provokerende – atter spørger, om hun
mener, at der ikke er økonomisk fattigdom i Danmark, bliver hun næsten lidt vrissen i betrækket:
- Nej, nej, nej … Jeg indledte netop med at sige, at jeg fuldt og helt og uden tøven anerkender, at der er familier, der har svært. Og samfundet har et kæmpe ansvar med at løse de problemer, der fører til den økonomiske fattigdom.

Læs hele interviewet med Karen Ellemann i Hus Forbi. Køb det på gaden af din lokale sælger.
kopiret fra Hus forbi hj, side

og nu mere kritik , da hun ikke vil mødes med de hjælpeorg, og herberger der skaffer de hjemløse nattely i vinterkulden.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1284861.ece
KH; Thelma
Thelma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 00:17   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ellemann i radioen om fattigdomsgrænse

Ellemann er i radioen i næsten en time om fattigdom.

Det er jo vanvittigt, at man kan give folkepensionister ældrecheck, hvis deres indtægt/formue er under en vis grænse, men andre "ikke er fattige", selvom deres indtægt er lavere.

Ældrechecken er jo en indrømmelse af, at der findes fattige i Danmark.

Citat:
- En officiel fattigdomsgrænse skal give mening. Jeg har ingen problemer med at sætte tal på tingene, men det skal være noget, der giver mening.

Socialminister Karen Ellemann afviser fortsat at indføre en relativ fattigdomsgrænse i Danmark. 23 organisationer er gået sammen om et krav om netop en fattigdomsgrænse. Men selv om Karen Ellemann anerkender, at der findes fattigdom i Danmark, er hun ikke tilbøjelig til at give efter for organisationernes pres.
http://www.dr.dk/P1/Krause/Udsendels...1/28142805.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 09:27   #3
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Kære Karen Ellemann

Du inviteres hermed til en lille uges hyggeferie, her hos mig.
Husk at medbringe rigeligt med sokker og varme trøjer, helst skibukser, da huset som sådan ikke er opvarmet i øjeblikket, grundet at vi ikke har råd til brændsel til kakkelovnen.
Og den lille elektriske strålevarmer og petroleumsbrænderen rækker kun til et rum og det kun i dagtimerne da begge er meget dyre, og vi er nødt til at spare.
Det er altid en god ide at klæde dig varmet på, inklusive hue og vanter når du går i køkkenet, da temperaturen derude ligger på kun ca. 4-6 grader, men det har sine fordele, da vi har kunnet slukke for køleskabet og tingene holder sig friske alligevel.
Klæd dig også varmt på når du skal på badeværelset her er nemlig ligeså koldt som i køkkenet, det kan godt være du gerne vil planlægge hvordan du kommer gennem ugen uden og skal tage brusebad for mange gange, medmindre du er vinterbader og vant til kuldechok.
Hvis du vil kikke fjernsyn, må jeg sige at vi desværre heller ikke har varme i stuen, men det klarer vi med masser af dyner og tæpper, selvom næsen godt kan blive lidt rød efterhånden.
Jeg har et par varmedunke som vi kan lægge i din seng en halv times tid før du vil gå til ro, så vi lige kan tage det værste af kulden inden du skal putte dig under dynerne. Det er en god ide at lægge dit tøj på en stol ved siden af sengen, og kan du huske hvordan vi som børn på teltlejr var istand til at ta' tøj på under dynen, haha, det kan få lov at prøve igen, og samtidig opfriske gamle minder.
Nej nej vores vinduer har ikke mønstret glas, det er så men bare is der sidder på indersiden, men flot ser det ud
Vi vil glæde os til at se dig her en af de førstkommende dage, og til at vise dig vort liv.
Mvh

Ragdoll

(PS. Dette er ikke nogen joke)
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2010, 12:03   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tja, ragdol, hun skal da også være velkommen her i huset -for vi er flere der må spare

Brrrrr, det er en lang og mega kold vinter -og jeg vil endda tilbyde hende et nabo besøg, skulle hun få al for rød næse, for der er da heldigvis nogen som har råd til et par ekstra pinde til ovnen!

Så får hun jo også set hvordan vi danskere bor
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Danmark slipper for stor mia hæftelse pga. vores nej til Euroen halse Politik og Samfund 5 13-07-2012 23:30
§100 - merudgift - svar fra Socialminister zuza Nyt om loven 0 21-09-2009 17:35
R: Lad os få en socialminister igen Webmaster K10 Nyheder 0 03-04-2009 21:40
Ny socialminister! fiemie Politik og Samfund 10 12-09-2007 20:22
Ny socialminister..et godt bud... Stella Politik og Samfund 2 21-08-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension