K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 20:44   #1
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
utrolig dårlig behandling

Jeg har været på arbejdsmedicinsk afdeling i dag for at få lavet en speciellægeerklæring til ASK.
Jeg bliver spurt om en række spørgsmål jeg besvare, herefter skal vi ind i et andet rum til undersøgelse.
Jeg bliver bedt om at smide t-shirten på en stol og skal side på en taburet mit i lokalet. Han tjekker min puls og fortager undersøgelser af min skuldre ved at lave chicken wing testen. Og holde mine arme ud og pres indad + udad. Op , og ned. Herefter i stor smerte skal han se om jeg har bevægeindskrænkning og beder mig om at tage armene fra sider og ud, op. Der kommer jeg ikke særligt langt ca. 30grader. Hvorefter han tager fat og trækker den volsomt op over 90 grader.

Der efter tjekker han min puls igen og siger den er lidt høj, men det er nok fordi jeg har stresset dig lidt. Det har medført store smerter. Jeg har så ondt at jeg ikke kan holde min søn på hans 1 års fødselsdag som er idag. Jeg har virkeligt ondt og har taget 4 ipren 4 panodil, og det tager ikke alt smerten. Han har sagt til mig at jeg ikke fejler noget i ledet, og da det ikke er ledet der er noget galt med syntes jeg det lyder mærkeligt. Han siger det udelukkende er muskel smerter. Alt det fandt han ud af på 12 min i undersøgelses rummet..
Da der forligger røngent billede ved OPA og min journal siger moderat til svær Impingement type III Acromion, Det vil sige knogle forandring på skulderbladets fremspring acromion.

Jeg har mange flere smerter end jeg havde før. Og det tynder mig.. jeg følte ikke at jeg blevet taget alvorligt som patient, men mere som et objekt der vil nasse på systemet og absolut ikke skal have noget som helst at sige. Hvad skal jeg gøre.
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:18   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hm, et råd fra mig som har været alt for dårlig til selv at gå til min egen læge ofte nok.
ER at du går til lægen i morgen, fortæller om dine smerter og medicinforbrug. og klager over den læge du var hos..
den læge du var hos kan jo have forværret din skade.
tillykke med din søn, håber du får givet ham en dejlig dag alligevel..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:36   #3
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Jeg synes godt nok det er utrolig man bliver behandlet så dårligt når man er syg, og har det på parpir hvad man fejler eller hvad der er galt med en.
Hvordan kan man så blive behandlet så dårligt af lægerne det forstår jeg virkeligt ikke, deres arbejede er jo at de skal hjælpe menneske med at blive raske eller få det bedre og ikke for at gøre det være for en eller ens smerter bliver være.

Mit råd til dig vil være at du går til din egen læge og fortæller ham eller hende om hvordan du har det og om hvordan du er blevet behandlet
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:45   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Desværre....

....synes det som om at det offentlige bevidst forsøger at få os til at føle os skyldige, uansvarlige, selvforskyldte, dovne, nassere og det der er værre.

Du må bevare troen på at du ved hvordan du har det, og at de følelser de forsøger at trække ned over hovedet på dig, er et del af det politiske spil der forgår i Danmark. Og selv om det føles meget personligt, så er det det næppe.

Var det en speciallæge kommunen sendte dig til, ifald det var, så er han jo betalt af kommunen, et sted mellem 8.000-12.000 kr for denne undersøgelser. Det er en net lille fortjeneste, som lægen ikke gerne vil miste, så hans hovedprioritet vil være at stille kommunen tilfreds. Du kan forlange at blive undersøgt af en anden læge såfremt du føler dig forkert behandlet.

Kommunen kan henvise dig til en bestemt læge, men du har ret til at sige nej, hvis du ikke tror at denne læge vil gøre det bedste for dig.

Håber du finder ud af det, det er et ****eland vi lever i.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 00:04   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her ville jeg helt klart følge Huldras råd , det er ekstremt vigtigt at du får indføjet i dine papir at behandlingen gav voldsomme smerter samt hvordan behandlingen gjorde at du efterfølgende fik det, og måske du skulle spørge din læge om der var noget stærkere smertestillende lige til de næste par dage...

god bedring .. *giv din søn en kram* og tillykke med ham
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 01:22   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når man er til sådan nogle undersøgelser, skal man altså spørge, spørge og atter spørge...

Man skal have at vide helt præcist hvorfor ''kyllinge-vingen'' bliver taget i brug, om den er særlig egnet og om man kan få noget matriale om undersøgelserne og/eller evt dokumentationer for at metoden kan be eller afkrafte noget man ellers kan se på røntgen. Man kan også spørge hvordan det kan være røntgen fortæller en anden historie osv osv.....altså huske at stille spørgsmål hele vejen igennem.

Nu ved jeg godt det er for sent i dit tilfælde, men husk det hvis du kommer ud for noget tilsvarende igen.

Alt for mange er tavse til div undersøgelser, de spørger ikke ret meget og lader sig ofte tromle ned, hvilket giver læger/speciallæger oa frit spil. De skal vide man er MED, de skal vide at man undersøger tingene, at man vil se dokumentaioner, at man kan forbavses over DERES fund og gerne vil høre hvordan de stiller sig i spørgsmålet om andre lægers fund. Man skal også spørge dem hvor man kan klage til, hvis man føler deres undersøgelse ikke er helt fair, eller ligefrem går imod andre lægers fund.....og det gør BESTEMT IKKE NOGET at man medbringer sin journal eller andre lægepapirer af relevans som man kan sammenligne med. Tro mig, men det kan virkelig gøre en forskel!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 07:28   #7
CasperR23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2009
Lokation: Syddjurs
Alder: 38
Indlæg: 31
Styrke: 15
CasperR23 er ny på vejen
Godmorgen allesammen. Jeg vil lge sige tak. det er sku dejligt at her er et sted i lille danmark hvor man kan få kvalificeret råd og vejledning. Jeg søger læge idag og mr scanning af mine rotatorcuff. jeg har ikke sovet i nat så stærkere smertestillende er vist på sin plads.

Nogen der ved hvor man skal rette en klage ved ASK. igennem min læge eller direkte?
tusinde tak igen
CasperR23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 12:25   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
på og får en aftale med din læge om at komme til en speciallæge med din symptomer.

havde ikke tillid til en speciallæge, som er betalt af en kommunen.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 12:29   #9
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Var det mig, så ville jeg henvende mig alle tre steder. Jeg ville gå til egen læge med de (nye) voldsomme smerter efter undersøgelsen, både for at få smertestillende og samtidig få noteret det i min journal. Jeg ville skrive til speciallægen og ASK og fortælle om min egen opfattelse af undersøgelsen hos speciallægen.

Men allerførst ville jeg have en kopi af speciallægens vurdering, det er sket at jeg selv har syntes en speciallægeundersøgelse ikke gik som jeg havde forventet og det er sket at jeg har følt at speciallægen og jeg har talt fuldstændig forbi hinanden, men alligevel endte jeg med en vurdering jeg kun kunne være tilfreds med. Så en kopi først, og se om den nu er så "slem" som du føler lige nu.

Jeg ved ikke om man ligefrem skal have ondt efter en undersøgelse af skulderen, men min egen erfaring er, at undersøgelser andre steder i bevægelsesapperatet kan gøre ondt, det handler langt hen af vejen om yderpunkter.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 12:48   #10
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Unhappy Ang skrivelse til ASK, og undersøgelse

Hej stakkels du. Jeg håber også at din lille søn, trods alt havde lidt glæde af dig.
I følge min egen sag, så burde du også være i besiddelse af et journal nummer til ASK, hvis det er dem som har bedt om erklæringen. Under alle omstændigheder har du et journal nummer hvis du har en sag kørende der. Jeg har selv engang klaget over en overlæge, som var blevet bedt om en speciallægeerklæring fra ASK.
Dette medførte, at jeg blev indkaldt til en anden læge, desværre figurere lægen som jeg har klaget over, dog stadig som en del af min sag, for det kan man ikke slette.
Det har medført, at diverse instanser gang på gang tager hans vurdering frem, og så må jeg endnu engang skrive til dem, at han er blevet underkendt af ASK selv, men ikke fjernet fra sagen.
Jeg håber at du ikke bare gør ingenting, men i hvert fald får noteret ned, både hos egen læge, og til ASK hvad du har følt og fået ud af denne undersøgelse, sådan at det fremgår fremover af dine papirer. Held og lykke med ASK. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
dårlig møde:( Tanjuda Spørgsmål ang fleksjob 10 31-05-2012 20:36
Er jeg for god/dårlig? MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-07-2010 10:06
hører gerne gode råd om dårlig behandling bobo Alt det andet 3 24-07-2009 18:01
Ryg dårlig Ouzo Alt det andet 6 23-07-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension