K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 01:51   #1
Elmanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Elmanden er ny på vejen
Hvad gør jeg?

Hej er ny i dette forum, men håber jeg måske kan få lidt hjælp her, med at få styr på tankerne.

Jeg er en fyr på 29 år udlært elektriker
mit forløb indtil nu
udlært i 09-2004
startet med at læse til installatør 09-2004 på almindelig SU
02-2006 hopper jeg fra, sammen med det halve af min klasse pga dårlige underviser og lærer der tit ikke var til stede, men finder et alarm-tekniker job
10-2006 falder jeg ned fra en stige, i en arbejdsulykke, hvor jeg får noget der ligner et piskesmæld, (har fået 10% mén og 35% erhvervsskade fra ASK, men sagen er ikke afsluttet endnu).
07-2007 begynder jeg at læse igen til installatør, nu på en revalidering, i håb om at jeg kan gøre uddannelsen færdig, og få et job på et kontor, da jeg ikke mere kan holde til fysik arbejde med løft og almindelig elektriker arbejde hvor man går op og ned af stiger og over hovedhøjde arbejde.
08-2008 går jeg ned med en depression, efter at have dumpet 2 gange til det afsluttende projekt, som er baseret på et skriftlig projekt der laves på 5 uger hvor man arbejder mindst 37 timer på det om ugen, det var for meget for mig da jeg har kronisk hovedpine og sover dårlig, så har meget svært ved at koncentrer mig.
05-2009 flyttede jeg for at være tæt på en skole, som ville give mig en change til, og mente også jeg var klar igen, da jeg kunne få ekstra tid til at lave projektet.
07-2009 begyndte jeg igen at studiet, men det er slet ikke gået som jeg have håbet, er gået ned igen med en depression, da jeg i en lang periode ikke kunne sove når jeg gerne ville pga jeg ikke kan finde en god liggestilling der ikke gør ond i lænden og/eller nakken, og har jo stadig kronisk hovedpine.

udover skaderne fra min arbejdsulykke, har jeg også nogle psykiske problemer som ikke er blevet mindre af altid at have ondt, dårlig søvn og depressionerne. Har social angst og et stort behov for kontrol og uforudsigelighed i min hverdag, som jo på mange måder gjorde mig god til at planlægge da jeg arbejdede, men nu giver det mig bare frustrationer når den en plan efter den anden går i vasken pga hovedpine, søvnmangel, dårlig koncentration og når jeg er nede i et hul med en depression kan jeg slet ikke overskue noget. Derfor er jeg nu ved at overveje om jeg skal til at søge førtidspension, for kan ikke holde til at blive ved med at ryge ned i depression med bristede håb og drømme.

Nu vil jeg så høre herinde, hvor store er mine changer for at få godkendt en førtidspension?
Hvordan er det med det økonomiske? har lige siden ulykke fået først sygedagpenge så revalidering så igen sygedagpenge og så igen revalidering og nu er jeg så sygemeldt igen, så har ca. fået 15000 før skat hver måned siden ulykken, og da jeg er meget økonomisk bevist har jeg 2 ejerlejligheder og 50% af et sommerhus så tror ikke jeg kan få kontanthjælp, men kan jo heller ikke leve uden nogen indtægt i særlig lang tid.
Elmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 03:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er rigtigt svært at sige om nogen kan få en pension...specielt herigennem...

Umiddelbart når jeg læser det du har skrevet...så tænker jeg fleksjob...

Der vil du jo kunne få et job skræddersyet til dine behov...

Det er rigtigt svært at få en pension i dag....og alt og her mener jeg virkeligt alt skal være afprøvet...før pension overhoved kan komme på tale...

Et fleksjob vil jo kunne laves på evt nedsat tid og med diverse skånebehov...

Du skal dog helst kunne komme op på ca 15 timer før det er nogenlunde realistisk at finde et job...

Selvfølgelig er der nogen der er heldige at finde et på 10 timer...men det hører til sjældenhederne...

Måske det var værd for dig at tænke over muligheden for et fleksjob..

Ang sygedagpenge så bør du læse denne side http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Men som sagt...så vil det være rigtigt svært for os at sige om du lever op til de krav der stilles for at man kan få en pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 20:28   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ved ikke om der findes en hovedpineklinik i den kommune hvor du
bor, men ellers kan du måske få din læge til at henvise dig til en,
der hvor jeg bor anbefaler man Phennergan mod hovedpine og
søvnmangel, pillerne kan købes i håndkøb på apoteket, men hvis
du tager anden medicin kan du rådføre dig med lægen eller spørge
på apotheket.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 07:52   #4
Elmanden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Elmanden er ny på vejen
en lille opdate

har siden Marts 2010 ikke kunne få noget økonomisk hjælp fra kommunen, da jeg har været så fornuftig at lave en opsparing, som jeg så nu skal leve af

ang. min sag så skrider det meget langsomt frem, har fået lavet en rapport ved en gruppe læger, som ikke lader nogen tvivl om at min ryg ikke kan klare særlig mange timer og kombineret med nogle psykiske problemer, er jeg formentlig tæt på bundgrænsen for fleksjob.

Men nu skal jeg i noget jobafprøvning, i et par måneder, hvor jeg så heller ikke kan få noget økonomisk, så skal arbejde på dårligere vilkår end en slave, for de fik jo trosalt kost og logi for deres arbejde.
Elmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 08:05   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elmanden Se meddelelser
Men nu skal jeg i noget jobafprøvning, i et par måneder, hvor jeg så heller ikke kan få noget økonomisk, så skal arbejde på dårligere vilkår end en slave, for de fik jo trosalt kost og logi for deres arbejde.
Husk at skrive en udførlig dagbog, den er din dokumentation for hvordan tingene hænger sammen.

I arb.prøvningen bør du møde op så vidt du overhovedet er i stand til det.

Det er bedre at møde op for at fortælle at man går hjem igen end at blive helt væk (sygemelde sig).

Brug evt. K10's søgefunktion og søg på "arbejdsprøvning" eller "arb.prøvning".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 08:28   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Elmanden Se meddelelser
har siden Marts 2010 ikke kunne få noget økonomisk hjælp fra kommunen, da jeg har været så fornuftig at lave en opsparing, som jeg så nu skal leve af

...hvis jeg har forstået din lange beretning korrekt, burde du forlængst ha' været afklaret til flexjob, som også Webmaster er inde på for længe siden...

ang. min sag så skrider det meget langsomt frem, har fået lavet en rapport ved en gruppe læger, som ikke lader nogen tvivl om at min ryg ikke kan klare særlig mange timer og kombineret med nogle psykiske problemer, er jeg formentlig tæt på bundgrænsen for fleksjob.

...hvis du ikke allerde har fået, så vil jeg anbefale dig at få aktindsigt i din sag, der er skema på K10's forside, lige til at printe ud.
Har du fået udarbejdet en ressourceprofil?


Men nu skal jeg i noget jobafprøvning, i et par måneder, hvor jeg så heller ikke kan få noget økonomisk,

...arbejdsprøvningen, forhåbentligt på et revalideringscenter, er vejen frem til at blive godkendt til flexjob...

så skal arbejde på dårligere vilkår end en slave, for de fik jo trosalt kost og logi for deres arbejde.

...det er IKKE ARBEJDE, men en afprøvning/afklaring af din restarbejdsevne, hvor du VIRKELIG skal respektere dine egne kropslige og psykiske grænser, sig fra, gå hjem osv. når nødvendigt!
Der er dagbogsskemaer, smerteskemaer m.m. på K10's forside beregnet til det samme.

...men jeg forstår sgu godt, at du er sur - lyder ikke som om, du har fået en professionel og kompetent sagsbehandling...


Bliv hængende her på din tråd, Elmand - så kommer sikkert flere, og langt mere kompetente end jeg, og råder dig!

God Morgen, trods alt :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension