K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2014, 14:09   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Erfaringer med Plan og Handling

Nogle der har været hos "Plan og Handling" ? Hvad var jeres erfaring.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 17:16   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Jeg var en gang for maaaange år siden - yngre og naiv, og i A-kasseregi- i 'vattotterne' på dem i et par uger - det er mig EN GÅDE, at de stadig eksisterer.

Stærkt inkompetente og med øjnene stift rettet mod lønnen de fik pr. Borger de kunne holde længst muligt på - uden at tilbyde noget som helst brugbart - det var dér, jeg begyndte at få øjnene op og lugte lorten i hjørnerne.

Bare rolig - de er sikkert blevet meget dårligere siden!

Hvad er du blevet foregøglet mht dem?



HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 19:24   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Jeg var en gang for maaaange år siden - yngre og naiv, og i A-kasseregi- i 'vattotterne' på dem i et par uger - det er mig EN GÅDE, at de stadig eksisterer.

Stærkt inkompetente og med øjnene stift rettet mod lønnen de fik pr. Borger de kunne holde længst muligt på - uden at tilbyde noget som helst brugbart - det var dér, jeg begyndte at få øjnene op og lugte lorten i hjørnerne.

Bare rolig - de er sikkert blevet meget dårligere siden!

Hvad er du blevet foregøglet mht dem?



HUSK:
Åh nej. Har læst at de engang har været gået konkurs, så forventede også de ville kigge lidt på deres egen penge pung og ikke på klientens fremtid.

Er blevet forgøjlet med et måneds ophold. Kan jeg sige nej?
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 19:29   #4
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
HVEM har sagt dette - er det på skrift?


Spørg PÅ SKRIFT, hvad der skal foregå i den måned - hvad er PLANEN?

Først derefter kommer vi til det med, om det kan nægtes eller ej.



HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 19:32   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
HVEM har sagt dette - er det på skrift?


Spørg PÅ SKRIFT, hvad der skal foregå i den måned - hvad er PLANEN?

Først derefter kommer vi til det med, om det kan nægtes eller ej.



HUSK:
Ja selvfølgelig og jeg fik det afvide mundtligt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 19:38   #6
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Ja selvfølgelig og jeg fik det afvide mundtligt.


LÆS her, før vi fortsætter:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928





HUSK:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 20:38   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
LÆS her, før vi fortsætter:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28928





HUSK:
Synes det er en meget uoverskuelig tråd når man har kognitive vanskelighder, men et MEGET godt initiativ og har læst den. Blev ringet op igår( blev vækket af telefonen så holdt ikke hovedet koldt), fik brev i dag og skal derhen i morgen. Min sagsbehandler var ikke at træffe i dag.

Det ser ud til, jeg skal have et kort forløb, der slutter samtidig med at min dagpengeret udløber. Er sygemeldt fortiden
Mhp. et praktiksted hvor jeg evt. kan bruge min tidligere erhverserfaring?

Det er lægeligt vurderet at jeg ikke kan vende tilbage til mit fag iøvrigt. Men er erklæret delvisuarbejdsdygtig af sagsbehandleren
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 22:12   #8
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Synes det er en meget uoverskuelig tråd når man har kognitive vanskelighder, men et MEGET godt initiativ og har læst den.

Blev ringet op igår (blev vækket af telefonen så holdt ikke hovedet koldt), fik brev i dag og skal derhen i morgen. Min sagsbehandler var ikke at træffe i dag.

Det ser ud til, jeg skal have et kort forløb, der slutter samtidig med at min dagpengeret udløber. Er sygemeldt fortiden Mhp. et praktiksted hvor jeg evt. kan bruge min tidligere erhverserfaring?

Det er lægeligt vurderet at jeg ikke kan vende tilbage til mit fag i øvrigt. Men er erklæret delvis uarbejdsdygtig af sagsbehandleren
Ja , nogle af os er klar over, at 'de gode råd' er for langt - men jeg bruger ikke ressourcer på at koge den ned, før Webmaster beslutter at lave en meget stor 'knap' til linket - så det står meget tydeligt frem, ét sted på forsiden, så folk får øje på den.

Det sker ikke lige nu, da Webmaster i en anden tråd har angivet, at 'alle mener at deres tråd fortjener en særskilt vigtig plads på forsiden'.



1) Du har stadig ikke pligt til at gennemføre telefonsamtalen.

UANSET hvad der bliver sagt/påstået/protesteret med i den anden ende, så skærer du igennem og siger: "jeg kan desværre ikke tale nu - mail mig venligst " - og så lægger du på!

Det er grænseoverskridende, føles voldsomt uforskammet når man er et normalt og velopdragent menneske - men beskyt dig selv og gør det.

Hver gang du tager en telefonsamtale afgiver du kontrol over eget liv - og kan INTET bevis efterfølgende.

2) jeg er usikker på om kun ét døgn varsel på mødeindkaldelse overhovedet er lovligt.

3) en sagsbehandler MÅ ikke 'erklære' noget som helst sundhedsfagligt om dig - de kan dog 'vurdere' ('vurderingen' går stort set altid imod enhver fagpersons udtalelser, hvis der kan spares penge på dig) - på baggrund af læge/sundhedsfaglige erklæringer - går ud fra det er det du mener?

4) det er ikke dig jeg er efter, når jeg sidder og borer, og splitter hår, på de enkelte formuleringer.
Formuleringerne kan blive afgørende for, hvad der sker i din sag - skræmmende men desværre sandt!


Især når du har kognitive udfordringer, er det godt for dit eget overblik, at køre al kontakt på skrift.

Så kan vi også bedre hjælpe dig - meget konkret med at skrive/formulere nogle ting.

Tro på, at min barske tone kun er for at du skal fatte alvoren i, at forholde dig til problemerne ud fra vores 'opskrifter' - fordi opskrifterne desværre er blevet til på baggrund af bitre erfaringer - vi kan ikke skrue tiden tilbage, eller genskabe dokumentation der aldrig har eksisteret.

Hvil hovedet nu - vi går ingen steder.
Der vil næsten i døgndrift, temmelig sikkert være en eller anden der svarer dig.




glem aldrig:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 12-02-2014 kl. 22:16.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 23:16   #9
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Inden jeg selv kom til skade, var det et udmærket
Sted, der tog folk alvorligt. De har lavet mange gode erklæringer, som
Har hjulpet folk i flexjob mv. Men der kan jo være forskel på de ansatte.
Kender en som har været der for et halvt år siden og hun er også meget tilfreds
Med det.
Jeg ville selv gerne have været i forløb der, men det var for krævende
for mig transportmæssigt.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 00:04   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været der et par gange,syntes de er helt ok.

Der har ingen tomme trusler været der,som man kan opleve det andre stæder,noget der virkelig kan stress en,selv om man kender reglerne og sine rettigheder så kan det være skrammende for man/jeg føler jo de sidder og kan "råde over resten af en liv"
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension