K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2012, 11:06   #251
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Sagen er jo afgjort som en førtidspension for længst - men jeg vil klage over den alligevel.

Det kan ikke have sin rimelighed at kommunerne og BAN bare bliver ved og ved med at køre i konstant flere og flere arbejdsprøvninger. Syge mennesker bliver altså ikke raske af at blive smidt i den ene arbejdsprøvning efter den anden.

Det afslag vi har fået forholder sig overhovedet ikke til sygdomme, skader eller arbejdsevne. Men kun til, at der kun har været EN arbejdsprøvning i forløbet - ikke hvorfor der kun har været EN arbejdsprøvning, - og ikke hvorfor SB har friholdt klienten for arbejdsprøvning - fordi manden var for syg til at komme i arbejdsprøvning.

Det er et sygt system med arbejdsprøvning for arbejdsprøvningens skyld - ikke for at hjælpe folk i systemet.


Marianne
Hvor er det også spild af BAN´s tid og ressourcer, at det ikke i systemet registreres, at din man allerede har fået sin ftp. således at de ikke bruger yderligere ressourcer på denne §17.

Fint at du kører klage sagen videre, om så den skal i ankestyrelsen og blive til en princip sag, så er det bare med at holde ved. BAN laver efterhånden deres egne regler og tror at vi bare makker ret fordi vi ikke orker andet. Men de skal lære det af sådan nogle som dig og f.eks Linuzmor i sin sag herinde og lign.

God kampgejst. Håber at manden har fået lidt mere ro på med sin ftp. og at han bakker dig op i sagen, du er et forbillede for mange Marianne.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 11:09   #252
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Er glad lige nu.
Har lige skældt SB Lene Hvilsted fra BAN i Nordjylland hæder og ære ud. Det er en god fornemmelse.
Som jeg læser deres afgørelse er BAN´s sagsbehandling endnu mere lemfældig og overfladisk end kommunernes - og den er ellers ringe nok. Man henviser til tre gamle notater i sagen, og anbefaler derefter arbejdsprøvning. Vorherre bevares.

Skal nu til at skrive en klage over afslaget.

Marianne

Sidst redigeret af MarianneNM; 19-03-2012 kl. 11:14.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 11:16   #253
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Hende har jeg også diskuteret med....de ville bare ikke modtage nogle lægepapirer som vi desværre sent opdagede kommunen ikke havde medsendt...dette selvom de slog nogle ting fast med 7 tommer søm...Det kunne hun absolut ikke se noget problem i :-/
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-03-2012, 11:35   #254
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Undrer mig ikke, hun var noget af en strigle at have i røret. Men hun blev lidt stille, da jeg sagde til hende at manden havde fået sin FTP med tilbagevirkende kraft fra dette afslag - det havde de ikke fået besked om.

Nu er jeg igang med klagen, og jeg lægger ikke fingrene imellem, jeg er godt tændt lige nu. Ligger den sikkert ind her når jeg er færdig med den.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2012, 09:51   #255
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Bare klø på...;-D
Krydser fingre for at de får øjnene op for de fejl de åbenlyst laver...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2012, 16:16   #256
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Patientforsikringen.

Har nu været i kontakt med Patientforsikringen flere gange på det sidste.
De vil have uddybende forklaringer fra læge i forbindelse med operationerne, og se billeder fra scanningerne - der er nogle ting i journalnotaterne som forvirrer dem.
Jeg er glad for at det er den samme læge som har opereret manden alle fire gange - ellers ville det her da give mudderkastning af format. Men nu er der altså kun EN læge til at svare på alle spørgsmålene.
Det bliver spændende - især efter at vi har fået afslag på vores klage i regionen. De skriver at alt er foregået efter bogen og at der ikke er noget usædvanligt i efterforløbet. Manden er bare blevet invalid - det kan de ikke tage sig af.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2012, 17:16   #257
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Nu forstår jeg hvorfor så mange med BAN´s velsignelse bliver hængende i systemet i årevis.

Har netop fået denne her fra BAN i Nordjylland, ang. forlængelse efter §27, stk. 1, nr. 4.

Forlængelse efter denne bestemmelse forudsætter, at det er dokumenteret, at en borger ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men hvor det endnu ikke er afklaret, enten om borgeren kan bestride et fleksjob eller er berettiget til pension. Der er derfor ikke grundlag for at forlænge udbetalingen af sygedagpenge efter denne bestemmelse, hvis tvivlen består mellem fleksjob eller ordinært arbejde og ikke mellem fleksjob eller pension.
Som det fremgår af Nævnets afgørelse, vurderede Nævnet, at du i det mindste ville kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet i et fleksjob.

Ja, manden kunne på dette tidspunkt nok bestride et fleksjob, men ville aldrig nogensinde komme i nærheden af et ordinært arbejde. Og alligevel afvises i alle instanser.

Det fortæller mig med al tydelighed, at man læser denne § 27 meget forskelligt - afhængig af hvad side af skrivebordet man sidder ved.

Har også i dag fået endnu et brev fra BAN, hvor man beklager, at den klage jeg sendte på afslag i december 11 desværre ikke er blevet videresendt til Ankestyrelsen. Spændende om Ankestyrelsen afviser p.g.a. tidsfristen.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.

Sidst redigeret af MarianneNM; 15-06-2012 kl. 17:24.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 13:09   #258
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Så er der kommet svar fra patientforsikringen.

5% men, og en erstatning på ca. 35.000 - vorherre bevares.

Og så har man totalt ignoreret journalnotaterne fra Frederikshavn Sygehus - som man endda udsatte sagen med i et halvt år. Man har udeladt denne operation i sagsfremstillingen - men har alligevel rodet oplysninger om væskesamling på ryggen fra operationen i januar 11 (frederikshavn) ind i operationen fra 10.

Nu har jeg lige skældt sagsbehandleren godt og grundigt ud. Hun var rimelig høj i hatten - indtil jeg sagde at de havde rodet oplysninger fra operationen i 11 ind under deres resume fra operationen i 10. Nu vil hun kigge på sagen.

Og så skal vi diskutere arbejdsevnetab, den ender vel også på 5%, trods førtidspension og speciallægeudtalelser.

Alt det l o r t på grund af nogle rygoperationer.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 18:35   #259
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Alt det l o r t på grund af nogle rygoperationer.

Marianne


Til både dig og din mand.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2012, 20:13   #260
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Tak for det Vovse.

Er nu igang med materialerne ang. erhvervsevnetab.
Klagen over den latterlig lille erstatning er sendt i eftermiddag.
Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Der er ingen sygedagpenge på søgnehelligdage mere mookmik Politik og Samfund 3 29-05-2014 16:31
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Ingen sygedagpenge som flekser? femalen Spørgsmål ang fleksjob 8 09-11-2009 11:27
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension