K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2012, 14:39   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg får flip af kommunen og deres spørgsmål

Jeg skal jo have afgjort min flexsag her om 14 dage, og i den forbindelse er der jo lavet ressorceprofil som jobkonsulenten og mig egentlig troede var færdig.

Den faglige kordinator fik den så til gennemlæsning for at se om der manglede noget, og nu har jobkonsulenten lige ringet, at de havde nogle flere spørgsmål, og dem klarer vi så sammen på tirsdag.

Jeg spørger så til spørgsmålene bare for at være lidt forberedt, og må indrømme min første tanke da jeg hørte dem var hvad rager det dem, for det er da virkelig personlige ting.

Det ene spørgsmål var bla hvorfor jeg ikke var sammen med min datters far ? Ja men han er jo død, ja men de vil vide hvorfor jeg ikke var sammen med ham før han døde Sidder med den største lyst til at svare at det var fordi at jeg fik for lidt sex Hvad mon de vil bruge den oplysning til.

Nå men sandheden er nu at han var gift med en flaske, men har bare ikke den vilde lyst til at åbne op for gamle minder, for hvad kan de finde ud af at bruge / misbruge de oplysninger til.

De vil også vide noget om mine forældre, og sikkert også hvorfor de blev skilt, og de vil sikkert også gerne vide at min far var alt for glad for øl, har bare så lidt lyst til at rode op i min barndom, og det er jo det de prøver på kan jeg godt regne ud.

De vil også vide noget om mit manglende netværk...

Det pisser mig bare af, for syntes virkelig at det er private ting, og frygter lidt at det er noget de vil bruge imod mig. Det jeg frygter og tror er at de vil se om de kan finde noget psykisk på mig og dermed udsætte en afgørelse.

jeg kan bare ikke se hvad dette har med min erhvervsevne at gøre som er en arbejdsskade i mine albuer.

Nogen der kan fortælle mig hvad de vil med de oplysninger, og hvad de kan konkludere ud af dem ?

Det eneste jobkonsulenten kunne fortælle var at de skulle indgå i den samlede vurdering.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 14:53   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh jeg har da aldrig før mødt nogen som er blevet spurgt ind til sådanne ting...

Jo jo netværk...for det er jo relevant....

Men om du har eller ikke har været sammen med en mand før han døde eller hvorfor....det er da helt hen i skoven..

Men i sidste ende så er det kun dig der kan afgøre hvad du vil fortælle dem...eller ej...

Sådan helt personligt....så ville jeg fortælle dem at det absolut ikke kommer dem ved...hvorfor jeg har eller ikke har været sammen med en anden...men at jeg vil være parat til at svare på relevante spørgsmål som relatere sig til min sag..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:03   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Ville bare lige råde dig til ikke at gå til møde med jobkonsulenten alene. Jeg kan godt forstå det er grænseoverskridende ubehageligt. Håber de vil være mindre grænseoverskridende hvis der er et "vidne"
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:05   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
God ide Ida....eller evt optag mødet så hvis de går helt hen over grænsen...ja så har du noget dokumentation på det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:12   #5
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære supersus

Jeg undrer mig lige så meget som du.

Skynd dig at læse i "Bibelen" : http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

På side 40 står der noget om ressourceprofilen.

Læs også side 85, nederst til højre:

"Det skal derfor understreges, at det kun er de oplysninger,
der er relevante i relation til borgerens arbejdsevne
og mulighederne for at udvikle den, der skal indhentes."

Læs ligeledes side 114 :
• En sag må ikke oplyses, bare fordi det er interessant.
Der skal være saglige grunde til at indhente dem,
og de skal være relevante i forhold til det, man skal bruge dem til.


Det er altid en god idè at have styr på Arbejdsevnemetodebogen !

Det bliver spændende at høre, hvad de skal bruge de oplysninger til !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 15:19   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
De vil også vide noget om mit manglende netværk
det stå også i min sag omkring det

der hvor jeg kan se de vil bruge det, er hvis man har 20 venner og går til fester hver weekend. så bruge det kunne omsættes til arbejdsevne

i alle sager skal der laves et samlede billede af en
kommunen arbejder efter Ressourceprofilens 12 elementer
der indgå ens sociale netværk
så helt underligt er det alså ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:09   #7
GoGo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aalborg
Indlæg: 119
Styrke: 14
GoGo er ny på vejen
Hej Supersus...

Nu kan jeg jo se hvilken kommune du kommer fra, så er desværre helt sikker på at de lægekonsulenter der har kigget på din sag stammer fra socialmedisinsk enhed, de bruge nemlig disse metoder ved alle os i Aalborg kommune, for på den måde sige at der er behandlingsmuligheder og derefter bliver man smidt ud af systemet... De er nemlig begyndt at bruge socialmedisinske enhed i alle deres lægekonsulent opgaver, jeg gad godt vide hvem lægekonsulenten er??? Men derfor alle de spørgsmål, man indrager barndom,forældre osv. for at finde noget psykisk ud over det fysiske...

Jeg står dersværre selv i dag uden indtægt på 9 måned, pga af en udtalelse fra en af disse lægekonsulenter, og jeg har alle papirer i orden på jeg er kronisk varig syg
GoGo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:16   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
De vil også vide noget om mit manglende netværk
det stå også i min sag omkring det

der hvor jeg kan se de vil bruge det, er hvis man har 20 venner og går til fester hver weekend. så bruge det kunne omsættes til arbejdsevne

i alle sager skal der laves et samlede billede af en
kommunen arbejder efter Ressourceprofilens 12 elementer
der indgå ens sociale netværk
så helt underligt er det alså ikke
Hvad vil de så konkludere ud af et manglende netværk ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 16:23   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GoGo Se meddelelser
Hej Supersus...

De er nemlig begyndt at bruge socialmedisinske enhed i alle deres lægekonsulent opgaver, jeg gad godt vide hvem lægekonsulenten er??? Men derfor alle de spørgsmål, man indrager barndom,forældre osv. for at finde noget psykisk ud over det fysiske...(
Så holder min teori jo stik, på at det de vil med deres spørgsmål er netop at kunne finde noget psykisk på mig ( som ikke er der ) men de kan jo altid bruge barndommen, og den kan få skyld for mange ting.

Hvad er socialmedicinsk enhed ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2012, 17:02   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvad vil de så konkludere ud af et manglende netværk ?
at man ikke har noget større overskud i sin hverdag
personligt har jeg kun mine med bebor på mit bosted som venner
der er heldigvis to jeg snakker rigtig godt sammen med
har absolut ikke noget overskud til at pleje en venne kreds

og Nej det behøver ikke at være psykisk og hvad er der i vejen for noget er psykisk. det kan jeg alså ikke se
brugte selv alt for lang tid på at finde alle mine problemer som værende fysiske
har begge dele
jeg siger ikke du har nogen psykiske problemer
men om noget er fysisk eller psykisk er der i min verden ingen forskel på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen Twincam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2013 08:21
Trolls og deres dagsorden anfo Politik og Samfund 7 01-07-2012 01:49
Syge ofrer deres sygedagpenge for at slippe for kommunen Pyt Politik og Samfund 0 19-06-2012 22:25
Spørgsmål vedrørende frist i forbindelse med indkaldelse fra kommunen Kiarra Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 23-04-2012 18:12
Tilfældige sagsbehandlere og deres spørgsmål. mukke Alt det andet 4 10-04-2012 09:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension