K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-04-2011, 14:35   #1
AMR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
AMR er ny på vejen
Unhappy Som et slag med en hammer!

Hej alle sammen .

Jeg er nyoprettet herinde og har virkelig brug for råd og vejledning.. Jeg undskylder på forhånd, hvis dette indlæg bliver langt og måske indviklet..
Sagen er den at jeg KUN er en 22årig pige, som i 2004 blev smidt af en hest og siden har jeg døjet med smerter i hoften. Jeg har fået lagt blokader uden virkning, jeg er blevet opereret - uden virkning! Jeg har efterhånden gået til fys. i 1år, uden at smerten i hoften har aftaget sig og jeg træner i samråd med min fys. i et lokalt center, for at holde hoften igang og opbygge mine muskler, da der har været muskelsvind, da jeg har aflastet hoften pga. smerter. Senest har jeg været til MR scanning og fik svar idag, og den viser INTET!! Kun at der er en lille irritation ved slimsækken (lægen skriver ligeledes, at dette næppe er forklaringen på de nuværende symptomer) Ringer til dem og spørger hvordan jeg så står, og de kan ikke gøre mere for mig! Men at jeg skulle prøve og kontakte min læge.

Jeg er fuldstændig sønderknust over det hele, her står jeg som 22årig og føler mit liv er slut, før det overhovedet er begyndt :/ Jeg vil så gerne igang med at arbejde, men hvem vil have en som har en dårlig hofte og som faktisk ikke kan holde til særlig meget af gangen ? Min far foreslog mig, at jeg skulle snakke med min sagsbehandler om flexjob.. Men jeg må indrømme at jeg aldrig havde forestillet mig at jeg netop skulle til at finde ud af ting omkring flexjob, da jeg jo troede/håbede at smertene ville forsvinde af sig selv.! Men det er efterhånden gået op for mig, at de ikke forsvinder, uanset hvor meget jeg træner eller håber, så må jeg bide det i mig og indse det, før jeg ligesom kan komme videre . Jeg har ellers lige søgt drømmejobbet for mig, da jeg så brændede ønskede mig at være rask, men efterhånden som jeg tænker mere og mere over det, så tror jeg ikke jeg ville kunne klare jobbet i længden når jeg har så ondt som jeg har, og det jo faktisk kun blevet værre i de snart 7år :/ Jeg føler mig som palle alene i verden , og føler at div. læger ikke tror på hvad det er jeg siger, når jeg fortæller om mine smerter, da de intet kan se på hverken røngten, scanning og MR :/

Jeg håber på at I evt. kan hjlælpe mig og fortælle mig lidt om , hvordan det fungere med flexjob og hvordan man bliver godkendt til det, samt hvilke ting man "bliver udsat for" , før de godkender en til det ..

Tak fordi I tog jer tid til at læse alt dette.
// AMR
AMR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 16:30   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af AMR Se meddelelser
Hej alle sammen .

Jeg er nyoprettet herinde og har virkelig brug for råd og vejledning.. Jeg undskylder på forhånd, hvis dette indlæg bliver langt og måske indviklet..

Sagen er den at jeg KUN er en 22årig pige, som i 2004 blev smidt af en hest og siden har jeg døjet med smerter i hoften.

Jeg har fået lagt blokader uden virkning, jeg er blevet opereret - uden virkning!

Jeg har efterhånden gået til fys. i 1år, uden at smerten i hoften har aftaget sig og jeg træner i samråd med min fys. i et lokalt center, for at holde hoften igang og opbygge mine muskler, da der har været muskelsvind, da jeg har aflastet hoften pga. smerter.

Senest har jeg været til MR scanning og fik svar idag, og den viser INTET!! Kun at der er en lille irritation ved slimsækken (lægen skriver ligeledes, at dette næppe er forklaringen på de nuværende symptomer)

Ringer til dem og spørger hvordan jeg så står, og de kan ikke gøre mere for mig! Men at jeg skulle prøve og kontakte min læge.

Jeg er fuldstændig sønderknust over det hele, her står jeg som 22årig og føler mit liv er slut, før det overhovedet er begyndt :/

Jeg vil så gerne igang med at arbejde, men hvem vil have en som har en dårlig hofte og som faktisk ikke kan holde til særlig meget af gangen ? Min far foreslog mig, at jeg skulle snakke med min sagsbehandler om flexjob..

Men jeg må indrømme at jeg aldrig havde forestillet mig at jeg netop skulle til at finde ud af ting omkring flexjob, da jeg jo troede/håbede at smertene ville forsvinde af sig selv.!

Men det er efterhånden gået op for mig, at de ikke forsvinder, uanset hvor meget jeg træner eller håber, så må jeg bide det i mig og indse det, før jeg ligesom kan komme videre

. Jeg har ellers lige søgt drømmejobbet for mig, da jeg så brændede ønskede mig at være rask, men efterhånden som jeg tænker mere og mere over det, så tror jeg ikke jeg ville kunne klare jobbet i længden når jeg har så ondt som jeg har, og det jo faktisk kun blevet værre i de snart 7år :/

Jeg føler mig som palle alene i verden , og føler at div. læger ikke tror på hvad det er jeg siger, når jeg fortæller om mine smerter, da de intet kan se på hverken røngten, scanning og MR :/

Jeg håber på at I evt. kan hjlælpe mig og fortælle mig lidt om , hvordan det fungere med flexjob og hvordan man bliver godkendt til det, samt hvilke ting man "bliver udsat for" , før de godkender en til det ..

Tak fordi I tog jer tid til at læse alt dette.
// AMR
Jeg lavede lige lidt afsnit ellers har flere problemer med at læse/overskue det.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2011, 19:26   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du skal i gennem arbejdsevne metoden.

http://www.k10.dk/media/laerebog.pdf

I forhold til selve sagsbehandlingen er det super vigtigt at du kan bevise ALT uden undtagelse, selv sådan en lille ting som at gemme konvolutter, bør du gøre, for de kan gå hen og få stor betydning.

Der er det en rigtig god ide at have sin egen sagsmappe, søge aktindsigt med jævne mellemrum, optage samtaler med kommunen (jo det må du gerne, det er fuldt ud lovligt (kommunerne vil ellers gerne at det ikke er lovligt) eneste krav er at den der holder optageren selv skal deltage, og hvis du samtidig gør det skjult kan kommunen ikke komme og soge at de nægter hvis du optager)

Du bør fra starten af oplyse dom om at du ønsker at alt skal foregå pr skrift, og at hvis de vælger at ringe tager du ikke telefonen (fordi du ikke kan bevise hvad der er sagt i en telefonsamtale) Den gælder også den anden vej... ring aldrig til dem skriv.

Og nu du er i gang med at skrive... når du har vigtige parpirer så som fx lægelige oplysninger, bør du aflevere det personligt og bede skrankepaven om at få en kvittering på at du har afleveret det. Grunden er at lidt for mange her på k10 har en erfaring med at kommunerne har en tendens til at komme til at smide vigtige dokumenter væk, for så at påstå at de ikke har modtaget noget, sjovt nok er det gerne de dokumenter som kommer borgerene til fordel.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kan jeg miste min fleksbevilling ved et af slag fra ban på pension sanne mor Alt det andet 2 04-05-2011 21:03
Jeg har forsøgt at slå et slag... Ragdoll Politik og Samfund 11 05-11-2010 13:09
Første slag vundet hopper Alt det andet 14 01-10-2010 16:45
Et sidste slag i ryggen af sociallægen Henrikxxxx At søge førtidspension 10 18-08-2009 17:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension